ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
"חפש את המטמון" בבאר שבע - אלימות משטרתית ומעצרים

“חפש את המטמון” בבאר שבע – אלימות משטרתית ומעצרים

שתפו את החברים

משחק “חפש את המטמון” שאורגן על ידי רשת ‘טלגראס’ ביום חמישי שעבר בבאר שבע, הביא איתו מספר רב של חוגגים וזוכים מאושרים אך גם כמה מעצרים אלימים שבוצעו על ידי המשטרה, ביניהם של אנשים חפים מפשע שבכלל לא נגעו בפרח….

משחק “חפש את המטמון” שאורגן על ידי רשת ‘טלגראס’ ביום חמישי שעבר בבאר שבע, הביא איתו מספר רב של חוגגים וזוכים מאושרים אך גם כמה מעצרים אלימים שבוצעו על ידי המשטרה, ביניהם של אנשים חפים מפשע שבכלל לא נגעו בפרח. משתתפים שלקחו חלק במשחק ועדי ראייה מסרו כי השוטרים התנהגו מלכתחילה בצורה אלימה וברוטאלית, ונראה כי זוהי רק התחממות לקראת המשחקים הבאים.

בערב חמישי האחרון (27.9) התקיים בעיר באר שבע משחק נוסף בסדרת “חפש את המטמון” מבית רשת ‘טלגראס’, שכבר מספר חודשים ממשיכה להוציא את חובבי הקנאביס של ישראל מהבית ולנסות לקיים פעילות לגיטימית באוויר הפתוח עם סדרת “משחקי הפאף“.

עשרות המשתתפים שלקחו חלק במשחק היו צריכים לחפש ולמצוא שקיות עם פרחי קנאביס אותן החביאו מנהלי הקבוצה בנקודות שונות ברחבי העיר, בעזרת רמזים זהים שסופקו לכולם.

המשחק התחיל מאצטדיון טרנר, התקדם לאזור מרכז גילת בשכונה ד’, דרך מצדה, אל אזור רחוב וינגייט וסורוקה, ומשם אל קריית הממשלה, התחנה המרכזית ולבסוף אל שדרות בן גוריון. 

סמויים, מסתערים ומעצרים – אפילו בלי פרחים

כמו כל אירוע הקשור באופן כלשהו לקנאביס, המשטרה ניסתה למנוע גם את המשחק הזה, בין אם באמצעות שוטרים סמויים שלקחו חלק במשחק ובין אם באמצעות מעצרים מידיים של משתתפים שמצאו שקיות עם פרחים. 

מעדויות של משתתפים שונים שלקחו חלק במשחק, ברגע שמישהו מהמשתתפים “מצא את המטמון”, השוטרים הסתערו עליו באופן מיידי בצורה אלימה ולקחו אותם מיד לניידת בלי לשאול שאלות. כמו כן, נגררו לניידת עוד כ-6 משתתפים במשחק שכלל לא מצאו את המטמון ולא החזיקו בפרחים.

משיחה שערכנו עם ק’, אחד ממשתתפי המשחק שהוטרד על ידי המשטרה וביקש להישאר בעילום שם לצורך הכתבה, עולה כי “כל הבלאגן התחיל מזה ששני בלשים רדפו אחרי בחור שככל הנראה מצא את המטמון. השוטרים התנהגו באופן ברוטאלי ואלים והפילו אותו ישר לרצפה, למרות שהבחור כלל לא התנגד למעצר. לאחר מכן השוטרים קיפלו לו את הידיים חזק על מנת לשים לו אזיקים”. 

עוד מספר ק’ כי “אחרי שהשוטרים אזקו את הבחור, הם הובילו אותו לניידת. תוך כדי שהבחור הובל לניידת, ליוו אותו עשרות צעירים שצילמו ותיעדו הכל באמצעות הפלאפונים. ההמולה התחילה כאשר האנשים לא נתנו לניידת לסוע וחסמו אותה בגופם. בשלב הזה השוטרים לקחו עוד כמה קורבנות והכניסו אותם לניידת גם כן”.

“ברגע שהשוטרים בניידת הבינו שאין להם סיכוי לצאת, הם הזעיקו תגבורת. ברגע שהגיעה התגבורת רוב ההמון התפזר והשוטרים החלו לעצור באופן אלים כל מי שנקלע לדרכם. בלי קשר אם היה עליו קנאביס או לא”, הוא מסכם. “אני וחבריי התרחקנו מהזירה על מנת לא להיעצר גם. המשכנו להסתכל מהצד, כשפתאום ראינו בלש מתקדם לכיווננו. הוא תפס את אחד החברים שלנו והתחיל להוביל אותו לניידת בצורה שלי אישית נראית לא מכבדת כלל, בעיקר לאדם ששיתף פעולה ולא התנגד למעצר”.

בסיכום האירוע, כך מוסר ק’, החבר שהיה איתם נעצר בלי שום סיבה מוצדקת ונלקח לחקירה בטענה שתקף את השוטרים, ולאחריה נשלח למעצר בית והטלפון שלו הוחרם “עד להודעה חדשה”.

בנוסף למקרה הנ”ל, מספר ק’ כי היה עד למעצרים נוספים של המון אנשים חפים מפשע, ביניהם ילד בן 15 וחצי שסך הכל צילם את השוטרים עוצרים אדם מבוגר שרק רצה לברר מדוע עצרו את הבן שלו וילד בן 18 הסובל מאוטיזם, שהואשם גם הוא באלימות כלפי השוטרים ללא שום הצדקה.

בתגובה לאירועים הקשים הללו, פנינו למשטרת ישראל לקבלת תגובה, אך קיבלנו את אותה תגובה ששוחררה לכל כלי התקשורת, לפיה “משטרת ישראל ממשיכה במאבק כנגד נגע הסמים המסוכנים בכלל ובמרחב הציבורי בפרט”.

“היום הגלגל התהפך, והכוח בידיים שלנו”

לאחר שהתפזר עשן הקרב מעל האירועים בבאר שבע, דובר קבוצת טלגראס מסר לנו הצהרה לגבי האירועים בבאר שבע:

“חלק נכבד מהמטרות של טלגראס הן ניפוץ הפחד ויצירת מציאות של קנאביס כדבר לגיטימי וגם – לשחק וליהנות באמצעות הצמח הזה שמחבר ומקשר אותנו בכל כך הרבה דרכים”, הוא מוסר. “בתגובה למשחקים, המשטרה בחרה הפעם להפעיל שרירים ולפעול בגישה הפרימיטיבית והכוחנית ביותר, ולבצע כמות נכבדת של מעצרים שאף שוטר לא יוכל להצדיק אחר כל מול מח”ש והגופים הרלוונטיים”.

לוגו - טלגראס - צעדת הלגליזציה
“במקום להודות שאין לה יכולת להילחם בזה, המשטרה מבזבזת תקציבים וכוח אדם כדי להפחיד את הציבור”

“במקום להודות שאין לה יכולת להילחם בזה, המשטרה מבזבזת תקציבים וכוח אדם כדי להפחיד את הציבור, שכולם מופנים נגד אזרחים שפשוט השתתפו במשחק, ואפילו לא היו אלו שאירגנו אותו”, הוא מוסיף. “מכאן ברור שהמטרה שלהם היא כמובן להפחיד את הציבור על ידי היטפלות לבודדים אבל הימים האלה מאחורינו והציבור כבר לא נותן להפחדות האלה למנוע ממנו להיחשף. היום ראינו שהגלגל התהפך, והכוח בידיים שלנו”.

בנוסף, נמסר מרשת טלגראס כי כל העצורים באירוע יזכו לתמיכה משפטית במימון מלא, וכן נמסר כי סדרת המשחקים לא תופסק בשל התנהגות המשטרה, והמסורת תמשיך כבר בשבועות הקרובים.

לגבי התוכניות לעתיד הרחוק, מוסרים מטלגראס כי ההבטחה “לקיים משחק על כל עצור” עומדת בעינה, ובקצב הנוכחי ישנם כבר משחקים מובטחים לכל החודשים הקרובים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. סטאס |

    לא חבל על הזמן של המשטרה והכספים של ציבור.

  2. דודי |

    משטרה אלימה גועל נפש !!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות