ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס וחרדה – כיצד קנאביס מקל על מתח וחרדה

שתפו את החברים

הרבה טוענים שקנאביס עוזר להם להתמודד עם מתח וחרדה. מחקר מוכיח את השפעת הקנאביס על המוח כהסבר לכך. צוות מומחים מאירגון הבריאות הלאומי (NIH), אוניברסיטת קלגרי בקנדה ואוניברסיטת רוקפלר בארה״ב סכמו את הגוף המחקרי העוסק בקנאביס וחרדה. החוקרים גילו שעל…

הרבה טוענים שקנאביס עוזר להם להתמודד עם מתח וחרדה. מחקר מוכיח את השפעת הקנאביס על המוח כהסבר לכך. צוות מומחים מאירגון הבריאות הלאומי (NIH), אוניברסיטת קלגרי בקנדה ואוניברסיטת רוקפלר בארה״ב סכמו את הגוף המחקרי העוסק בקנאביס וחרדה. החוקרים גילו שעל אף טווח ההשפעות הרחב של קנאביס, לרבים, הקלה על חרדה ומתח היא הסיבה העיקרית לשימוש.

״לקנאביס ונגזרתיו יש השפעה עמוקה על מגוון רחב של תפקודים התנהגותיים ועצביים, החל מתזונה ומטבוליזם ועד לכאב וקוגניציה. ולמרות זאת, מחקרים אפידמיולוגים מראים שהסיבה העיקרית לשימוש בקנאביס היא היכולת שלו להפחית מתח וחרדה״

מחקרים שכללו שימוש ב THC הראו שחלה ירידה בתחושת החרדה אצל חולים בעלי הפרעת חרדה. מצד שני, כמות גדולה של THC עלולה לגרום להשפעה הפוכה אצל אנשים מסוימים.

השימוש בקנאביס ידוע כאפקטיבי על הקלה במתח, אך במחקר שנערך לאחרונה התמקדו על ההיבט הנוירולוגי שאחראי על ההשפעה הזאת. קנאביס עובד על מערכת הנקראת המערכת האנדוקנבינואידית. יש ראייה המראה שהפרעות חרדה עלולות להיגרם כתוצאה מתפקוד חריג של המערכת הביולוגית הזאת.

“גילוי המערכת האנדוקנבינואידית (ECB) העלתה את האפשרות ש ECB יכול להיות מודולטור לחרדה, ועשוי לתרום להבדלים האישיים בבעיות חרדה וסיכון להפרעה מהסוג הזה.״

בנוסף לפעילויות השונות שלה, חוקרים מאמינים שהמערכת אנדוקנבינואידית מווסתת באופן טבעי את רמות החרדה והמתח. זה קורה בעזרת כימיקלים השייכים לאותם סוגים הנמצאים בקאנביס: (אנדו) קנבינואידים. על אף שמדענים גילו יותר מ 60  קנבינואידים שונים בצמח הקנאביס, המרכיב הפסיכואקטיבי הבסיסי, THC, דומה להפליא לאנדוקנבינואידים שנמצאו אצל בני האדם.

בכך שקנבינואידים והאנדוקנבינואידים פועלים על אותם רצפטורים במוח גלומה ההבטחה לטיפול במתח וחרדה. לכן זה לא מפתיע, שאנשים שסובלים ממתח מוגזם בחייהם מוצאים נחמה בקנאביס, תופעה שמדענים מכנים טיפול עצמי (Self-Medicating).

שאלה שנותרה פתוחה לדיון היא האם שימוש בקנאביס הוא הדרך הטובה ביותר לכוון המערכת האנדוקנבינואידית. למעשה, מחברי הדו״ח טוענים שעל ידי העלאה של רמת האנאנדמיד במוח  – ע״י מניעת התמוטטותה – תהיה אלטרנטיבה תרפויטית טובה יותר, בשל התופעות השליליות שהם טוענים שיש לקנאביס כמו ליקויים קוגניטיביים ותלות.

ובכל זאת, כל עוד אין ניסויים קליניים בתרופה שמעלה רמת האנאנדמיד ייקח זמן עד שתהיה אלטרנטיבה חלופית לקנאביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות