ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מיקוריזה - פטריות הפלא שיחזקו את צמח הקנאביס שלכם

מיקוריזו – פטריות שהן כמו קסם לייצור קנאביס

שתפו את החברים

מיקוריזו – מושג חדש יחסית שצומח בשנים האחרונות בעולם מגדלי הקנאביס הביתיים – הוא שמן הכללי של קבוצת פטריות מזן מיוחד שחי בסיבמביוזה (יחסי גומלין) עם צמחים ומחזק תוך כך את מערכת השורשים שלהם, מה שדוחף ומביא את הצמחים הנגועים…

מיקוריזו – מושג חדש יחסית שצומח בשנים האחרונות בעולם מגדלי הקנאביס הביתיים – הוא שמן הכללי של קבוצת פטריות מזן מיוחד שחי בסיבמביוזה (יחסי גומלין) עם צמחים ומחזק תוך כך את מערכת השורשים שלהם, מה שדוחף ומביא את הצמחים הנגועים בפטרייה לכדי צמיחה ופריחה מוצלחת במיוחד. הנה כל מה שצריך לדעת על פטריות מיקורוזיה ועל הדרך שבה הן יעזרו לכם להפיק הרבה יותר קנאביס:

גידול קנאביס ביתי הוא אמנם פעולה פשוטה ביותר שמתבצעת כמעט ללא צורך באמצעים (מלבד סט בסיסי אם הגידול מתבצע בבית ולא בחוץ) חיצוניים, אך בדיוק כמו כל תחום אחר גם כאן ישנן שיטות וטכניקות של מקצוענים שיכולות לעזור לכם להפיק הרבה יותר יבול איכותי.

חלק מהשיטות הללו מעט מורכבות או יקרות, כמו למשל שימוש בפחמן דו חמצני (CO2), אך אחת מהן היא בסיסית ביותר, עד כדי כך שראוי שכל מגדל קנאביס חדש או וותיק יכיר אותה, כמו שכל חקלאי מסחרי מודרני מכיר אותה. ושמה – מיקורוזיה.

חשוב לדעת כי לא כל מיקוריזה עושה את העבודה, מצורפת טבלה של ניסוי מבוקר והשוואה בין מיקוריזו של ג’וני גרין למיקוריזה של חברה X – והתוצאות המיקוריזה של חברה X הורידה את כמות הפרחים ב 33% לעומת זאת מיקוריזו של ג’וני גרין הגדילה את כמות הפרחים בין 22% ל 24%

מיקוריזו
מיקוריזו

 

מיקוריזה – פטריות לגידול קנאביס (וצמחים אחרים)

מיקוֹריזה (mycorrhiza) הוא שם כללי המגדיר קשר הדדי (סימביוטי) הנוצר בין פטרייה, שזקוקה לחומרי תזונה כמו סוכרים כדי לשרוד, לבין צמח שמסוגל להפיק חומרי תזונה אלו בתהליך הפוטוסינתזה העצמאי שלו. 

קשר זה הוא אינו טפילי ונצלני, אלא דו צדדי. הפטרייה, שעשויה מחומר הנקרא תפטיר (אוסף קורים), חודרת לשורשי הצמח כדי לספוג את הסוכרים להם היא זקוקה. בכך, היא הופכת לחלק אינטגרלי ממערכת השורשים של הצמח ועובדת ביחד איתה כדי לספק לצמח מינרלים חיוניים.

למעשה, הפטרייה הופכת לחלק היעיל ביותר של מערכת השורשים, מכיוון שהמבנה שלה מאפשר לה לספוח מינרלים וחומרים אחרים מהאדמה ביעילות שצמחים לא מסוגלים להתחרות בה. היא מאפשרת לצמח להרחיב את שורשיו ובהמשך את כל גופו ופירותיו (או פרחיו במקרה של קנאביס) ביעילות מרבית.

השפעה זו נראית לעין בתצורת צמיחה ופריחה מוגברת, וכן בתוצאה סופית טובה יותר הן מבחינת איכות והן מבחינת כמות. צמח שגדל עם מיקוריזה ייראה בצורה ברורה הרבה יותר גדול, ענף, ירוק וחזק.

מיקוריזה - פטריות הפלא שיחזקו את צמח הקנאביס שלכם
יותר שורשים, יותר צמיחה ופריחה – צמחים עם או בלי מיקוריזה | תמונה: המכון למדעי הצמח

מלבד הרחבת השורשים הפיזית, אותה ניתן לראות מצוין בהבדל בין צמחים שגדלו עם מיקוריזה לבין כאלו שגדלו בלעדיו, השפעה חשובה לא פחות שיש לקשר מיקוריזה על שורשי הצמח הוא שיפור של מאות אחוזים ביכולת הזרמת והעברת המינרלים בין השורש לגוף הצמח, שנובע מהחומר ממנו עשויה הפטרייה ומהאופן (זרימה ציטופלסמית) שבו חומרים אורגניים מועברים בגופה.

כלומר, צמח שגדל עם מיקוריזה לא רק מפתח מערכת שורשים ענפה הרבה יותר ובהמשך גם גוף וענפים חזקים יותר שיוכלו לסחוב פירות או פרחים גדולים ועסיסיים יותר, אלא גם מפתח מערכת משופרת של העברת חומרי תזונה חיוניים שמסייעת לשמור הן על מערכת השורשים עצמה והן על כל חלק אחר בגוף הצמח.

אפקט חיובי נוסף שהפטרייה משרה באופן עקיף על שורשי הצמח ובכך על הצמח כולו, היא הגנה מפני מחלות, חיידקים ופתוגנים שונים הנמצאים באדמה. פתוגנים שתוקפים צמחים בדרך כלל אינם תוקפים או מסוגלים להזיק לפטריות, ולכן הפטרייה משמשת כמעין “שריון” נגד מחלות עבור חלקיו הרגישים ביותר של הצמח.

בשורה התחתונה, מיקורוזיה עם פטריות היא לא רק חיובית לכל הצמחים באשר הם אלא אפילו חיונית למינים רבים של צמחים (לא קנאביס, שיכול להסתדר גם לבד) ולכן גם באדמה של שדות חקלאיים עושים לעיתים טיפול העשרה של פטריות שונות המקיימות קשר מיקורוזיה.

מיקורוזיה בגידול קנאביס ביתי – כמו לפזר מלח

בגידול קנאביס, פטריות מיקורוזיה יעזרו לכם להפיק את המקסימום האפשרי משלב הצמיחה הירוקה ויבטיחו לכם הכנה אופטימלית לתהליך פריחה מהיר שיניב פרחים איכותיים וגדולים הרבה יותר ממה שהכרתם עד כה.

השימוש בפטריות מיקורוזיה, שכמו כל דבר אחר בשוק הגידול הביתי נמכרות בחנויות גידול (הידרופוניקה או “הידרו”) בתצורה מוכנה לשימוש, הוא פשוט ביותר: פשוט מפזרים כמו מלח.

מיקוריזה - פטריות הפלא שיחזקו את צמח הקנאביס שלכם
מיקוריזו – פטריות מיקוריזה – פטנט שכל מגדל צריך להכיר | תמונה: ‘Johnnie Green’

בכל עציץ קנאביס בו תרצו לשים קצת מהפטריות יש לחפור 3-5 גומות קטנטנות בשטח שקרוב לדפנות העציץ (מספר הגומות תלוי בגודל העציץ) ולבזוק בכל אחת מהן מעט מתוכן האריזה. ממש כמו קורט מלח, מעט מעט.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 7

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דור |

    איפה קונים את זה?

    1. ג'וני סלומון |

      בכל סניפי ‘הידרושופ’ ברחבי הארץ. יש גם כל מיני מותגים בין לאומיים, אבל עדיף שיהיה למוצר “אמא ואבא” וכתובת לפניות ולא כמו הזמנה אנונימית מחו”ל.

      1. יושקו |

        מי האמא ואבא של המוצר הזה? איך יודעים מה יש בתוך המוצר? יש מלא מוצרים שיש ממש מעט מיקוריזה בפנים בחו״ל ובארץ כמו פיראנה ומוכרים אותם כמוצר ״מיקוריזה״…

        1. גנן |

          מיקוריזה אפשר לשמור בתנאים מאוד ספציפים, בטח שלא בתוך נוזל, לכן רק מוצר מגורען כמו ג’וני גרין יכול לספק את הסחורה, המוצר נבדק אצל מגדלים ישראלים רפואיים ולא רפואיים ונמצא שהוא משפר גידול באופן דרמטי

  2. אסף |

    מתאים רק לשתילה באדמה?

    1. ג'וני סלומון |

      גם במצע קוקוס שהוא דמוי אדמה

  3. Navnav |

    באיזה תקופה של הצמח משתמשים בזה?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות