ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס על משקל של חנות ירקות

8.5 ק”ג קנאביס – השופטת: “לא תקף כשזה נשקל בחנות ירקות”

שתפו את החברים

המשטרה פשטה על דירה בקריית אונו ותפסה בתוכה שתילי קנאביס ושקית פרחים ענקית במשקל כולל של 8.5 ק”ג. במקום נעצרו 3 צעירים שהואשמו בגידול והחזקה של סמים, אך בסופו של דבר שניים מהם קיבלו רק עונשים קלים עקב רשלנות מצד…

המשטרה פשטה על דירה בקריית אונו ותפסה בתוכה שתילי קנאביס ושקית פרחים ענקית במשקל כולל של 8.5 ק”ג. במקום נעצרו 3 צעירים שהואשמו בגידול והחזקה של סמים, אך בסופו של דבר שניים מהם קיבלו רק עונשים קלים עקב רשלנות מצד המשטרה – ששקלה את הסמים בחנות ירקות. החשוד השלישי נעלם מרישום המקרה, והמשטרה לא הצליחה להוכיח שהוא בכלל היה במקום.

פסיקות חיוביות של בתי המשפט בתיקים של עבירות קנאביס, מגיעות בדרך כלל בעקבות תסקיר חיובי של שירותי המבחן של המדינה, או הודאה באשמה מצד הנאשמים במסגרת חתימה על עסקאות טיעון עם הפרקליטות.

לעיתים, ישנם תיקים מעט יוצאי דופן, שמערבים גם אוזלת יד של המשטרה, ואפילו עשויים להפוך לסיפורים משעשעים ביותר. כמו במקרה הבא.

8.5 ק”ג קנאביס – שנשקל בחנות ירקות

פשיטה משטרתית על דירה בקריית אונו עליה פשטה המשטרה, שהתרחשה בשנה שעברה, הניבה “שלל” מכובד של 94 שתילי קנאביס במשקל 3.6 ק”ג, וכן שקית של תפרחת קנאביס מיובשת ומוכנה לעישון במשקל כולל של 4.9 ק”ג – בסך הכל 8.5 ק”ג של קנאביס.

על פי הפרטים שסיפקה הפרקליטות בעת הגשת כתב האישום, 3 הנאשמים שנעצרו במקום “הצטיידו בציוד רב לשם גידול הקנאביס”, זאת למרות שהם גידלו אותו בתוך מערכת בסיסית בתוך אוהל בודד, ובנוסף הם סרבו לפתוח את דלת הדירה כאשר שמעו את דפיקות השוטרים – מה שאילץ את השוטרים לפרוץ את דלת הדירה.

בנוסף לעבירות הגידול וההחזקה בהן ביקשה הפרקליטות להרשיע את כל שלושת הצעירים, נוסף לשלושתם גם אישום של “הכשלת שוטר” עקב כך שלא פתחו את הדלת מרצונם. לפיכך, הצפי היה כי הם יספגו עונש חמור, אך לבסוף רק שניים מהם בכלל נענשו, וגם הם קיבלו עונש קל יחסית, הכל בגלל רשלנות גדולה מאוד מצד המשטרה.

לא שוקלים קנאביס על משקל של ירקות

הרשלנות נחשפה בעת בחינת הראיות, לפני הדיון הראשון בתיק. מסתבר כי אחד השוטרים שהיו נוכחים בחיפוש, פעל באופן שגוי, ובמקום לשקול את הסמים על משקל משטרתי בהתאם לנהלים, לקח את כל הקנאביס שנתפס בבית ונסע איתו (לבד ברכב) לחנות ירקות – בה הוא שקל את הכמות כולה על המשקל המיועד לשקילת הסחורה.

בשל חוסר היכולת להוכיח כי מדובר במשקל אמין, ולפיכך להוכיח שהכמות שנתפסה אכן הייתה גדולה כפי שטוענת המשטרה, פסקה השופטת מעין בן-ארי כי שניים מהנאשמים יספגו עונש קל בלבד.

אחד הנאשמים קיבל עונש של שישה חודשי עבודות שירות בצירוף עונש מאסר על תנאי, והנאשם השני קיבל עונש מאסר על תנאי וקנס כספי מינימלי על סך 200 שקלים. ומה עם השלישי?

הנאשם הנעלם – הוא בכלל היה שם?

הנאשם השלישי, כך לפי הפרטים שנמסרו למערכת המגזין מהסנגורים שטיפלו במקרה, לא רק שאינו נענש, אלא הוסר לחלוטין מכתב האישום ופרטי התביעה, ככל הנראה מאחר והמשטרה לא הצליחה להוכיח שהוא נכח במקום.

“אין שום הוכחות בשטח אשר יכולות לקשור את הנאשם בצורה מפלילה למקום בו נמצאו הסמים. ובנוסף, אין טביעות אצבעות של הנאשם במקום”, מסר לנו עורך הדין בנצי קבלר, שייצג את הנאשם השלישי, “על כן, לא היה מקום מלכתחילה להגיש נגדו כתב אישום, ואני שמח שהתביעה הסכימה עם טענותיי ואכן מחקה אותו מכתב האישום”.

למרות שנעצר יחד עם השניים האחרים בעת הפשיטה על הדירה, לאור חוסר הראיות שיקשרו את הצעיר השלישי למקום האירוע, הוא שוחרר לבסוף ללא רישום פלילי וללא תיעוד שכלל היה שותף באירוע.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות