ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ניו יורק - הפגנת הלגליזציה

ממשלת ניו יורק בדו”ח חדש: הלגליזציה מתקרבת

שתפו את החברים

וועדת חקיקה של ממשלת ניו יורק שבחנה את יתרונותיה וחסרונותיה של לגליזציה – בתחומים חברתיים, כלכליים ופליליים – המליצה על הפיכת הקנאביס לחוקי במדינה כבר בשנה הקרובה. “ההשפעות החיוביות שיהיו להקמת שוק הקנאביס חוקי במדינה, גוברות בהרבה על השפעות שליליות…

וועדת חקיקה של ממשלת ניו יורק שבחנה את יתרונותיה וחסרונותיה של לגליזציה – בתחומים חברתיים, כלכליים ופליליים – המליצה על הפיכת הקנאביס לחוקי במדינה כבר בשנה הקרובה. “ההשפעות החיוביות שיהיו להקמת שוק הקנאביס חוקי במדינה, גוברות בהרבה על השפעות שליליות שהיא עלולה לגרום”, כתב ראש ועדת החקיקה בדו”ח המסכם.

מדינת ניו יורק ממשיכה להתקדם בדרך ללגליזציה, ולאחר שבימים האחרונים נכנס לתוקפו השינוי החדש במערכת הקנאביס הרפואי במדינה, כעת השלטון המקומי עושה סימנים ברורים של התקרבות למדינות הירוקות כמו קולורדו, וושינגטון ואורגון.

וועדת חקיקה ממשלתית בראשותו של ניצב הבריאות המדיני ד”ר הווארד זאקר (Howard A. Zucker), שבחנה בחודשיים האחרונים את ההשפעות השונות שתביא איתה הלגליזציה, פרסמה בסוף השבוע דו”ח מסכם בן 75 עמודים שקובע מעבר לכל ספק: לגליזציה היא הצעד הבא.

המון יתרונות, כמעט ללא חסרונות

חברי הוועדה שבחנו את השפעות הלגליזציה היו רופאים מומחים (תזונה, פסיכיאטריה ובריאות הציבור), מטפלים בהתמכרויות, חוקרי סמים פסיכואקטיבים ופסיכדליים, וכן מומחים מטעם המדינה לנושאים ציבוריים כמו תחבורה, כלכלה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה.

המגוון הגדול של מומחים שקיבץ השלטון בניו יורק נועד בכדי לסקור את כל האפשרויות והסיכונים הכרוכים בהפיכתו של הקנאביס לחוקי באמצעות לגליזציה מלאה, ולגבש דעה קונקרטית ומבוססת ככל האפשר שלא תזדקק לעדכון עד שיערכו בפועל שינויים בחוק. 

ניו יורק - קנאביס חוקי בקרוב?
ניו יורק – קנאביס חוקי זה טוב לכולם

המסקנה הסופית של מחברי הדו”ח, כך לפי פסקת הסיכום שניסחו בתום שלב הממצאים, היא ש”לא נמצאו שום מכשולים שיעמדו בדרך לרגולציה החדשה”, כלומר שאין שום סיבה הגיונית שלא לחוקק לגליזציה.

מלבד העובדה שלא נמצאו שום חסרונות פרקטיים בחוק שיאפשר צריכת קנאביס חופשית (מעל גיל 21), ועדת החקיקה קבעה כי שוק קנאביס חוקי יביא למדינה הרבה יתרונות כלכליים וחברתיים בתחומים שונים.

מאות מיליוני דולרים בשנה הראשונה

הממצאים הכלכליים עליהם התבססו מחברי הדו”ח נאספו בהשוואה למדינות ארה”ב בהן קיים שוק קנאביס חוקי, והותאמו לתנאים הקיימים בשוק המדיני בניו יורק, שבאופן פוטנציאלי יכול להיות גדול הרבה יותר ולצמוח בזמן קצר יותר.

לפי הנתונים שנכללו בדו”ח המסכם, קנאביס חוקי יהיה שווה למדינת ניו יורק בין 248 ל-677 מיליון דולר, בשנה הראשונה וברווחי מיסים בלבד. בסך הכל מדובר במסגרת צפויה של למעלה ממיליארד דולר במכירות, צמיחה של תעשיות תומכות ופתיחה של עשרות אלפי משרות חדשות, שכל רווחיה יושקעו בחזרה בשירותים ופיתוח תשתיות עבור הקהילה.

בפן הרפואי ציינו מחברי הדו”ח כי לגליזציה תגדיל באופן משמעותי את הנגישות של חולים לקנאביס רפואי ותפטור אותם מהליכים בירוקרטיים מיותרים בהם הם נתקלים היום בדרכם לקבל את התרופה. בסיכום ההתייחסות הרפואית לקנאביס, נכתב בבירור כי “לגליזציה היא השער הטוב ביותר לקנאביס רפואי” וכי היא מייתרת כל עיסוק ב”מדיקליציה” כמו זה שמנסה לעשות ממשלת ישראל.

קנאביס חוקי יביא בריאות, רווחים כלכליים ואופק חברתי

ההשפעות החברתיות השונות שנבחנו בהקשר של שימוש בקנאביס, לא הניבו ממצאים משמעותיים. לפי החוקרים והפסיכיאטרים שהשתתפו בניתוח הנתונים עולה כי למרות שלקנאביס ישנן השפעות פסיכולוגיות שונות על האדם, ולפיכך גם על החברה, לא נמצא כל שינוי משמעותי או מגמתי בהיקף השימוש בקנאביס במדינות בהן קנאביס הפך לחוקי.

מבחינת השפעות שליליות שעלולות להיות ללגליזציה, סיכמו מחברי הדו”ח בכך שעדיין לא קיים מספיק ידע אודות נזקים שעלולים להיות לשימוש בקנאביס לטווח הארוך, אך הוסיפו כי כל נזק או תופעת לוואי שנמצאו עד היום כמקושרים לשימוש בקנאביס היו חמורים פחות מאלו המקושרים לשימוש באלכוהול או טבק, ששניהם חומרים חוקיים.

לפיכך, המסקנה הסופית שעולה מן הדו”ח היא שיש לחוקק לגליזציה בניו יורק, וטוב מוקדם מאשר במאוחר.

מושל ניו יורק המכהן אנדרו קומו (Andrew Cuomo), שעדיין לא מסר תגובה רשמית לאחר פרסום הממצאים, יתמודד בבחירות הקרובות נגד מספר יריבים שכולם תומכי לגליזציה, ולכן הוא צפוי לעשות צעד בנושא עוד לפני הבחירות.

כך או כך, ממצאי הדו”ח החדש מראים כי המציאות בשטח מתקרבת ללגליזציה, ואין הרבה שמישהו יכול לעשות כדי לעצור את זה. כבר שנה הבאה הממשל בניו יורק יערוך דיון ראשון בנושא, וכרגע היא אחת המדינות המובילות להיכלל בסבב הקרוב של הרחבת הלגליזציה.

לעיונכם – הדו”ח המלא (75 עמודים) על לגליזציה בניו יורק:

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות