ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אישה אחרי מנת יתר של סמי פיצוציות - ניו יורק

ניו יורק – 50 אושפזו בגלל סמי פיצוציות

שתפו את החברים

בתי החולים בניו יורק חוו שבוע קשה במיוחד, במהלכו אושפזו מעל 50 אנשים בשל נזקים בריאותיים חמורים שנגרמו כתוצאה מצריכת סמי פיצוציות. החומרים השונים, ביניהם ‘K2’ ו-‘Spice’, הפכו למגפה במדינות רבות בהן הקנאביס אינו חוקי, וכעת גם הרשויות בניו יורק…

בתי החולים בניו יורק חוו שבוע קשה במיוחד, במהלכו אושפזו מעל 50 אנשים בשל נזקים בריאותיים חמורים שנגרמו כתוצאה מצריכת סמי פיצוציות. החומרים השונים, ביניהם ‘K2’ ו-‘Spice’, הפכו למגפה במדינות רבות בהן הקנאביס אינו חוקי, וכעת גם הרשויות בניו יורק מודאגות.

סמי פיצוציות, הנקראים גם בכינוי ‘קנבינואידים סינתטיים’ ומוכרים בישראל תחת השם הגנרי “נייס גאי” (על שם הסם ‘Mr. Nice Guy’, שהיה אחד הראשונים שהופץ בישראל), הפכו בשנה האחרונה לתופעה שמדאיגה את הרשויות בארה”ב.

מדובר בסמים רעילים ומסוכנים במיוחד, שנוצרו בכדי להוות תחליף חוקי לקנאביס. אלו אינם כימיקלים יציבים שמפותחים במעבדות כפי שטוענים אלו המוכרים אותם, אלא תערובת של חומרי ריסוס, רעל עכברים ושאר חומרים רעילים המעורבבים עם תערובת עשבים לעישון.

חומרים אלה נארזים בשקיות צבעוניות וממותגות בשמות כמו ‘K2’, ‘Spice’, ‘Rush’ ו-‘Happy hour’, ונמכרים בקיוסקים ופיצוציות לכל דורש, ולא פעם אפילו לקטינים. לאחר שבחודש שעבר גרמו סמים מסוכנים אלה לאשפוזם של 89 אנשים ולמותם של 2 נוספים בשיקגו, הפעם הם פגעו בעוצמה גם בעיר ניו יורק.

50 מאושפזים בשבוע – חנק ותסמינים דמויי שבץ

לפי הודעה רשמית שפרסמו רשויות האכיפה בניו יורק, בשבוע שעבר הגיעו למספר בתי חולים בצפון העיר למעלה מ-50 אנשים הסובלים ממגוון רחב של בעיות בריאותיות חמורות – החל מחנק ובעיות נשימה ועד פרכוסים הנגרמים על ידי תסמינים נוירולוגיים דמויי שבץ – שהתברר כי צרכו קודם לכן סמי פיצוציות.

מאפיין רפואי שהיה משותף לכל המטופלים הוא דימום כבד מהאף, הנחיריים, החניכיים, האוזניים ושאר ריריות הפנים. מכיוון שזהו מאפיין מוכר של צריכת סמי פיצוציות מזוהמים, המשטרה מיהרה לחשוד בכמה מפיצי סמים מקומיים.

סמי פיצוציות - K2 או ספייס ("נייס גאי")
סמי פיצוציות – רעל מסוכן

למרות שעד כה גל האשפוזים הנוכחי לא הסתיים באף מקרה מוות, בעקבות בדיקות מרפואיות שהוכיחו כי הסמים הם הגורם לדימום ולהתקפים, המשטרה שמה מציאת מקורם של סמי הפיצוציות בתעדוף גבוה, ונמצאת כעת במרדף בן שבועיים שבמהלכו נעצרו כבר 12 חשודים.

“אנו רוצים להפיץ את הבשורה לגבי הסמים המסוכנים, ובעיקרם ‘K2’, שמסתובבים עכשיו ברחוב”, מסר מפקד כוחות המשטרה בעיר, טרנס מונהאן (Terence Monahan), בהודעה לתקשורת, “למרות שמרבית האירועים מרוכזים בבורקלין, אנו נפעל כדי לוודא שהתופעה לא מתרחבת לחלקים אחרים בעיר או מחוצה אליה”.

המקרה הקודם של בהלת סמי פיצוציות בניו יורק אירע בשנת 2016, בה אושפזו 33 אנשים שצרכו מנה מזוהמת של ‘K2’ במהלך סופ”ש בודד. מאז, הוכנס תיקון בחוק העירוני שמאפשר להעניש בעלי עסקים שנתפסים מוכרים סמים אלו, לא רק על ידי סגירה זמנית ועונשי מאסר קצרים, אלא גם על ידי שלילת רישיון מכירת הסיגריות והאלכוהול לכל החיים.

חוקי קנאביס - כלי פלילי שהרס חיים רבים
התרופה לסמי הפיצוציות – לגליזציה

בעקבות היחס הקשוח של המשטרה והעירייה, השבוע החולף היה שקט יחסית מתקריות המקושרות לסמי פיצוציות, מלבד כמה אשפוזים חשודים שלא הוכח כי הם קשורים לחומרים אלו.

עם זאת, כבר מזמן ידוע כי המלחמה הישירה בסמים היא כישלון, והפתרון האמיתי היחיד, שבינתיים מתקיים רק ב-9 מדינות בארה”ב, היא לגליזיציה, שתהפוך את הקנאביס לחוקי ותמנע מאנשים את הצורך לחפש תחליפים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות