ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גלגול והדלקת ג'וינט ברוח

לקראת החורף: עוזרים לג’וינט להתמודד עם הרוח

שתפו את החברים

כל מי שאי פעם ניסה לגלגל או לעשן ג’וינט במקום שיש בו רוח חזקה, יודע בדיוק כמה מתסכל זה יכול להיות. חצי מהקססה עפה החוצה תוך כדי גלגול, שלושה חברים מנסים לחסום את הרוח עם הידיים כדי שתוכלו להדליק, לא…

כל מי שאי פעם ניסה לגלגל או לעשן ג’וינט במקום שיש בו רוח חזקה, יודע בדיוק כמה מתסכל זה יכול להיות. חצי מהקססה עפה החוצה תוך כדי גלגול, שלושה חברים מנסים לחסום את הרוח עם הידיים כדי שתוכלו להדליק, לא רואים כלום מרוב ידיים ואצבעות, וברגע שכבר הדלקתם, הג’וינט נגמר לכם בין השאכטות ובקושי מחזיק סיבוב אחד. מה עושים? הנה כמה טיפים לקראת החורף:

כולנו מצאנו את עצמנו לא פעם ולא פעמיים יושבים ומעשנים עם חברים בחוץ בימי החורף הקרים או ברוח חזקה על חוף הים בקיץ, ומנסים לצלוח את משימת גלגול הג’וינט ולנצח במירוץ את הקססה שמנסה לעוף לכל הכיוונים.

גם אחרי שסוף סוף בדרך זאת או אחרת הצלחנו לגלגל ג’וינט קצת עקום בלי לצאת מהכלים, מתחילה המשימה הבלתי אפשרית השנייה של להדליק אותו עם מצית (על גפרורים אין מה לדבר) שפשוט מסרבת להידלק, גם כשכל החברים עושים “בית” לאש ויוצרים אוהל אינדיאני אנושי.

גם אנחנו, כמוכם, יודעים מה זה להשתגע מסיטואציה זו, ולכן ריכזנו בשבילכם 6 טיפים שיקלו עליכם ויעזרו לכם לגלגל בהצלחה בכל תנאי שטח ומזג אויר. לקראת החורף המתקרב וגם למתמידים שעדיין פוקדים את חופי הים, כך תוכלו להתמודד בהצלחה עם הרוח:

1. השתדלו להגיע מוכנים

זה אולי נשמע ברור מדי ומובן מאליו, ובטח שלא כמו טיפ להתמודדות עם הרוח, אבל הדרך היעילה ביותר לשמור על חווית עישון מוצלחת היא להביא ג’וינטים מגולגלים מהבית, או להכין את הצידה ברכב לפני שאתם יוצאים אל הרוח.

כשאתם יודעים שיש לפניכם מסע החוצה אל הרוחות הסוערות, תתארגנו מראש בהתאם. אם כבר שכחתם, לא נורא, תמשיכו לסעיף הבא.

2. גלגלו בתוך התיק

תיק גב או אפילו תיק צד קטן יכול להיות מקום מצוין לגלגול ג’וינט שטח. כדאי למצוא תיק כמה שיותר עמוק וכמובן לנקות אותו היטב משאריות חפצים או לכלוך, ותוך דקה או שתיים יש לכם משטח גלגול חוסם רוח.

גלגול ג'וינט ברוח
כמה שעות בזבזתם מהחיים על לעשות “בית” למישהו שמדליק?

זה יכול להיות קצת מציק להוציא ולהחזיר את הדברים לתיק, ולנקות אותו אחר כך משאריות גלגול, אבל זה שווה את זה את הנוחות של אזור עבודה מוגן מרוח.

3. עשו “אוהל” בחולצה

טוב, רוב הסיכויים שכבר חשבתם על זה לבד מתישהו, אבל רק למקרה שלא, הנה טריק פשוט: תכניסו את הראש פנימה לתוך החולצה שלכם כמו צב מבוהל (כשהג’וינט המוכן בפה), ותכניסו את היד עם המצית מלמטה ככה שאתם עם הראש והמצית ממש בתוך החולצה.

השיטה הזו עובדת גם ברוחות יחסית חזקות, אבל לא כדאי להשתמש בה עם חולצות שממש אכפת לכם מהן, מחשש לגיצים שעלולים להתעופף ולהשאיר לכם חורים קטנטנים שיעטרו את החולצה לתמיד.

4. לבערה איטית – נסו ניירות גלגול שקופים

אולי כבר נתקלתם בעבר בניירות שקופים ושאלתם את עצמכם מה הסיפור. למרות המראה החשוד, לא מדובר בפלסטיק אלה בניירות עשויים חומר צמחי בשם תאית, שבעת העישון מוציא פחות עשן ופחות טעם, והכי חשוב – בוער לאט יותר.

ניירות גלגול שקופים
ניירות שקופים – בוערים לאט יותר ועוזרים לג’וינט שלכם להשמר לאורך זמן

הבערה האיטית של סוג הנייר הזה אף מתגברת כאשר הג’וינט על “הולד” בין שאכטה לשאכטה, ובסך הכל הג’וינט מחזיק להרבה יותר זמן. כשאתם מעשנים בחוץ, ומעבירים את הג’וינט מאחד לשני, זה משמעותי מאוד, כמו ההבדל בין אם אתם תעשנו את הג’וינט או שהרוח תעשן לכם אותו.

5. הצטיידו במצת טורבו

אז נכון, אנחנו סך הכל מדברים כאן על מצת, אבל תודו שברוב הפעמים בהם נקלעתם בחייכם לסיטואציה סוערת רוחות היה לכם בכיס רק מצת רגיל שפשוט סירב לשתף פעולה עד שהתייאשתם ועברתם למקום סגור. מצתים עמידים לרוח זה נכס שערכו לא יסולא בפז כשבאמת תצטרכו אותו.

6. דאגו שתהיה לכם מאפרה ניידת

הטיפ האחרון שלנו פחות קשור לגלגול הג’וינט עצמו, אבל בחייאת, תהיו בני אדם ואל תשאירו את הבדלים שלכם בחוף. יש היום מספר אינסופי של סוגי מאפרות ניידות שאתם יכולים לקנות או לאלתר לבד, אפילו מכוס פלסטיק שגם אותה תוכלו לא לזרוק על הרצפה אחר כך, ואל תמציאו לעצמכם תירוצים אחרים.

אלתור מאפרה ניידת
מאפרה ניידת – אפשר לאלתר מכל דבר, אפילו מצדף

בבקשה תכבדו את הטבע ותשאירו את האזור שלכם נקי לאנשים שיבואו אחריכם. אם אתם במקרה מהאנשים שמשאירים אחריהם גם באנגים מטונפים ושקיות במבה ריקות, אנו ממליצים בחום להתבגר ולהבין שהטבע לא שייך לאמא ולאבא שלכם ואין מנקה בסוף היום. אז תפסיקו. אתם מוציאים שם רע לכולנו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות