ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עלה ירוק

ביקורת: הסרט על עלה ירוק – אישי וקורע לב

שתפו את החברים

אתמול (30.1.2017) היינו בהקרנת בכורה של סרטו של מוריס קנדיוטי “עלה ירוק”. סרטו של קנדיוטי הוא תיעוד מרגש של כמה קווי עלילה מקבילים. הסרט עלה ירוק מספר את סיפור המאבק הפוליטי שלומי סנדק, החלוץ לפני המחנה בקריאה לשינוי מדיניות קנאביס….

אתמול (30.1.2017) היינו בהקרנת בכורה של סרטו של מוריס קנדיוטי “עלה ירוק”. סרטו של קנדיוטי הוא תיעוד מרגש של כמה קווי עלילה מקבילים.

הסרט עלה ירוק מספר את סיפור המאבק הפוליטי שלומי סנדק, החלוץ לפני המחנה בקריאה לשינוי מדיניות קנאביס. ההתמודדות של סנדק עם מותו הטראגי של בנו אורי והמאבק שלו להנגשת קנאביס לחולים אפילו במחיר של עבירה על החוק.

סיפור הקמת מפלגת “עלה ירוק” על ידי בועז וכטל ושלומי סנדק והמאבק שלהם לא רק על הכניסה לכנסת אלא לשנות את כל התפיסה לגבי הצמח בישראל.
הסרט מעורר השראה, זהו מסמך מרתק על מאבק פוליטי שנוגע בחיים של כולנו, עשוי היטב עם פסקול מעולה. האנשים שמבטלים בזלזול את ההצהרה האחרונה של גלעד ארדן על האי הפללה, צריכים לראות את הסרט הזה כדי להבין איזה מאבק נחוש וארוך נדרש בשביל להגיע לרגע הזה וכמה סטיגמות היו צריכים לשבור ב-20 שנות מאבק על מנת ששר לביטחון פנים יגיד את המילה “אי -הפללה”. הסרט מתעד אירועים היסטורים כמו “וועדת רפול”, ימי הקנאביס בפארק הירקון, הפגנות הלגליזציה, ועוד אירועים שמהווים אבן דרך בהיסטוריה החוקית של הקנאביס בישראל. שלומי גם מציג את המסמך ממשרד הבריאות המאשר לו להחזיק קנאביס.

שלומי סנדק מעביר ג'וינט בכנסת כחלק ממאבקו למטופלים
שלומי סנדק מעביר ג’וינט בכנסת כחלק ממאבקו בשביל מטופלי קנאביס

סיפורו האישי של סנדק קורע לב וההתמודדות שלו עם האובדן של בנו כפי שהיא מתועדת בסרט לא השאירה עין אחת יבשה באולם. האופטימיות והנחישות של שלומי ובועז לאחר כל מערכת בחירות בה הם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה מדגימה איזה אופי נחוש צריך לקחת על עצמך מאבק שכזה. אשרינו שזכינו באנשים כמו שלומי סנדק ובועז וכטל, ואשרינו שיש את מוריס שיתעד אותם.

“עלה ירוק” סרטו של מוריס קנדיוטי יוקרן ביס דוקו ביום רביעי 8.2 בשעה 22:00 ושידור נוסף במוצ”ש 11.2 בשעה 2:30, מומלץ לצפות. הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. (ישראל 2017)

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עדי גנני |

    מוריס יא מלך!!!

    1. מוריס עמנואל קנדיוטי |

      תודה רבה אני רק בן של מלך בשמים ותלמיד של ההבבה סאלי ,
      שרק צריך היה בקבוק מאחיה, בית צנוע,מיטת סוכנות ,תה עם הנענע, ספריית קודש ושופרות =הדמות התנ”כית בת זמננו לא נזקקה למכון ויצמן או נ”אסא כדי לדעת את מבנה ומטרת הבריאה !! הוא לא נזקק כלל לצאת מהבית. הכל בספרים ובתובנות שבאות לחיי טהרה. בזכותו נגמלתי מהאוננות ומפורום הגינון בתפוז והתחלתי לחזור בתשובה ברוך השם ,.

  2. מוריס עמנואל קנדיוטי |

    הביקורת הראשונה – על סרטי החדש! עלה לי כל הדם לפרצוף . מעיז להמר שהסרט יגיע מכאן לטקס האוסקר. ..תודה לכם קאנה מקרב הלב שריגשתם לי מאוד.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות