ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידול קנאביס

מצטיידים להצלחה – 5 כלים שכל מגדל חייב להחזיק

שתפו את החברים

גידול קנאביס הוא לא משימה מסובכת, במיוחד לאור זה שצמח הקנאביס יכול לשרוד בתנאים קשים של קור או חום קיצוני ואף בתנאים יבשים במיוחד. אבל כדי לקבל תוצאות איכותיות ויבול גדול צריך להשקיע קצת יותר מלהניח את העציץ בגינה. הנה…

גידול קנאביס הוא לא משימה מסובכת, במיוחד לאור זה שצמח הקנאביס יכול לשרוד בתנאים קשים של קור או חום קיצוני ואף בתנאים יבשים במיוחד. אבל כדי לקבל תוצאות איכותיות ויבול גדול צריך להשקיע קצת יותר מלהניח את העציץ בגינה. הנה כמה כלים שיתנו לצמח שלכם את התנאים הבסיסיים הדרושים למחזור גידול עמוס בפרחים – ואם תקפידו על שימוש בהם התוצאות שלכם יהיו בעליה מתמדת.

סיימתם לארגן את חלל הגידול שלכם, יש זרעים מוכנים, וכל מה שצריך זה להתחיל בתהליך ההנבטה. אבל חוץ ממים ואור שהצמח צריך כדי לשרוד, ישנם כמה כלים שיסייעו לכם לצלוח בקלות את מחזור הגידול של הצמח ולהגיע לתוצאות טובות הרבה יותר.

חשוב לבוא מוכנים. הנה 5 הכלים שכל מגדל קנאביס ביתי חייב בארון:

מד PH

מד PH

מעבר להקפדה על תנאי השקיה נכונים, חומציות מי ההשקיה היא אחד הדברים החשובים ביותר בגידול קנאביס. החומציות הדרושה למי ההשקיה היא 5.8 עד 6.2 pH למצע גידול קוקוס או אדמה, בהתאמה. את חומציות מי ההשקיה ניתן להעלות או להוריד על ידי נוזלים המשמשים לכך וחשוב להקפיד על מד איכותי ותקין ולכייל אותו מפעם לפעם באמצעות שקית כיול ייעודית.

לאחר ההשקיה, רמת החומציות במצע הגידול מתחילה לעלות אט אט ובתוך כך הצמח ‘שותה’ כל מינרל ממי ההשקיה בחומציות שונה, עד להשקיה הבאה וחוזר חלילה. הקפדה על מחזורי השקיה מלאים ותקינים היא הכרחית כדי לאפשר לשורשים לקבל את כל קשת התזונה שהם צריכים.

הדרכים הנוחות לבדיקת חומציות המים הנן באמצעות מד PH דיגיטלי או ערכת בדיקה כימית, הניתנים שניהם לרכישה ברשת ‘הידרושופ’ (חנויות הידרופוניקה) או באמצעות נייר לקמוס, שהשימוש בו מסורבל מעט והוא פחות מומלץ לשימוש, אך במקביל הוא גם זול יותר.

מיקרוסקופ

ציוד גידול - מיקרוסקופ

לא כל המגדלים הביתיים מבינים את חשיבותו של המיקרוסקופ בכל הנוגע לגידול צמחים, אך למעשה מדובר בכלי חיוני למגדלים מקצועיים. התבוננות בצמח עם מיקרוסקופ בקנה מידה של X60 מאפשרת למגדל לזהות את סוג המזיק או את מין הצמח וכמובן גם לבדוק את מוכנות הפרחים לקציר על ידי התבוננות על הטריכומות.

זיהוי סוג המזיק מאפשר לכם לטפל בו באמצעים המתאימים ולנטרל מבעוד מועד סיכונים ונזק פוטנציאלי לצמח. עם זאת, לא תמיד ניתן להבחין בבירור בסוג המזיק ולפעמים סתם כתם שחור קטן עלול להתגלות כמושבה של כנימות.

בחנויות ההידרופוניקה השונות תוכלו למצוא מגוון של מיקרוסקופים לצמח בטווח של X24 עד X120 שיספקו לכם תמונה ברורה לגבי מצב הטריכומות שלכם, סוג המזיק או מין הצמח, וגם ישלימו לכם את הסט המקצועי בדרך לתפרחת המשובחת.

דישון

דישון קנאביס

טוב זה אולי לא באמת מוצר חובה, שהרי קנאביס יכול גם לצמוח גם עם תנאים בסיסיים במיוחד, אבל לרוב התוצאות יהיו מאכזבות במיוחד. כדי להגיע ליבול פרחים עשיר בשמן ובחומרים פעילים – יש צורך להשתמש בדישון ייעודי המותאם לתזונה של צמח הקנאביס.

קיים מגוון רחב של חברות המתמחות בדשנים ובתוספי פריחה, שמעניקים לצמח הקנאביס יכולות רבה יותר בהיבטים של צמיחה ונשיאת פירות, וכמו כן גם יכולת טובה יותר להתמודד עם מצבי חום, לחץ, האצת פיתוח השורשים, איזון חיידקים ועוד.

סוגי דשנים
החברות המובילות כיום הן חברת אטאמי (ATAMI) ההולנדית המייצרת דשנים מינרליים, וחברת ביוביז (BioBizz) המתמחה בדישון אורגני נקי ונחשבת למובילה בתחומה.
מלבד שתי אלו, כמה חברות נוספות מומלצות הן: “ביונובה” (BIONOVA), “אדוונס נוטריינט’ס” (Advancad Nutrients), “ג’נרל הידרופוניקס” (GHE) ו-“האוס אנד גארדן” (House & Garden).

בעת שימוש בדשנים ייעודיים לקנאביס, תוכלו להשתמש בטבלה המסופקת על ידי החברה עם המינונים המדויקים לכל שלב בתהליך הצמיחה והפריחה של הצמח בקלות וביעילות. כמו כן ניתן גם למצוא ברשת טבלאות דישון בעברית לכל חברות הדשנים ולכל מצעי הגידול.

הדברה

גידול קנאביס  - הדברהשימוש בחומרי הדברה כטיפול מונע, יכול להציל לכם את הצמח ולהיות ההבדל היחיד בין יבול מוצלח ליבול נגוע במזיקים. בישראל קיים מגוון רחב של מזיקים לצמחים, החל מכנימות עלים ואקריות וכלה במעופפים למיניהם כמו זבובי תסיסה, שבשמחה יתמקמו בחלל הגידול הנעים והמזמין שלכם.

הקפדה על חיטוי וניקוי של חלל הגידול לפני תחילת המחזור ובמהלכו ימנעו מאותם מזיקים את התנאים הדרושים להם לשגשג.

ניתן למצוא חומרי הדברה אורגניים לחלוטין כמו “נימיקס 45” או “נימגארד” העשויים מעץ האזדרכת ההודית או לחלופין, לבצע הדברה ביולוגית על ידי חיפושיות, צרעות או טורפי מזיקים אחרים. שימוש בחומרי הדברה כימיים על פרחי קנאביס אינו מומלץ מכיוון שדרך הצריכה היא באמצעות עישון או אידוי מה שעלול לגרום לשאיפה של חומרים מסוכנים.

מד טמפרטורה ולחות

מד טמפרטורה ולחות

הכלי הפשוט ביותר וגם ההכרחי בחלל הגידול. לטמפרטורה ולאחוזי הלחות יש השפעה מכריעה על בריאות והתפתחות הצמח הקפדה על תנאי אקלים אופטימליים לצמח תאפשר לצמח לצרוך נוזלים בצורה מאוזנת מהשורשים.

מעבר לנתונים הפשוטים כמו מצב הלחות ומידת החום או הקור אותם ניתן לראות בברור על הצג, מד הטמפרטורה יאפשר לכם לקבל אינדיקציה לגבי מצב ההשקיה של הצמח – כאשר מבחינים בירידה הדרגתית בלחות סביב הצמח סימן שמצע הגידול של הצמח יבש והוא זקוק להשקיה.

לסיכום, אלו חמשת הכלים העיקריים שכל מגדל קנאביס צריך לצידו. בעת ההצטיידות הראשונית שלכם, תמיד תזכרו כי חיסכון בציוד ובכלים ייעודיים עלול להוביל לבעיות שיעלו לכם הרבה יותר וגם יבזבזו את זמנכם היקר.

גפ לאחר שהצטיידתם לראשונה, הקפידו על כך שהציוד בחלל הגידול תקין ובטיחותי בכל עת, ובדקו באופן קבוע את תוקף הדשנים שלכם, כיילו מפעם לפעם את מד ה-PH, ובצעו חיטוי וניקוי לחלל הגידול לפני ואחרי מחזור הגידול.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם חברת “הידרושופ
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות