ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אלכוהול מסוכן יותר מקנאביס

בפעם המיליון: גראס עדיף על אלכוהול

שתפו את החברים

מחקר שנעשה לאחרונה בהולנד והתפרסם במגזין Psychopharmacology, מביא הוכחות למה שכבר ידענו. אלכוהול מסוכן יותר מקנאביס. אלכוהול ממכר ורעיל. אלכוהול מסוכן גם מבחינה חברתית, ונהיגה תחת שיכרות היא גורם מוביל בתאונות דרכים. אלכוהול גורם לאנשים להתנהג באגרסיביות. לא מפתיע אם…

מחקר שנעשה לאחרונה בהולנד והתפרסם במגזין Psychopharmacology, מביא הוכחות למה שכבר ידענו. אלכוהול מסוכן יותר מקנאביס. אלכוהול ממכר ורעיל. אלכוהול מסוכן גם מבחינה חברתית, ונהיגה תחת שיכרות היא גורם מוביל בתאונות דרכים. אלכוהול גורם לאנשים להתנהג באגרסיביות. לא מפתיע אם כך שהוא פקטור למקרי אלימות במשפחה.

 

קנאביס לעומת זאת הוא חומר מרגיע, הסטלן הטיפוסי הוא זה שרובץ על הספה עם שקית צ׳יטוס, ג׳וינט בפה וסאות׳ פארק בטלויזיה. ובכל זאת באופן מפתיע, מחקרים שנעשו עד עכשיו על הקשר בין קנאביס ואגרסיה לא היו חד משמעיים. קנאביס אמנם גורם לאנשים להירגע אך יש כאלה שחווים אותו אחרת ונכנסים לפרנויה וחרדה, מצבים שיכולים להוביל לאלימות.

 

במחקר השתתפו שלוש קבוצות ביקורת רנדומליות: 20 שתיינים כבדים (לפחות שלושה דרינקים לגבר ולפחות שני דרינקים לאישה ביום), 21 מעשני קנאביס (לפחות שלוש פעמים בשבוע) ו-20 שלא השתמשו באחד מהחומרים הנ״ל באופן קונסיסטנטי ואינטנסיבי.

 

את הקבוצה של השתיינים השקו עד שרמת האלכוהול בדמם הגיעה ל-0.08 (בישראל הנהיגה אסורה החל מ 0.04 אחוזי אלכוהול בדם). לקבוצת המעשנים נתנו 300 מיקרוגרם THC לקילו (לפי משקל גוף), באמצעות וופרייזר. ולקבוצה השלישית לא נשאר כלום, לצערם.

 

שלוש הקבוצות השתתפו במבחנים שמיועדים לגרום להם להתעצבן ולאבד את סבלנותם. הראשון היה מבחן אסוציאטיבי, בו היה עליהם להתאים מילים שליליות או חיוביות לתמונות שמתארות התנהגות אלימה ואגרסיבית. במבחן השני נאמר להם שהם יכולים לזכות בכסף על ידי לחיצה על כפתור במשחק מחשב.

 

החוקרים בדקו את רמת האגרסיה בנבדקים בכך ששאלו אותם לפני הניסוי כמה אגרסיביים הם הרגישו בסקאלה שבין 1-100. לשם השוואה, השתיינים והמעושנים עברו את אותם מבדקים שוב שבוע לאחר מכן, רק שהפעם נקיים מאלכוהול וקנאביס.

 

החוקרים מצאו שחלה עלייה ברמת האגרסיה בקרב השתויים, כשהיו תחת השפעת אלכוהול. לעומת הסטלנים

שהראו הרבה פחות סימנים אגרסיביים ואלימים. זה מתחבר למחקרים אחרים שנעשו בנושא, למשל  ב-2014 מצאו ששימוש בקנאביס בקרב זוגות מראה שיעור נמוך של אלימות במשפחה. ובמחקר אחר נתנו לסטודנטים מינון משתנה של קנאביס ולאחר מכן בקשו מהם לתת מכות חשמל לאנשים בחדר הסמוך. ככל שהסטודנטים נעשו יותר מסטולים, כך הם מצאו פחות עניין לתת מכות חשמל.
ואנחנו שואלים: איך זה שאלכוהול חוקי וקנאביס לא?

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות