ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ממתקי גומי עם THC

בת 9 הביאה לכיתה ממתקי גומי עם THC – ומסטלה את הילדים

שתפו את החברים

צחקוקים, התקפי חרדה והתעלפות – אלו חלק מתופעות הלוואי שהפגינו תלמידי כיתה ד’ בבית ספר בניו מקסיקו, לאחר שתלמידה המבוגרת מהם בשנה חילקה להם בטעות ממתקים המכילים THC. הנהלת בית הספר הכריזה כי הורים צריכים לערוך חיפוש על ילדיהם ולוודא…

צחקוקים, התקפי חרדה והתעלפות – אלו חלק מתופעות הלוואי שהפגינו תלמידי כיתה ד’ בבית ספר בניו מקסיקו, לאחר שתלמידה המבוגרת מהם בשנה חילקה להם בטעות ממתקים המכילים THC. הנהלת בית הספר הכריזה כי הורים צריכים לערוך חיפוש על ילדיהם ולוודא בעצמם שהם אינם מביאים סמים לבית הספר, וטענה כי אסור לדבר עם ילדים על סמים ותרופות משום סוג.

הורות היא לא דבר פשוט, וכמעט אין נושא בתוכה שלא שנוי במחלוקת. בין אם מדובר בכמות זמן מול הטלוויזיה, חוגים ומסגרות לימודיות, אפילו מתי לגמול ממוצצים – אין סוף לנושאים לדיון. ובכל זאת, יש כמה נושאים שרוב ההורים יסכימו לגביהם. למשל, אם הילד שלך חולק מיוזמתו את הממתקים שלו עם ילדים אחרים, זה כנראה זה סימן טוב.

כלומר, כל עוד הממתקים שאותו ילד נדיב מחלק, הם לא במקרה ממתקים מהסוג שלא מתאים לילדים. לרוע מזלם של זוג הורים מניו מקסיקו, ארצות הברית – אלו בדיוק סוג הממתקים שילדתם, תלמידת כיתה ה’, חילקה לתלמידים אחרים בכיתתה.

“התחלתי להרגיש ממש מסוחרר”

במקרה שקרה בסוף חודש ינואר, בבית הספר היסודי למצוינות של העיר אלבקרקי (Albuquerque), תלמידה בכיתה ה’ הוציאה מתיקה אריזת ממתקי גומי שמצאה בביתה – שהיו שייכים ככל הנראה להוריה – ואכלה אותם ביחד עם כמה ילדים בכיתה ד’.

לטענת אחד התלמידים, ההבנה כי משהו שונה בממתקים האלו הכתה בכולם מהר מאוד. “התחלתי להרגיש ממש מסוחרר”, שיתף התלמיד בן התשע, “הרגשתי כאילו החדר עומד להתהפך על הצד.”

דובוני גומי
נראים בדיוק כמו ממתקים רגילים (תמונת אילוסטרציה)

התלמידה שהביאה את הממתקים, ואכלה את הכמות הגדולה ביותר מהם, החלה להרגיש ברע ונשלחה לאחות. במהרה התברר שמדובר בממתקי גומי שנמכרים בחנויות קנאביס רפואי, ומכילים כל אחד עד 300 מ”ג של THC – אותה כמות חומר פעיל כמו ב-2 גרם של פרחי קנאביס באיכות טובה.

הנהלת בית הספר חיפשה ואיתרה עוד חמישה ילדים שאכלו מן הממתקים. למרבה המזל, מרבית הילדים אכלו בין חצי ממתק לממתק יחיד, ולכן תופעות הלוואי שהציגו היו מינוריות ביותר וכמעט לא מורגשות, בעיקר פרצי צחוק קצרים ותכופים.

לעומתם, הילדה שהביאה את הממתקים אכלה לא פחות מחמישה מהממתקים בעצמה, וכתוצאה מכך נכנסה להתקף חרדה קשה שבסופו אף התעלפה לזמן קצר.

החוק בניו מקסיקו מתיר שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים, ולטענת הורי הילדה – אשר סירבו להתראיין נכון לכתיבת שורות אלו – זאת בדיוק הסיבה שבגינה ממתקי הגומי היו בביתם.

האריזה שבה באו הממתקים אומנם מציינת מפורשות כי תכולתה מכילה גם THC, אבל בעיניו של ילד הן יכולות להראות כמו אריזת ממתקים רגילה לחלוטין. הממתקים, של חברת Incredibles, מגיעים במינון של 100 מ”ג THC (לצריכה להנאה אישית) ובמינון של 300 מ”ג THC (לצריכה למטרות רפואיות), אך לא ידוע מאיזה סוג היו הממתקים שמצאו את דרכם לבית הספר.

חינוך אחראי או חיפוש על תלמידים?

לפני כשבועיים, שיתף בית הספר דרך עמוד הפייסבוק שלו, את כתבת הווידאו שהפיק ערוץ החדשות המקומי אודות המקרה. בכתבה הדגישו נציגי בית הספר כי הורים צריכים לשים דגש חשוב על בדיקת כליהם ותיקיהם של התלמידים, בכדי לוודא שהם לא מביאים עמם לבית הספר מאכלים שעלולים להסתבר ככאלה המכילים סמים.

בנוסף, בית הספר קרא לקהילה שלא לדבר עם ילדים על סמים או תרופות בנוכחות תלמידים – בטענה שדיבור גלוי על הנושא יגרום לילדים ונוער להתנסות בסמים.

פוסט בפייסבוק של בית הספר אלבוקרקי
מתוך דף הפייסבוק של בית הספר. לדבר עם הילדים או להסתיר מהם?

“הקהילה”, מצידה, חצויה בין המתנגדים ללגליזציה ובין התומכים בה. בעוד שחלק מהמתנגדים טוענים כי “לגליזציה תרעיל ותמכר את הילדים שלנו” (למרות שהם מסתדרים לבד), התומכים תהו על ההחלטה חסרת ההיגיון של הנהלת בית הספר, שלמעשה עודדה להסתיר את האכילים מהילדים במקום לדבר איתם ולקדם חינוך אחראי.

“זה נשמע כמו רעיון נהדר. אל תדברו עם הילדים שלכם על קנאביס,” הגיבה כריסי דבורק, אמא מודאגת לילד בבית הספר, “אולי אם ההורים של הילדה הזאת היו יותר אחראיים ומדברים עם הילדה שלהם על ממתקים למבוגרים, היא הייתה יכולה להיות יותר חכמה בעצמה.”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות