ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מושל ניו יורק הקים ועדה שתנסח הצעת חוק לגליזציה של קנאביס

ניו יורק: המושל הקים ועדה שתנסח את חוקי הלגליזציה

שתפו את החברים

מושל מדינת ניו יורק הכריז על הקמתו של צוות עבודה ממשלתי שיורכב מ-20 מומחים בתחומי משפט וחקיקה שונים, שמטרתו היא לנסח מתווה הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס. הצעת החוק המלאה צפויה להיות מוכנה בתוך חודשיים, וייתכן כי היא תאושר כבר…

מושל מדינת ניו יורק הכריז על הקמתו של צוות עבודה ממשלתי שיורכב מ-20 מומחים בתחומי משפט וחקיקה שונים, שמטרתו היא לנסח מתווה הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס. הצעת החוק המלאה צפויה להיות מוכנה בתוך חודשיים, וייתכן כי היא תאושר כבר בבחירות הקרובות שיתקיימו בחודש נובמבר. האם ניו יורק מזנקת קדימה במירוץ הלגליזציה?

בחירות אמצע הקדנציה (Midterm) שיערכו בארה”ב בחודש נובמבר הקרוב הן ההזדמנות הבאה של מספר מדינות בארה”ב לעשות לגליזציה באמצעות משאל עם, ועד לשבוע שעבר היו 4 מדינות שכבר נמצאות בשלבים כאלה או אחרים של תהליך ההכנה לקראת אישור החוק המתקרב.

כעת, גם מדינת ניו יורק, שהראתה בחודשיים האחרונים סימנים חיוביים לגבי אפשרות עתידית של לגליזציה, מצטרפת באופן מפתיע לרשימת המועמדות המבטיחות ביותר להצטרף למועדון הירוק בסיבוב הקרוב, לאחר שמושל המדינה אנדרו קומו (Andrew Cuomo) הודיע בסוף השבוע על הקמתה של ועדה מדינית לניסוח מתווה הלגליזציה.

המחקרים הראו: לגליזציה היא הפתרון האידיאלי

בהודעה שפרסם לתקשורת, ציין המושל כי הוועדה החדשה הוקמה בעקבות מסקנותיו של מחקר מקיף שפורסם בחודש שעבר, והראה כי הפתרון האידיאלי להחלפת מדיניות האכיפה הנוכחית נגד צרכני קנאביס – בהיבטים של כלכלה, חיזוק מערכת האכיפה ורווחת הציבור – הוא לגליזציה מלאה של הצמח ותוצריו.

החברים בוועדה הממשלתית יהיו 20 מומחים מתחומים שונים בעולמות המשפט והחקיקה, בריאות הציבור וכלכלה, ובראשם יעמוד היועץ הבכיר למושל אלפונסו דיוויד (Alphonso David). הוועדה תעבוד בשיתוף פעולה עם רשויות האכיפה המדיניות בכדי לנסח “מתווה לגליזציה שיתרונותיו עולים על חסרונותיו”, שצפוי להיות מוכן בזמן כדי לעלות למשאל העם ולהיכנס לתוקף (אם יאושר) כבר בתחילת 2019 או מעט מאוחר יותר.

ניו יורק - מזנקת במירוץ הלגליזציה
ניו יורק – מזנקת במירוץ הלגליזציה

מתווה הלגליזציה בניו יורק צפוי להתבסס ברובו על ממצאי דו”ח המחקר הממשלתי ולהיות זהה בחלקו למודלים מוצלחים שכבר מיושמים כיום בקולורדו, וושינגטון ומספר מדינות נוספות בארה”ב, אך יוכנסו בו שינויים שנועדו לצמצמם את היקפו של השוק ולשפר את יכולת השליטה בו במטרה למנוע איבוד שליטה כמו זה שקרה באורגון.

“הצעדים הבאים חייבים להינקט בזהירות ותוך הפעלת שיקול דעת. תוך שאנו פועלים כדי ליישם את המסקנות וההמלצות של הדו”ח באמצעות הליך החקיקה, אנו חייבים לקחת בחשבון את כל ההיבטים של שוק קנאביס מפוקח והשפעותיו על בריאות הציבור, מערכת המשפט וקופת המדינה, ולמנוע מראש כל סיכון פוטנציאלי שמקושר לחקיקה בתחום זה”, מסר המושל בהודעתו.

מכיוון שהצעת החוק ללגליזציה בניו יורק היא מהלך שיזם מושל המדינה, שלא כמו במדינות אחרות בהן נציגי הציבור הם אלו שיזמו וניסחו את ההצעה, יש לה סיכוי מצוין לקבל אישור מיידי בשני בתי הנבחרים (עליון ותחתון) ולהיות מאושרת בתהליך בזק, שיכול להתבצע עם אישור מיוחד של המושל.

עם זאת, ישנן כמה בעיות עיקריות, ובמרכזן התנגדות רשויות האכיפה שעדיין מעמידות בסימן שאלה את הסיכוי של ניו יורק להיות מוכנה לאישור הלגליזציה כבר בבחירות הקרובות. אם זה לא יקרה, הלגליזציה צפויה להגיע לתפוח הגדול רק בבחירות הכלליות של 2020, אם עדיין יזכה המהלך לתמיכה ציבורית.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות