ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מאיר קדוש - פעיל לגליזציה, לצד אישור הפגנה עצרת כוחנו באחדותנו

עצרת הקנאביס בגן הוורדים קיבלה אישור סופי מהמשטרה

שתפו את החברים

עצרת הקנאביס שתיערך מחר (ה’) בגן הוורדים שמול הכנסת, והסתמנה בתור אירוע מחאתי שייערך ללא אישור רשמי ובסכנת הגדרה של התאספות לא חוקית, קיבלה כעת אישור רשמי ממשטרת ישראל. “נעשה כאן פשע נגד האנושות, ואנחנו נבוא לדרוש את הצדק הטבעי…

עצרת הקנאביס שתיערך מחר (ה’) בגן הוורדים שמול הכנסת, והסתמנה בתור אירוע מחאתי שייערך ללא אישור רשמי ובסכנת הגדרה של התאספות לא חוקית, קיבלה כעת אישור רשמי ממשטרת ישראל. “נעשה כאן פשע נגד האנושות, ואנחנו נבוא לדרוש את הצדק הטבעי והבסיסי שמגיע לנו בתור אנשים חופשיים שזקוקים לטיפול רפואי,” מסר מוביל המחאה הרפואית “כוחנו באחדותנו”, שארגן את האירוע.

פרסום ראשון: משטרת ישראל חתמה על אישור הפגנה רשמי לעצרת הקנאביס הרפואי, אותה ארגן בחודש האחרון מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה המסורבת על ידי משרד הבריאות לקבלת טיפול בקנאביס רפואי.

העצרת מתוכננת להיערך מחר, יום ה’ ה-15.2, תחת הסיסמה “כוחנו באחדותנו” – סמל לכך שכלל פעילי הלגליזציה ותומכיו של צמח הקנאביס, מהמטופלים הרפואיים אותם מייצג קדוש, דרך היזמים, הספקים הרפואיים ומשתמשי הפנאי, צריכים להתאחד כדי לשנות את האפליה הקיימת בחוק.

האירוע המחאתי, שנראה היה בתחילה כי ייערך תוך סכנה של עימות עם המשטרה, קיבל לפני שעה קלה אור ירוק מהרשויות באפן סופי, לאחר שקדוש זומן הבוקר לתחנת המשטרה מרחב מוריה בירושלים, ויצא מן המקום כשבידיו גרסה מחודשת של אישור הפגנה חתום:

אישור הפגנה חתום – עצרת פעילי הלגליזציה בגן הוורדים (2.3.18)
אישור הפגנה חתום – עצרת פעילי הלגליזציה בגן הוורדים (2.3.18)

פעיל הלגליזציה מאיר קדוש החל לקדם את נושא הלגליזציה בשנה שעברה, לאחר תקופה ארוכה בה משרד הבריאות אינו מאפשר לבתו חולת האפילפסיה, הללי, טיפול בשמן קנאביס, ומתעקש לרשום לה תרופות מסוכנות שפגעו במצבה הרפואי ואף העמידו אותה על סף פגיעה בלתי הפיכה בראייתה.

בחודש האחרון החלה קבוצת הפעילים “כוחנו באחדותנו” לארגן עצרת מחאה אל מול הכנסת, בתוך שטח גן הוורדים הסמוך, בו נערכו בעבר מספר אירועים חברתיים בנושא שחרור צמח הקנאביס.

העצרת מיועדת להיות אירוע מסודר למען קידום המודעות לקנאביס רפואי, בעיקר בקרב ילדים, אך ייתכן מאד כי היא תהווה במה לכלל תומכי הלגליזציה, המעוניינים גם הם בשינוי לטובה של החוק המיושן.

“נעשה פה פשע חמור נגד האנושות,” מסר לנו קדוש בראיון שנערך עמו לאחר היציאה מתחנת המשטרה, כפי שכתב גם בכתב הבקשה לאישור העצרת. “אנחנו נבוא לדרוש את הצדק הבסיסי שמגיע לנו בתור אנשים חופשיים שזקוקים לטיפול רפואי, ולעמוד על הזכויות שלנו מול המנגנון המדיני האטום.”

הסיבה למחאה: “פשע נגד האנושות”

בנוגע לסיבה שבגינה נעצר מלכתחילה על ידי המשטרה, מסר לנו קדוש כי היה חשש שהאירוע יהפוך “לבלאגן אחד גדול” לאור העובדה שמדובר במחאה כנגד החוק, אך לדבריו מהרגע שהבין החוקר את פרטי האירוע המדובר והמקרה הרפואי שהוביל אליו, הוא הסכים לחדש את אישור ההפגנה שהיה מיועד לביטול, ושחרר את קדוש ממעצרו באופן מיידי.

כמו כן, הגבילה המשטרה את שהות המפגינים במקום עד השעה 4:00 בלבד ולא 4:20, כפי שכתב בבקשה לקיום העצרת. מאחר והאירוע כולו צפוי להתחיל בשעות הצהריים המוקדמות, ככל הנראה קיצורו לא יהווה בעיה.

לצפייה: “עדיף ילדה עיוורת ממפגרת”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות