ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס באירלנד

קנאביס באירלנד – המסע של ורה

שתפו את החברים

קנאביס באירלנד – תאמינו או לא, אדם אחד יכול להביא לשינוי מדיניות. כך היה במקרה של ורה טאומי Vera Twomey, שהבינה שלא נותרה בידה ברירה ולטובת הבריאות של בתה בת ה6 הסובלת מתסמונת דרווה, צורה נדירה של אפליפסיה עמידה מפני…

קנאביס באירלנד – תאמינו או לא, אדם אחד יכול להביא לשינוי מדיניות. כך היה במקרה של ורה טאומי Vera Twomey, שהבינה שלא נותרה בידה ברירה ולטובת הבריאות של בתה בת ה6 הסובלת מתסמונת דרווה, צורה נדירה של אפליפסיה עמידה מפני תרופות. היא תכננה לצעוד 241 ק״מ, לדאבלין, אירלנד.

ורה טאומי נלחמת להשיג CBD, קנאבידיול נטול השפעה פסיכואטקיבית הידוע ביעילותו הרפואית בטיפול באפילפסיה. על אף שקנאביס רפואי חוקי בהרבה מקומות מערביים בעולם, מדיניות ההפללה של קנאביס באירלנד עדיין מאוד מחמירה.

ב-2013 פורסם המקרה של שארלוט פיג׳י שסבלה בדיוק מאותו סינדרום, כשהוריה הגיעו למצב של ייאוש הם שמעו שאולי קנאביס יוכל לעזור והחלו לטפל בבתם בשמן קנאביס. מאז מצאו את הזן הנכון עבור הטיפול בדרווה, ושם הזן קרוי על שמה של שארלוט ,Charlotte’s Web.

למרבה המזל, לאחר כ-30 ק״מ וקבוצת תומכים שהצטרפה אליה, ורה טאומי קבלה טלפון מנציג ממשלתי, יותר נכון, שר הבריאות סימון האריס שהביע את דאגתו מהמסע המתוכנן של ורה וביקש להיפגש עמה. לפני המפגש בין השניים, הוא עשה צעד משמעותי לקראת רפורמת הקנאביס הרפואית. הוא ביקש מחקר מדעי בנושא מהרשות הרגולטורית למוצרי בריאות.

האריס הוסיף כי אין מדובר בדיון על אי הפללה, ״אלא על סקירת המדיניות הנוכחית שלנו והרצון להתעדכן לגבי הראיות הרפואיות והמדעיות האחרונות שביתרונות הרפואיים הפוטנציאליים של קנאביס עבור אנשים מסוימים עם מצבים רפואיים שונים.״

התגובה של האריס אומנם נשמעת די שמרנית ביחס למה שאנחנו מכירים, אך אין ספק כי מדובר פה בצעד משמעותי שהוא ניצחון גדול עבור חולים באירלנד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות