ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחקר קנאביס ונהיגה - האם קנאביס משפיע על הנהיגה?

מחקר חדש ישלם לכם בשביל לעשן קנאביס ולנהוג

שתפו את החברים

אוניברסיטת קליפורניה עורכת מחקר מקיף חדש במטרה לבחון האם קנאביס משפיע על הנהיגה לטובה או לרעה, ומזמינה משתתפים מכל רחבי המדינה, כולל תיירים בעלי ויזה, כדי להשתתף בו. הנסיינים במחקר יקבלו שכר של כמה מאות דולרים וכמות גדולה של קנאביס…

אוניברסיטת קליפורניה עורכת מחקר מקיף חדש במטרה לבחון האם קנאביס משפיע על הנהיגה לטובה או לרעה, ומזמינה משתתפים מכל רחבי המדינה, כולל תיירים בעלי ויזה, כדי להשתתף בו. הנסיינים במחקר יקבלו שכר של כמה מאות דולרים וכמות גדולה של קנאביס בחינם, בכדי לבחון את כישורי הנהיגה שלהם בסימולטור לאחר שימוש בקנאביס.

שבוע וחצי בלבד לאחר שקנדה החלה לגייס צעירים שרוצים לעשן קנאביס בחינם כחלק מכוח אכיפה שנועד למנוע מכירת קנאביס לקטינים, אוניברסיטת קליפורניה שבסן דייגו (UCSD) מגייסת כעת אנשים מעל גיל 18 שלא רק הולכים לעשן בחינם, אלא גם לקבל כסף תמורת זה.

גיוס מעשני הקנאביס בו פתחה האוניברסיטה בתחילת השבוע, נעשה כחלק ממחקר חדש ומקיף בתחום הקנאביס והנהיגה, שנועד לבדוק האם נהיגה תחת השפעת קנאביס עלולה להיות מסוכנת, או לחלופין עשויה להיות בעלת מאפיינים חיוביים יותר.

לעשן קנאביס זו זכות בסיסית
קנאביס – לא בטוח שזה בכלל משפיע על הנהיגה

האם אפשר לעשן קנאביס ולנהוג, באופן שלא יסכן את הציבור? זאת אחת השאלות הגדולות שעומד המחקר החדש לבחון.

מרבית המשתתפים במחקר הם אזרחים או תושבי קבע אמריקאים, אך נהלי המחקר אינם מונעים את השתתפותם של תיירים (גם ישראלים) בעלי אשרת שהייה חוקית, ומכיוון שלא מדובר בעבודה אלא במהלך של ויתור סודיות רפואית הם רשאים גם לקבל כסף תמורתו.

מקדמים לגליזציה, מעשנים בחינם ומקבלים משכורת

מחקר הנהיגה נערך על ידי צוות מטעם ‘המכון לחקר קנאביס רפואי‘ של האוניברסיטה, כחלק מתוכנית שנועדה לבסס קווי מתאר הגיוניים לחקיקה בנושא קנאביס ונהיגה במדינות בהן קיימת לגליזציה. התוכנית החדשה זוכה למימון ממשלתי, ככל הנראה עקב הגישה התומכת שמציג לאחרונה ממשל טראמפ בעד קנאביס.

מבחני הנהיגה שיעברו הנבדקים ייעשו בעזרת מכשירי סימולטור שמדמים מגוון של סיטואציות מורכבות ומכשולים שעלולים להתעורר על הכביש, ובוחנים את יכולת וזמן התגובה של הנבדקים, לפני ואחרי צריכת קנאביס.

בנוסף להשפעת הקנאביס על יכולת הנבדקים להתמודד עם מכשולים, יבחנו החוקרים גם את השפעת הקנאביס על גופם ותפקודם המוטורי מחוץ לכביש, במטרה לבסס ידע ממשי בנוגע לאורך השפעת הקנאביס האמיתית שעלולה לסכן את יכולות הנהיגה.

המטרה הכללית של המחקר היא להצליח להגיע לנוסחה שתסייע למחוקקים להחליט כיצד לאכוף ולשפוט אנשים שנוהגים תחת השפעת קנאביס, ולא ליצור פגיעה מיותרת באזרחים חפים משפע שבדמם נמצאו שרידי קנאביס ישנים, כמו זו שמתרחשת היום במדינות רבות בארה”ב וגם כאן בישראל.

קנאביס רפואי - רישיון נהיגה- מפתחות רכב
בוחנים את הקשר בין קנאביס לנהיגה

הקנאביס שמספקת האוניברסיטה לנבדקים יגיע בתצורת ג’וינטים מגולגלים, שחלקם מכילים קנאביס עם THC וחלקם יכילו קנאביס עם CBD בלבד בתור פלסבו ללא השפעה פסיכואקטיבית, ויהיו מיועדים לנבדקים בקבוצת הביקורת.

כל משתתף במחקר יקבל שכר של 50 דולר עבור הפגישה הראשונה, בה הוא יידרש למלא שאלון בנושא נהיגה ולערוך שיחה עם פסיכולוג, ועוד 180 דולר עבור יום שלם באורך 6 שעות של מבדקי נהיגה בסימולטור ומילוי 2 שאלונים נוספים.

הנתונים העיקריים אותם מעוניינים החוקרים לבדוק נוגעים לאורך ההשפעה הממוצעת, אורך השיא שלה שבמהלכו יכולות הנהיגה עלולות להשתבש, האפקט שלה על יכולות נהיגה בפרט ומוטוריקה בכלל, ופרק הזמן שדרוש לאדם ממוצע כדי “להתאפס על עצמו” אחרי העישון ולשוב ליכולת לתפקוד רגילה.

בסיכום המחקר, שיחל ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית, תפרסם האוניברסיטה את מסקנותיה הסופיות לגבי נהיגה תחת השפעת קנאביס, וכמעט ודאי שיהיו אלה מסקנות חיוביות הרבה יותר מאלו שמנחות את החקיקה הפדרלית בעשורים האחרונים.

האם השינוי בדרך? כרגע אפשר להגיד בוודאות רק שאתם יכולים להיות חלק ממנו, ועל הדרך לקבל קצת ירוק וצ’ק נחמד על חשבון הדוד סם. להשתתפות במחקר יש לפנות למרכז לחקר קנאביס (CMCR) במייל.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות