ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מכר גרם של קנאביס והורשע

מכר גרם אחד – והשופטת סרבה לבטל את ההרשעה

שתפו את החברים

תושב מרכז הארץ נתפס כאשר מכר לאדם אחר קנאביס במשקל של 1.07 גרם, ולמרות הכמות המגוחכת הוא נעצר. עם הגיעו לחקירה, דרש פרקליטו של הנאשם לבטל את הרשעתו כיוון שמדובר בכמות זעירה שנתפסה בידיו של בחור נורמטיבי ללא עבר פלילי,…

תושב מרכז הארץ נתפס כאשר מכר לאדם אחר קנאביס במשקל של 1.07 גרם, ולמרות הכמות המגוחכת הוא נעצר. עם הגיעו לחקירה, דרש פרקליטו של הנאשם לבטל את הרשעתו כיוון שמדובר בכמות זעירה שנתפסה בידיו של בחור נורמטיבי ללא עבר פלילי, אך המדינה התעקשה לגזור עליו עונש חמור יותר. בית המשפט החליט לא לבטל את ההרשעה אך במקביל פסק כי עונשו יהיה מאסר על תנאי וקנס כספי בלבד.

בחור בן 28, תושב מרכז הארץ, נתפס על ידי המשטרה לאחר שמכר לחברו פרח אחד של קנאביס במשקל גרם בודד, תמורת 200 שקלים. לאחר מעצרו הוא הובא לחקירה, בה התברר כי הקנאביס הגיע שמכר הצעיר נמכר שוב לאדם אחר מיד לאחר מכן.

בית המשפט החליט כי למרות שמדובר בעבירה של סחר, היא פעוטה, ולכן פסק כי עונשו של הנאשם ייקבע לאחר תסקיר של שירותי המבחן, שמהם עלה כי מדובר בבחור נורמטיבי ללא עבר פלילי, בוגר תואר ראשון לאחר שירות צבאי מלא בתור חובש קרבי ביחידות חי”ר.

עוד עלה מתסקירי המבחן כי מדובר בבחור שעוזר כדרך קבע לזולת ונעדר עבר פלילי. הנאשם הודה כי צרך סמים בנסיבות חברתיות, אך עם פתיחת ההליכים המשפטיים נגדו הבין את משמעות מעשיו ואף הביע חרטה מלאה, כאשר בדיקות השתן שמסר העלו כי הוא אכן נקי משרידי קנאביס.

בגלל פרח אחד – המדינה דורשת החמרה

פרקליטו של הנאשם מסר כי יש להתחשב קודם כל בעובדה כי מדובר בעסקה בודדת שנעשתה פעם אחת בין חברים שלא למטרות רווח, וציין כי הרשעה עלולה לפגוע בהמשך חייו של הנאשם ובעיקר בעבודתו. עוד ביקש להתחשב בנאשם ולשקול ביטול הרשעתו, משום שלדבריו מדובר בעבירה קלה ביותר.

סירוב לאי הרשעה על גרם קנאביס
מעצר וחקירה בשביל גרם – עדיין לא רואים אי ההפללה באופק

המדינה, מנגד, טענה כי היא לא רואה שום הצדקה לבטל את הרשעתו של הנאשם ודרשה עונש מחמיר יותר בדמות עבודות שירות למשך שישה חודשים ביחד עם עונשים נלווים כמו מאסר על תנאי, קנס ופסילת רישיון הנהיגה. 

לפני קבלת גזר הדין ביקש הנאשם למסור כי הוא מתחרט על מעשיו, ושהוא מתחייב כי הפסיק לצרוך סמים מאז האירוע, החליף את מעגל חבריו, סיים תואר ראשון והתחיל עבודה חדשה שעלולה להפגע במידה ויוחלט להרשיע אותו. 

השופטת נעה חקלאי מבית משפט השלום בקריית גת מסרה: “איני רואה שום הוכחה אמיתית לכך שהרשעתו של הנאשם תביא לפיטוריו או תפגע בסיכויו להתקדם בעבודתו וגם אם חלילה יפוטר אין כל מניעה כי ימצא עבודה בחברה אחרת”, אך בסופו של דבר הפעילה מידה של התחשבות בכל הפרטים שמסרו שרותי המבחן, והחליטה שלא לבטל את הרשעתו של הנאשם אלא לגזור עליו עונש של שישה חודשי מאסרי על תנאי וקנס כספי על סך 2,000 שקלים.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות