ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
למה לגליזציה מלאה של קנאביס

גם בלי צעדה – 5 סיבות מצוינות לעשות לגליזציה

שתפו את החברים

לגליזציה של קנאביס היא צעד הגיוני ויעיל הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית, שלא לדבר על העובדה שהיא מבטלת עשרות שנים של איסור גזעני ושקרי ובתמורה יוצרת מציאות יפה יותר, אבל משום מה עדיין אין לנו לגליזציה בישראל. הסיבות והטיעונים…

לגליזציה של קנאביס היא צעד הגיוני ויעיל הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית, שלא לדבר על העובדה שהיא מבטלת עשרות שנים של איסור גזעני ושקרי ובתמורה יוצרת מציאות יפה יותר, אבל משום מה עדיין אין לנו לגליזציה בישראל. הסיבות והטיעונים של מתנגדי הלגליזציה הם בדרך כלל קלושים במקרה הטוב ושקריים לחלוטין במקרה הרע, אבל לא כולם מכירים את הטיעונים בעד המהלך, שהנם מבוססים הרבה יותר.

לגליזציה מלאה של קנאביס זהו מהלך אזרחי וכלכלי חשוב מאד ויעיל מאוד לכלל אזרחי המדינה באשר הם. מלבד הרווח הכלכלי הגדול שהתחום הזה יכול להכניס לקופת המדינה, כבר ראינו שבמקומות עם לגליזציה הפשיעה ירדה בצורה משמעותית, צריכת האלכוהול והסיגריות קטנה ואזרחים רגועים יותר זה משהו שבטוח לא יזיק למדינה שלנו.

עישון קנאביס
עישון קנאביס – כי כל אחד הוא האדון היחיד על הגוף של עצמו

בנוסף לדברים הללו, חשוב לציין כי לגליזציה מלאה של קנאביס מייצגת את החופש הבסיסי להיות האדונים היחידים על גופנו ולהחליט מה נכנס לגוף שלנו. כמובן והדבר מקובל במידה ואין פגיעה בשום צורה שהיא באדם אחר, אך כפי שנוכחנו לדעת, הסיכון להפוך לאנשים אלימים בגלל צריכת קנאביס הוא די אפסי.

אז האם לגליזציה מלאה זהו הצעד הנכון? טיעונים בעד ונגד תמיד יהיו, אך אנחנו אספנו 5 סיבות מצוינות לכך שלגליזציה הוא צעד חכם ויעיל לכולנו:

הפללה עולה לנו כסף

כפי שאתם וודאי יודעים, חלק גדול מהמיסים שכולנו משלמים, מתבזבז על מעצרים ומערכת המשפט, שדואגים בכל יום מחדש להטריד אזרחים חפים מפשע שסך הכל רצו להרגע בסוף יום עבודה ארוך עם ג’וינט.

כל אדם שמוחזק לילה או יותר במעצר, כל אדם שנשפט בבית המשפט וכל אדם שיושב אפילו מספר שעות בחקירה, הכל בסופו של דבר מסתכם בסכומי כסף אדירים שנלקחים מתוך הכיס של כולנו, בלי שום הצדקה אמיתית.

לגליזציה תכניס כסף למשק הישראלי

למהלך של לגליזציה יש משמעות כלכלית אדירה למשק ולקופת המדינה. ברגע שקנאביס הופך לחוקי, קמה תעשייה שלמה יש מאין – כולל חוות חקלאיות, מפעלים תעשייתיים, מרפאות, מעבדות מחקר ופיתוח, וזה עוד לפני שדיברנו על החנויות הפיזיות והווירטואליות שימכרו את הקנאביס החוקי לציבור הלקוחות, ואת המעטפת הנרחבת של שירותים מלוום (שילוח, אבטחה, מערכות מחשוב ועוד) שיקומו ביחד איתה.

לגליזציה למטרות רווח כלכלי
לגליזציה תביא עימה התפתחות של תעשייה ופתיחת מקומות עבודה חדשים

הקמת תעשייה זו מלווה בשני גורמים שמביאים לצמיחה כלכלית משמעותית שטובה לכולנו: מיליוני שקלים במיסים שזורמים לקופת המדינה, ואלפי משרות חדשות שנפתחות לציבור הרחב. מדובר ברווח כולל של עשרות מליוני שקלים בכמה שנים בודדות, ששייך לכולנו.

לגליזציה תקשה על הנוער להשיג קנאביס

עישון קנאביס בקרב בני נוער זוהי סוגיה מורכבת שיש עליה דעות רבות, ישנם כאלה שאומרים שצריכת קנאביס לבני נוער היא לא מסוכנת כלל ויש כאלה שיגידו שיש פגיעה כלשהי לטווח הארוך. דבר אחד אנחנו כן יודעים, לגליזציה מלאה של קנאביס תקשה על הנוער להשיג אותו.

מי כמונו יודע שצעירים מאוד מתלהבים ממה שאסור, ודווקא מה שאסור פתאום הופך לסוג של מטרה מאוד ברורה שצריך להשיג אותה בכל מחיר על מנת להחשב “מגניבים”. בנוסף, ברגע שתיהיה לגליזציה מלאה של קנאביס ולעסקים מורשים יהיה היתר מסודר למכור קנאביס, המוכרים יזהרו מאוד שלא למכור אותו לקטינים ויהיה על התחום הזה הרבה יותר פיקוח ממה שיש כיום.

לגליזציה תפתח את המדינה מבחינה תיירותית

אין פה לאן לברוח, קנאביס הוא תחום מוכר ואהוב על כולם והוא הולך ותופס תאוצה בכל העולם מרגע לרגע. אנשים אוהבים לעשן קנאביס וכיום כשסטלן אמיתי יוצא לחופשה, העיר בה יש אי הפללה או היתר מסוים לעשן קנאביס תיבחר כיעד האופטימלי.

לגליזציה של קנאביס בישראל תמשוך אליה תיירים מכל הגילאים מכל רחבי העולם, בין אם אנשים רוצים להגיע למקום מסוים כדי להנות סתם ככה מהוויד טוב, ובין אם אנשים מגיעים למקום מסויים למטרות רפואיות.

לגליזציה כצעד כלכלי חכם
לגליזציה בישראל – הצעד הנכון בדרך לתקציב מדיני שופע

ניקח לדוגמא את אמסטרדם, הקנאביס נחשב שם “לא חוקי”, וכולנו יודעים שלפי החוק מותר לנו לצרוך אותו רק בתוך מתחמים שהורשו לכך, כמו כל קופי שופס. אבל אי אפשר להתעלם מהריח המטריף שפוקד אותנו בכל פינה ברחוב העיר, וזה למה? כיוון שהתיירות עושה לעיר כל כך טוב מהרבה בחינות, שהממשל מרשה לעצמו להעלים עין ממה שמתרחש בחוץ באמת ולא מטריד אזרחים ותיירים אשר מטיילים ברחובות העיר עם ג’וינט.

חיים שנהרסים בגלל הפללה

הפללה של צרכני קנאביס גורמת להרס עתידם של המון אנשים נורמטיביים וחפים מפשע. האם פעם חשבתם על אדם רגיל, אשר חזר מיום עבודה ארוך ומייגע והדליק ג’וינט בשביל להרגע, ופתאום נקלע לסיטואציה שנראה שנלקחה מסצנה של סרט פעולה, בו שוטרים מתפרצים אליו הביתה בבוטות ומאיימים עליו? 

האם חשבתם על אזרחים חפים מפשע שמטפלים בעצמם באופן עצמאי בעזרת הקנאביס ללא היתר? כולנו יודעים שתהליך הוצאת רישיון לקנאביס אינו פשוט כלל, ולפעמים אנשים נאלצים “לעבור על החוק” כדי להשאר בחיים. ההטרדה מצד המשטרה והאיומים לא הגיוניים בעליל ועלולים לגרום לטראומות נוראיות לאזרחים חפים מפשע.

שמענו אפילו סיפורים על ילדים שנלקחו מהוריהם על ידי הרשויות, בטענה מגוכחת כי ההורים צורכים קנאביס בשעות הפנאי. כמובן שלא הייתה שום פגיעה בילד, את עדיין אותו ילד נאלץ לסבול מבירוקרטיה לא הגיונית אשר עלולה לגרום לו לטראומה.

אם אי פעם הייתם הולכים סתם ככה לטיול קטן בין תאי המעצר, הייתם מוצאים בין כל הגנבים, האנסים, השודדים והרוצחים, אזרחים נורמטיביים לחלוטין ולא אלימים בכלל ששוהים שם סתם כי החליטו להירגע ולעשן קנאביס.

אז אם אתם נגד לגליזציה, ואתם עדיין חושבים שמי שצורך קנאביס ראוי לכינוי “נרקומן”, לפחות תדאגו לכספים שיוצאים מהכיס שלכם על מעצרם של אותם אזרחים חפים מפשע. 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רודף צדק 968 |

    אחלה כתבה. יישר כח. אני תומך כבר שנים בלגליזציה ומהרבה סיבות – למשל: לא יתכן שיהיה מקובל שאחוזים רבים במדינה יעברו על החוק ויחיו למעשה כפושעים במחתרת על משהו שבמקרים מסוימים הוא פשוט לקיחת קנאביס רפואי בלי מרשם כמו אצל סכיזופרנים שרובם צריכים את זה אבל לא מאשרים להם קנאביס רפואי. מה שחשוב שלצד המאבק ללגליזציה יהיה מאבק גם של ציבור הסטלנים המכובד שרובו ככולו עובד להורדת המחירים הבלתי אפשריים של הסמים, בעיקר מה שהיה לפני טלגראס שלא יחזור

שינוי גודל גופנים
ניגודיות