ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גלי סילבר

אני לא יודעת איך אני מתמודדת – ראיון עם גלי סילבר

שתפו את החברים

לפני תשעה חודשים התהפכו חייה, כשבעלה, עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס ו-41 אנשים נוספים (כולל אותה), נעצרו על מעורבותם בהפעלת הפלטפורמה. מאז, גלי סילבר לא נחה לרגע ולא מרפה מהתקווה להחזיר אותו ואת העצורים האחרים, הביתה   השעה הייתה עשר…

לפני תשעה חודשים התהפכו חייה, כשבעלה, עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס ו-41 אנשים נוספים (כולל אותה), נעצרו על מעורבותם בהפעלת הפלטפורמה. מאז, גלי סילבר לא נחה לרגע ולא מרפה מהתקווה להחזיר אותו ואת העצורים האחרים, הביתה

 

השעה הייתה עשר וחצי בלילה. גלי סילבר הייתה במקלחת בדירתה בפוקיפסי ניו יורק. בחדרו, ישן באותו זמן בנה בן ה-6, דיוויד. “פתאום שמעתי דפיקות חזקות בדלת”, היא מספרת, “יצאתי מהמקלחת עם המגבת והתקרבתי לדלת.

“הדפיקות לא נפסקו ומישהו צעק מבחוץ, Open the door”, כמו בסרטים. פתחתי. בחוץ עמדו מלא שוטרים”.

כל זה קרה ביום שבו נעצרו עמוס דב סילבר עצמו באוקראינה ועוד כמה עשרות אנשים שהיו קשורים בטלגראס בדרך כזו או אחרת, בישראל. “ביקשתי להתקשר לעמוס” גלי מספרת, “אבל לקחו לי את הטלפון.

“הייתי מעוכבת שמונה שעות. עברתי חקירה בעברית על ידי שוטרים מישראל, שהגיעו במיוחד לניו יורק. מדהים כמה כספים המשטרה הוציאה על הדבר הזה. בסופו של דבר, שוחררתי מחוסר הוכחות. עמוס ו-13 אחרים, עצורים עד היום ומחכים למשפט”.

 

יצר ההישרדות

גלי נותרה עם טראומה מהמעצר, לבד בבית עם בנה הקטן, שעמוס היה לו כאבא, לא יכולה להגיע לישראל מחשש שתיעצר, שקועה עד צוואר בחובות על ההגנה המשפטית של עמוס ומשוועת לעזרה.

גלי סילבר
עמוס ודיוויד

 

בפוסטים הרבים שהיא מעלה בפייסבוק ובקטעי לייב, היא מעדכנת במצב ומפצירה בתומכי הלגליזציה ובכל מי שנעזר אי פעם בטלגראס ובבשורה שהביא לשוק הקנאביס בישראל, לתרום למימון ההגנה ולהגיע לדיונים בבית המשפט, כדי לתמוך בעצורים.

“אף אחד מהאנשים האלה לא ניסה להתעשר”, היא אומרת, “יש היום 13 משפחות שנהרסו ושקעו בחובות. לא קל לבקש עזרה, אף אחד לא רוצה להיות במצב הזה, אבל לקחנו הלוואות, אימא של עמוס לקחה משכנתא ואין לנו מאיפה להביא עוד כסף”.

  • איך את מתמודדת עם המצב?

“בחיים לא חשבתי שיכול לקרות לי דבר כזה. אני לא יודעת איך אני מתמודדת, אבל כנראה יצר ההישרדות מחזיק אותי. אין לי מושג איך אני מצליחה לעבור את זה”.

 

הולכת להתחתן איתך

את עמוס היא הכירה ב-2017 בניו יורק, כשחיפשה להתארגן על וויד. “באותה תקופה עברתי לניו יורק, אחרי כמה שנים בטקסס. גרתי אצל משפחה של חסידי סאטמר באפסטייט ניו יורק, שעתיים וחצי מהעיר. אצל הסאטמרים, לא היה מה לעשן.

“ידעתי מי זה עמוס ושהוא נמצא בניו יורק, שנה לפני כן ניסיתי לחזור לארץ לתקופה והשתמשתי המון בטלגראס ויצא לי לדבר איתו כמה פעמים. אז שלחתי לו הודעה ושאלתי איך מתארגנים בעיר. הוא הפנה אותי למישהו, אבל רחוק, עד שהתברר שהוא עצמו נמצא במרחק 45 דקות נסיעה ממני.

“לקחתי אובר והגעתי אליו. הוא חיכה לי למטה. כשראיתי אותו, אמרתי לו ‘אני הולכת להתחתן איתך’. הוא צחק ואמר, ‘שמעתי את זה מהרבה נשים, בהצלחה'”.

  • מה משך אותך?

“המנהיגות, הכריזמה, הדרך שבה הוא מתנהל. אף פעם לא פגשתי בן אדם כל כך ישר. הוא תמיד יגיד את האמת, לטוב ולרע והוא תמיד רואה את התמונה מזווית אחרת ומנתח אותה יותר טוב ממה שאני יכולה. נמשכתי לאמת שלו”.

גלי סילבר
עמוס, גלי ודיוויד

 

חיבוק לעמוס

כחודשיים אחר כך, כדי לחסוך את הנסיעות, הוא עבר לגור איתה ועם הבן דיוויד מנישואיה הראשונים. “זה יצא טוב, כי רציתי אותו ולעמוס סוף סוף היה בית. רק זמן קצר לפני שנפגשנו הוא מצא דירה, אחרי שלוש שנים של נדודים, שינה באוטו ומקלחת במוטל כל כמה ימים”. 

הם גרו בדירת סטודיו קטנה, שעזר להם למצוא לא אחר מאשר מי שהפך בהמשך לעד המדינה. “גרנו שם בחינם, כי בעל הדירה, איש מבוגר שמגדל קנאביס באורגון, העריץ את עמוס והבין את המצב הכלכלי שלנו. הוא עזר לנו בהמון דרכים”.

  • איך עמוס התחבר לבן שלך?

“אני חושבת שעמוס התאהב בדיוויד לפני שהוא התאהב בי. היה ביניהם חיבור מיידי, בקטע מטורף. אני לא אשכח את הפעם הראשונה שהם נפגשו. דיוויד פשוט הלך לעמוס ונתן לו חיבוק. הוא רואה בו אבא לכל דבר. את האבא הביולוגי שלו הוא לא זוכר, אין לנו קשר איתו”.

עמוס ודיוויד

 

  • מה אהבתם לעשות ביחד?

“היינו מטיילים המון בטבע, שלושתנו, ישנים באוטו, עושים מדורות. עמוס היה לוקח את הילד לקטוף כל מיני פירות. היינו בקנדה וטיילנו ביערות, קטפנו פטל ביחד.

“עמוס היה קם כל בוקר והולך להתפנק עם דיוויד. אני זוכרת המון סיטואציות, שעמוס עוזב הכול כי דיוויד רוצה לשחק איתו. הוא אבא מושלם, הוא ממש טוב עם ילדים וגם עבד פעם כגנן בגן ילדים. הוא האדם הכי סבלני שפגשתי. גם כשלי לא היה יותר כוח, הם היו ביחד ממשיכים לשחק ואני הייתי הולכת לנוח.

“חוץ מזה, עמוס הוא אנציקלופדיה מהלכת וכל שאלה של דיוויד, הוא היה מסביר בדרך הכי יפה. איך השמש זזה, הירח, כדור הארץ. דיוויד ידע שאם יש שאלה, פונים קודם כל לעמוס. אם עמוס לא יודע, בודקים בגוגל”.

עמוס ודיוויד

 

חרדת נטישה

בחודשים הראשונים אחרי המעצר של עמוס, היא לא העזה לספר לדיוויד מה באמת קרה. “הוא ממש מסכן. בהתחלה הייתי אומרת שעמוס נסע ויחזור עוד מעט, עד שהוא התחיל לחשוד שעמוס נטש אותו. לא הייתה לי ברירה, הייתי חייבת לספר לו שהמשטרה עצרה את עמוס”.

 

שלא ישכחו אותם

היום היא ובנה חיים במקום אחר בארה”ב והיא מתפרנסת כנהגת “אובר”. “זה מתאים לי ללוחות הזמנים, אין לי בוס ואני יכולה לעבוד כשהילד בבית ספר. אני מרוויחה משהו כמו 2,000 דולר בחודש”.

לצד המחויבות לפרנסה, היא מקדישה כל רגע פנוי למאבק על שחרורם של עמוס ושאר העצורים. “מהרגע שאני קמה ועד שאני הולכת לישון, אני משקיעה את כל כולי בהפצה, בתזכורות, בהעלאת מודעות. שלא ישכחו אותם.

“זה מצב של חוסר אונים מוחלט, אבל אני עושה מה שאפשר. אני מרגישה כמו חיה- מתה. לקחו לי את כל שמחת החיים ועדיין אני מנסה להודות לבורא עולם על מה שיש”.

  • יש לך הרבה תמיכה בפייסבוק.

“את רוב החברים שלי בפייסבוק לא פגשתי. הם הצטרפו במהלך הדרך, מתוך תמיכה והזדהות וכעס על המערכת. זה מאוד מעודד ועוזר לראות את כל הלייקים והתגובות התומכות והמזדהות, הרבה מהן גם בפרטי. אין ספק שיש לי רשת תמיכה מאוד רחבה”.

גלי, עמוס ודיוויד

מי פרץ את הדרך

המשפטים של עצורי טלגראס אמורים להתחיל ב-13 בינואר. “כמובן שאנחנו זקוקים לכל התמיכה והעידוד ורוצים שאנשים יגיעו לדיון, כדי שגם השופטים יראו שאנחנו לא לבד”.

  • יש מישהו שעוזר לך שם?

“כל המשפחה שלי בארץ. אבא שלי, שיהיה בריא, כל כך גאה בי. אני מקבלת המון תמיכה מהמשפחה, על המעורבות בעזרה למטופלי קנאביס ובמלחמה נגד הרפורמה של משרד הבריאות. במשפחה הקרובה, יש לנו שני מטופלי קנאביס והרפורמה פוגעת בנו אישית, כך שאני מזדהה מאוד עם המטופלים.

“הייתי שמחה אם מטופלי הקנאביס בארץ, היו זוכרים מי פרץ את הדרך ובזכות מי המדינה התחילה להכיר בקנאביס כתרופה. ברור שהפתרון גם לחולים וגם לכולנו, הוא לגליזציה מלאה של הקנאביס. למטופלים תהיה תרופה זמינה ובאיכות טובה, וגם כל אלה שרוצים לעשן בשביל הכיף ובלי שירדפו אותם, ירוויחו”.

לאחרונה נפתח ערוץ חדש לגיוס כספים עבור עמוס דב סילבר ועצורי טלגראס: “מחזירים אהבה לעמוס”  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Alona |

    ממש עצוב נכחתי לפני החגים בכמה דיונים. יש כסף לפרקליטות ולמשטרה על חקירות של ” ראש אירגון פשע” ממש בדיחה לא מוצלחת רק בגלל שהבחור חכם וקצת הרגיז את השוטרים בחוכמתו הם מתעללים בו ובשאר העצורים.
    אם יש צדק במדינה שלנו אני מאמינה בחפותו ובשאר עצורי הטלגאס
    והצדק הזה יצא בע”ה לאור.
    בשורות וישועות חג אורים שמח

  2. מרגיש מאוד מוזר |

    תרמתי בעבר כסף, ואז אמרו שמנהל גנב את הקבוצה (הרשאות) ואת הכסף. שוב תרמתי, ואז אמרו שהעורך דין גנב את הכסף. הבנתי שאני לא עושה את זה פעם שלישית.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות