ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עישון ודלקות חניכיים

קנאביס ומחלות חניכיים – פתרון קל לבעיה

שתפו את החברים

מחלות חניכיים שונות הכוללות דלקות, דימומים כרוניים ונסיגה, הן בעיה לא נעימה בטווח הקצר ומורכבת מאד בטווח הארוך. אף על פי שנטייה למחלות חניכיים היא בעיקרה גנטית והרפואה המודרנית עוד לא מצאה לה פתרון אמיתי, חשוב לזכור שלעישון, גם אם…

מחלות חניכיים שונות הכוללות דלקות, דימומים כרוניים ונסיגה, הן בעיה לא נעימה בטווח הקצר ומורכבת מאד בטווח הארוך. אף על פי שנטייה למחלות חניכיים היא בעיקרה גנטית והרפואה המודרנית עוד לא מצאה לה פתרון אמיתי, חשוב לזכור שלעישון, גם אם מדובר בקנאביס בלבד ועוד יותר אם מדובר בטבק, יש השפעה ישירה ושלילית על הסיכון להתפתחותן. אז מה עושים? הנה 7 טיפים שיעזרו לכם במאבק:

עישון מהווה שותף פעיל ביצירת בעיות ומחלות חניכיים, מכמה סיבות: פעולת השריפה המתבצעת בחלל הפה, נוכחות עשן הצמוד לרירית הגוף וצורב אותה, וכמובן גם הימצאות הניקוטין עבור אלו המעשנים גם טבק. הסיבות הללו גורמות לפגיעה באספקת הדם הסדירה לאזור חלל הפה, וגורמות ליצירת דלקות כרוניות שסופן בנסיגה.

מי שמטפל בחלל הפה שלו באופן סדיר, מודע לכך שבעולם המערבי אחוז ניכר מהאנשים סובלים ממחלות חניכיים, וכמו בנושא ההקרחה למשל, לרפואה המערבית אין הרבה מה לעשות בנידון. למעשה, זה אחד מהאזורים היותר מוגבלים בריפוי, ואחד היחידים שאין להם באופן רשמי שום טיפול שהוכח כיעיל.

מעשני קנאביס – כך תימנעו ממחלות חניכיים

מאחר והחניכיים הם רקמה חשובה מאד, שאמורה לשרת אותנו כמעט לכל שארית חיינו, כמובן שנשאף לשמר אותה כמה שניתן. אמנם כבר אמרנו שאין טיפול רשמי, אך חשוב לזכור שמדע הוא שפה בהתהוות שעוסקת בגילויים ולא בהמצאות, וזה שעוד אין תרופה לא אומר שאין הרבה שיטות שאפשר לנסות.

מחלות חניכיים
נוכחות עשן בתוך חלל הפה – גורם מספר אחד למחלות חניכיים

לפיכך, הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לכל צרכן קנאביס באשר הוא לשמור על החניכיים ולהקטין את הנזק הנגרם להם לאורך הזמן:

1. טבק הוא האויב – אם אתם צורכים טבק, נסו לוותר עליו או לדלל אותו עד כמה שניתן בעזרת יותר קנאביס. טבק הוא האויב הראשון של החניכיים שלנו, ושלל החומרים שקיימים בו פוגעים בשיניים, בחניכיים ובחלל הפה באופן משמעותי.

איך עושים זאת? בין אם באמצעות שימוש בתחליפי טבק, מעבר לעישון “נקי” (קנאביס בלבד) או הורדה כללית של כמות הצריכה היומית. אם יש לכם בעיה כלכלית לצרוך יותר קנאביס ופחות טבק, זכרו כי גידול קנאביס ביתי יוכל לשחרר אתכם מכל חומר מדלל באופן כללי.

2. אדים במקום עשןאידוי קנאביס הוא אלטרנטיבה נהדרת ומומלצת מאד לעישון, שגם תפיק את המקסימום מהפרחים המשובחים שלכם, וגם תחסוך את הפארש ואת זמן הגלגול בכל פעם.

3. טיפול בשמן קוקוס – שמן קוקוס הוא שמן מצוין בתור בסיס להכנת שמן קנאביס, אך הוא לבדו – בזכות תכונותיו האנטי בקטריאליות ונוגדות הזיהומים – יכול גם לטפל לכם בחלל הפה.

קחו כף עם שמן קוקוס וגרגרו אותה בפה, תוך שאתם מעבירים אותו בין השיניים במידת האפשר, מבפנים החוצה ולהפך. נסו למשוך את תהליך הניקוי של הפה עד לכדי רבע שעה, מתוך הבנה שכל דקה שתצליחו היא מבורכת, לפחות עבור החניכיים שלכם. בסיום מומלץ כמובן לירוק את השמן ולא לבלוע אותו.

שמן קוקוס ומחלות חניכיים
שמן קוקוס – אנטיבקטריאלי ומעניק שכבת הגנה לחניכיים

4. עיסוי חניכיים – עיסוי חניכיים עדין יאיץ את פעילות הרקמה, ויאפשר הזרמת הדם אל האזור והנעת תהליכי שיקום, ממש כמו עיסוי של הגוף. אפשר לעסות רק עם האצבעות, בעזרת שמן קוקוס או בעזרת שמנים המכילים טרפנים.

שימוש בקיסם, בשונה מחוט דנטלי, מאפשר לעשות עיסוי לחניכיים עם הקיסם עצמו. כל מה שצריך לעשות הוא לשבור את קצהו הדוקרני של הקיסם, ולאחר מכן לסובב אותו על צידו ו”ללוש” איתו את הרקמה באיטיות ובעדינות.

5. תפוח להצלה – אחד הפתרונות היעילים ביותר למצב הוא חומץ תפוחים אורגני, שינקה את הכתמים שעל השיניים ויחטא וירפא לכם את כל חלל הפה. מהלו מים עם חומץ תפוחים ביחס של 1:1 וגרגרו פעמיים ביום, כאשר בסיום כל פעם יש לשטוף היטב את הפה במים.

6. וגם אשכולית – אשכולית היא פרי מצוין שאכילתו מאזנת את רמת החומציות בפה. במקום צחצוח או מסטיק אחרי כל ארוחה, נסו ביס של אשכולית שיקנה לכם הגנה לחלל הפה וניחוח רענן.

7. וויסות סוכרים – בשורה התחתונה, המקור להתמודדות האימתנית עם מחלות החניכיים, יותר מכל דבר אחר, טמון בצריכת סוכרים. צרכני קנאביס נמצאים בקבוצת סיכון מוגברת רק בגלל המאנצ’, אבל בינינו, זה לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו.

קנאביס ומאנצ'
כולנו אוהבים מאנצ’, אבל מה עם מחלות החניכים?

לסיכום, פעולת העישון עצמה פוגעת בחניכיים ובשיניים שלנו, ולכן ההעדפה הגורפת היא להימנע מעישון או למנן אותו למקסימום האפשרי.

במקום לעשן אפשר ועדיף לצרוך קנאביס באמצעות אידוי, אכילה ומיצוי, אבל עד שתצליחו לגבש רצון ובשלות לוותר על העישון או אפילו על הניקוטין, כל אחד מהטיפים הללו יכולים לעזור לספק למערכת החניכיים שלכם את התנאים הנחוצים לשקם את עצמה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות