ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מאיר קדוש (שמאל), אביה של הילדה חולת האפילפסיה הללי קדוש (ימין)

המחאה למען הללי – החלה שביתת רעב מול הכנסת

שתפו את החברים

מאיר קדוש, אביה של ילדה חולת אפילפסיה שאינה מקבלת את חידוש רישיון הקנאביס לו היא זקוקה, פתח בשביתת רעב ויעלה הערב להקים מאהל מחאה מעל רחבת הכנסת, כחלק מהפגנה נגד רפורמת הקנאביס. מאהל המחאה יכלול “חממה רפואית אזרחית” עם צמחי…

מאיר קדוש, אביה של ילדה חולת אפילפסיה שאינה מקבלת את חידוש רישיון הקנאביס לו היא זקוקה, פתח בשביתת רעב ויעלה הערב להקים מאהל מחאה מעל רחבת הכנסת, כחלק מהפגנה נגד רפורמת הקנאביס. מאהל המחאה יכלול “חממה רפואית אזרחית” עם צמחי מרפא שונים, ומטופלים רבים מתחייבים לשבת בו עד שמשרד הבריאות יבטל את הגזירות שכרוכות ברפורמה המתקרבת.

סיפורה של הללי קדוש, ילדה חולת אפילפסיה שחייה ניצלו בזכות שמן קנאביס (CBD), עלה בחודשים האחרונים לכותרות מספר פעמים בעקבות המחאה של אביה, מאיר קדוש, שלאחרונה שתה שלושה בקבוקי שמן באמצע דיון של ועדת הבריאות של הכנסת.

למרות הבטחות שקיבל משלל בכירים במערכת הבריאות וממיקי דור (ראש היק”ר) בעצמו, רישיון הקנאביס הרפואי של הללי נשלל ממנה שוב לפני שבועיים, כאשר משרד הבריאות סירב לחדשו מבלי שתתנסה קודם כל בצריכת מספר תרופות קונבנציונליות נגד אפילפסיה.

אותן תרופות, כך מספר לנו קדוש בראיון שנערך עמו, גרמו להללי לאבד את מרבית בריאותה וכמעט את חייה, כאשר הייתה מטופלת בהן לפני למעלה משנה. לדבריו, לאור הצלחת הטיפול בקנאביס ללא תרופות נלוות, נציגי משרד הבריאות התחייבו לו בעבר כי היא לא תידרש לקחת שוב את התרופות שפגעו בבריאותה.

הללי קדוש, ילדה חולת אפילפסיה ומטופלת קנאביס רפואי
“משרד הבריאות רוצה לשים את החיים של הילדה שלי בסיכון”

בעקבות הדרישה החוזרת של משרד הבריאות, שהתנתה את “שקילת חידוש הרישיון” בכך שהללי תחזור לצרוך תרופות אחרות מלבד קנאביס, התאספה במוצאי השבת קבוצה של מטופלי קנאביס רפואי, אליה התלוותה גם ד”ר ברקת שיף קרן, שערכה מחאה שקטה בת”א במקום הפגנה שתוכננה להיערך במקור.

כעת המחאה עולה שלב, כשאביה של הללי הודיע כי הוא פצח בשביתת רעב עד שיוחזר הרישיון שלה, כחלק מהדרישות של מטופלי הקנאביס עליהן משרד הבריאות צריך לענות.

הערב – מאהל מחאה מול הכנסת

מאהל המחאה שעומד קדוש להקים ביחד עם עוד כמה מטופלי קנאביס רפואי, שחלקם השתתפו לאחרונה באירוע המחאה נגד הרפורמה בכיכר רבין, יהיה מוקדש ברובו להקמת מה שמכונה “חממה רפואית אזרחית” שתהיה מורכבת מצמחי מרפא חוקיים שונים.

הרעיון מאחורי החממה אותה מתכוונים המטופלים להקים הוא מחאה נגד העובדה שצמחים רבים משמשים באופן חוקי כצמחי מרפא שניתן לצרוך ואף לגדל בבית ללא בעיה, לעומת צמח הקנאביס שנחשב כסם מסוכן ועדיין לא מוגדר בתור תרופה, למרות שהוא מציל חיים בשטח.

“כל אחד מהמשתתפים יכול להביא איתו איזה צמח שעושה לו טוב, יפה בעין או נעים בלבד, וביחד עשה קצת טוב וירוק מול הכנסת, ונראה לנבחרי הציבור שיש המון צמחים הרבה פחות יעילים מקנאביס שדווקא כן חוקיים”, מספר לנו מאיר קדוש, בראיון שנערך עמו. “חשוב שהמחאה תבוא מכמה שיותר אנשים ותמשוך כמה שיותר עיניים, כדי להדגיש שמדובר בנושא שחשוב לעשרות אלפי אנשים”.

כנסת ישראל, הצבעה אי הפללה של צרכני קנאביס
קנאביס בעיני המחוקקים – עדיין סם מסוכן

בנושא שביתת הרעב, קדוש לא מרחיב ורק אומר כי הוא “מצר על הטיפול הלקוי של משרד הבריאות ועל היחס המשפיל שמקבלים החיים של הילדה שלי”. לדבריו, יש כנראה צורך במחאה יותר קיצונית מזו שנעשתה עד היום, ועבור הבריאות של ילדיו הוא, כמו כל הורה אחר, יעשה כל דבר שיידרש ממנו.

הפגנת המטופלים צפויה להתחיל בשעה 21:00 ברחבת הדשא שמעל הכניסה הראשית לכנסת ישראל, קצת מעל גן הוורדים בו נערך באופן מסורתי אירוע “פיקניק קנאביס”, והצפי הראשוני הוא להגעה של כמה עשרות מטופלים, מלווים בכמאה תומכים נוספים.

“משרד הבריאות רוצה לשים בסיכון את החיים של הילדה שלי, ושל עוד ילדים רבים שלכל אחד מהם יש אבא ואמא שיעשו הכל בשבילם”, מוסר קדוש לסיכום. “אני מזמין את כל ההורים המודאגים לבוא ולהקים חזית אחידה מול המחוקקים, וביחד נדאג שהגזירות הלא הגיוניות הללו לא יהפכו למציאות קודרת”.

לצפייה: על הורים, ילדים וקנאביס (מתוך “מלחמות הקנאביס”)

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. גיא נמרוד |

    האם אתם מודעים שניתן לקבל CBD טהור בריכוז גבוה מצמח חוקי שגדל באזור מסוים בהודו
    והוא נותן אלטרנטיבה מעולה לארצות שבהם הקטע מסורבל ?
    במידת הצורך למידע נוסף אפשר לפנות אלי ישירות לנייד 054-5865435 גיא
    https://kannaway.com/innovative-new-non-cannabis-cbd-product-available-now/6031365/

שינוי גודל גופנים
ניגודיות