ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גדל ארה"ב קנאביס - לגליזציה, ארה"ב

סקר המתנגדים ללגליזציה מצא: 83% מהציבור בעד שינוי חוקי הקנאביס

שתפו את החברים

סקר חדש שנערך על ידי ארגון המתנגד ללגליזציה של קנאביס בארה”ב, מצא כי 83% מהציבור האמריקאי בעד שינוי מקל בחוקי הקנאביס, ו-49% ממנו בעד לגליזציה מלאה ברמה הפדרלית שתתיר גידול ביתי ומכירה בחנויות. “תוצאות אלו מראות בבירור כי לתמיכה הציבורית…

סקר חדש שנערך על ידי ארגון המתנגד ללגליזציה של קנאביס בארה”ב, מצא כי 83% מהציבור האמריקאי בעד שינוי מקל בחוקי הקנאביס, ו-49% ממנו בעד לגליזציה מלאה ברמה הפדרלית שתתיר גידול ביתי ומכירה בחנויות. “תוצאות אלו מראות בבירור כי לתמיכה הציבורית הגורפת לכאורה בלגליזציה, יש בסיס קצת פחות מוצק ממה שהמשקיעים בענף המריחואנה היו רוצים שנדע,” מסר מנכ”ל הארגון.

סקר חדש שנערך על ידי מכון הסקרים ‘Mason-Dixon Polling and Strategy’ והוזמן על ידי ארגון ‘Smart Approaches to Marijuana‘ המתנגד ללגליזציה בארה”ב, התפוצץ השבוע בפניו של בעליו: בניגוד לתוצאה אותה ניסו להציג מנהיגי הארגון, מצא הסקר כי מרביתו המוחלטת של הציבור האמריקאי דווקא בעד הקלה בחוקי הקנאביס הפדרליים.

במהלך הסקר נבחנו דעותיהם של 1,000 אזרחים אמריקאים מעל גיל 21 הרשומים כמצביעים בבחירות לשלטון, לגבי מדיניות הקנאביס הפדרלית הנוכחית – שמגדירה את הצמח ותוצריו כסמים מסוכנים מקטגוריה 1 (Schedule 1) ואוסרת על הפקתם, ייצורם וכמובן על הסחר בהם.

ג'וינט עם דגל ארה"ב
שינוי בחוקי הקנאביס? הציבור האמריקאי אמר את דברו

המדיניות הפדרלית אמנם אינה מונעת כיום ממדינות כמו קולורדו וקליפורניה למכור קנאביס באופן חוקי בתחומיהן, אך במקביל היא תוקעת מקל בגלגליה של תעשיית הקנאביס המתפתחת, ומונעת ממנה לממש את הפוטנציאל המלא שלה. בנוסף, מדיניות זו מקשה על חולים להשיג אישורי קנאביס רפואי במדינות רבות, מאחר והמחוקקים אינם מוכנים לפתוח תוכניות טיפול שעומדות בניגוד לאיסור הפדרלי.

על פי הערכות בתקשורת האמריקאית, מטרת הסקר הייתה להראות כי קריאותיהם של תומכי הלגליזציה – הטוענים כי יש להקל או לבטל את ההגבלות החוקיות על הצמח לטובת הכלל – אינן עומדות בקנה אחד עם המציאות שרואה הציבור. ובכן, מסתבר שדווקא ההפך הוא הנכון.

המציאות הירוקה – 83% בעד הקלה חוקית

בשונה מסקרים אחרים שנערכו בעבר והציבו בפני הנשאלים אפשרות בחירה פשוטה (כן / לא) לגבי תמיכתם בלגליזציה, הסקר שערך ארגון SAM אפשר לנבדקים לבחור מבין 4 אפשרויות שונות לניהול המדיניות הפדרלית כלפי קנאביס בעתיד:

1. התרה חוקית של טיפול בקנאביס במרשם רופא – לחולים בעלי רישיון ממשלתי בלבד.
2. אי הפללה מלאה – ביטול הענישה (ללא קנסות) בגין עבירות שימוש עצמי והחזקת קנאביס, לצד התרה של קנאביס רפואי במרשם.
3. לגליזציה מלאה – התרת מכירות חוקיות וגידול בשטח פרטי לכל אדם מעל גיל 21 .
4. הפללה מלאה – השארת מדיניות ההפללה הפדרלית כפי שהיא.

ממצאי הסקר, שפורסמו בסוף השבוע, חושפים את האמת באופן שאינו משתמע לשתי פנים: 83% מהציבור מעוניינים בשינוי חוקי הקנאביס לטובה, ו-49% מהם בעד מהלך של לגליזציה מלאה.

גרף תוצאות סקר המתנגדים התפוצץ: 83% מהציבור בעד רפורמה בחוקי הקנאביס | מקור: Vox
סקר המתנגדים התפוצץ: 83% מהציבור בעד רפורמה בחוקי הקנאביס | מקור: Vox

גם בחתך תוצאות המציג רק את תוצאותיהם של המצביעים הרפובליקנים, שנחשבים לבעלי דעה שמרנית יותר המתנגדת באופן עקרוני לשימוש בסמים, נמצא כי רק 25% מהמצביעים תומכים בהותרת המדיניות המחמירה על כנה, בעוד 36% תומכים בקנאביס רפואי ו-36% תומכים בלגליזציה מלאה.

בהצהרה לתקשורת ששחרר ארגון SAM לאחר פרסום תוצאות הסקר, בה ניתנה תגובה לטענות כי הסקר “התפוצץ” בפני מובילי הארגון, נאמר כי דעת הציבור בנושא הלגליזציה היא חצויה, וכי הסקר הנוכחי מראה את המצב האמיתי בשטח, בשונה מסקרים קודמים שהראו תמיכה ציבורית בלגליזציה בשיעור של 61% ואף יותר.

“תוצאות אלו מראות בבירור כי לתמיכה הציבורית הגורפת לכאורה בלגליזציה, יש בסיס קצת פחות מוצק ממה שהמשקיעים בענף המריחואנה היו רוצים שנדע,” מסר קווין סבת (Kevin Sabet), מנכ”ל הארגון. “ייתכן כי הסקר הזה יעשה סוף חיוני לכל הפוליטיקאים ועסקני המימון גם יחד.”

למרות שהתוצאות המוחצות אינן מפתיעות לכאורה את המתנגדים ללגליזציה, והם אפילו מנסים להשתמש בהן כנשק, הן בהחלט מראות התנגדות ישירה של הציבור לכל מהלך של החמרה במדיניות הפדרלית כלפי קנאביס. מכאן, כך זה נראה, המדיניות תתקדם אך ורק לכיוון ירוק יותר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות