ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קופישופ איז לייף - ראיון עם מוכרת פרחים מאמסטרדם

קופישופ איז לייף – ראיון עם מוכרת פרחים מאמסטרדם

שתפו את החברים

הלנה, ישראלית ממוצא רוסי שמצאה את דרכה הפתלתלה להפוך להיות “באד טנדרית” (מוכרת פרחים) באחד מהקופישופס המובילים בבירת תיירות הקנאביס העולמית, מספרת לנו קצת על החיים של ישראלי צעיר חולם עליהם. עישון ללא הגבלה, תשלום בפרחים, חוויות עם תיירים ואפילו…

הלנה, ישראלית ממוצא רוסי שמצאה את דרכה הפתלתלה להפוך להיות “באד טנדרית” (מוכרת פרחים) באחד מהקופישופס המובילים בבירת תיירות הקנאביס העולמית, מספרת לנו קצת על החיים של ישראלי צעיר חולם עליהם. עישון ללא הגבלה, תשלום בפרחים, חוויות עם תיירים ואפילו כמה מקרים קיצוניים שנגמרו בבית חולים.

איזה מין צעיר ישראלי חובב קנאביס לא חשב פעם בחייו על חיים בבירת הקנאביס ההולנדית אמסטרדם. אם היו מציעים לכם עבודה בתור מוכרים בקופישופס, לא הייתם קופצים על המציאה? כנראה שכן, ואתם ממש לא היחידים.

הלנה היא אחת מהצעירות שהמזל שלהן שיחק קצת יותר, והביא אותה עד לדלת של אחד הקופישופס המוכרים ביותר בעיר, בו עברנו בטיול הקופישופס הקודם שלנו. במשך כמה שנים היא עובדת במקום וחווה את החיים האמסטרדמיים כמו שצריך, והיא שמחה להזדמנות לשתף עם הקהל הישראלי קצת מהחוויה.

קודם כל, איך הפכת להיות מוכרת בקופישופ?

“הסיפור שלי הוא קצת מורכב ולא בדיוק יכול לעזור לכל ישראלי אקראי שרוצה להגיע לאמסטרדם. המשפחה שלי ממוצא רוסי ויש לאמא שלי אזרחות אירופאית נוספת (פראג) ולכן הצלחתי אחרי דרך ארוכה להגיע למעמד של מישהי עם אישור עבודה תקף באמסטרדם, שיכולה להתחיל לחפש עבודה אמיתית ולא להיות תיירת שבורחת מהחוק”.

“אחרי שהיה לי אישור עבודה התחלתי להסתובב בין הקופישופס במשך הרבה זמן. בהתחלה הייתי עושה את זה בחופשה פה וחופשה שם, ואז התחלית להכיר מקומות מסביב לעיר שאפשר לישון בהם יותר בזול והתחלתי להגיע לחופשות יותר ויותר ארוכות. כמו כולם העדפתי להיות פה מאשר בישראל, ופשוט נשארתי כל פעם יותר ויותר”.

אמסטרדם למביני עניין - קופישופס איכותיים שחובה לבדוק
אמסטרדם – יש כאלה שחיים כאן

“בסופו של דבר מצאתי הזדמנות שבה מישהי שעבדה בקופישופ הזה עזבה אחרי הרבה זמן ופתאום הסתדר לי להחליף אותה לכמה ימים ולנסות את מזלי להפוך לעובדת קבועה. זאת לא עבודה קלה כי זה כמו מלצרות של 3 קומות על ידי מישהו אחד אבל זה שווה את האווירה והשכר והמקום עצמו. בסוף הצלחתי ושמו אותי לעבוד כל השבוע, ואחרי כמה שבועות כאלה אמור לי שהתקבלתי לעבוד שם קבוע – כבר מעל שנתיים”.

“אני יודעת שהיה לי המון מזל ולא כל אחד יכול לעשות את זה אבל חשוב שכל ישראלי שיש לו אזרחות אירופאית יידע שזה דבר אפשרי ואמיתי, שאם רוצים מספיק חזק ומתאמצים מספיק אפשר להצליח”.

מותר לך לעשן במשמרת?

“לא בדיוק. זאת משמרת די קשה בלי הרבה הפסקות לפחות 7 שעות, אבל פה ושם בימים חלשים שאין הרבה כאלה אני יכולה לצאת מדי פעם לסיגריה. כשאני אומרת סיגריה כמובן שאני מעשנת ג’וינט בעבודה ובתכלס לאף אחד לא אכפת בעיר הזאת כל עוד זה לא מפריע לי לעבוד”.

“ביום רגיל אני מעשנת לפחות 2 ג’וינטים במסגרת העבודה אבל בדרך כלל לרוב זה לפני המשמרת ואחרי המשמרת ולא תוך כדי. אם יש זמן לעשן תוך כדי אני אעשן אחד מקסימום כדי שלא ישפיע עליי יותר מדי”.

כמה כסף קופישופ עושה ביום?

“אני לא זאת שמחזיקה את הכסף בסוף אבל בגלל שאני סופרת מדי פעם את הקופה אני יכולה לדעת שעושים פה כמה אלפי יורו בכל יום. בימים של הקיץ ההכנסה יכולה להיות פי כמה וכמה ולפעמים זה יוצא מעל 20,000 יורו ביום אחד”.

עד כמה וויד הוא דבר מרכזי בחיים שלך?

“אני מניחה שיש אנשים שיופתעו קצת אבל זה ממש לא הדבר הכי מרכזי בחיים שלי ואני בכלל יותר אוהבת מדי פעם לשתות קצת עם חברים מאשר לעשן יותר מדי. בשבילי זה יותר כמו עבודה מצוינת ונחמדה מאד ולא ממש דרך חיים או אהבה יותר מדי”.

השקר הירוק - למה רישיון קנאביס עשה לי רק רע בחיים
קנאביס – לא דבר מרכזי בחיים המקומיים של אמסטרדם

“מצד שני, וויד זה אחד התחביבים הכי קלים ונחמדים שיש לי ככה שאי אפשר להגיד שאני לא אוהבת את זה. אני פשוט מאד אוהבת את העובדה שלי ואוהבת שאני יכולה מדי פעם לעשן שם. פעם או פעמיים לקחתי תשלום לא בדיוק חוקי עם פרחים במקום משכורת אבל לא קרו לי יותר מדי מקרים כאלה כמו שאנשים יכולים אולי לחשוב”.

מה הזן האהוב עלייך? בעבודה או בכלל

“אני הכי אוהבת זנים בסגנון מעורר יותר כמו זנים ממשפחת Haze למשל, עם העדפה לטעמים של Berries ודברים כאלה. בקופישופ שלנו יש זמן מאד מיוחד של Strawberry Haze שיש לו טעם מדהים של תות, כמו מסטיק או סוכריה, והוא הזן שאני הכי אוהבת”.

מה המקרה הכי מעניין שקרה לך בעבודה?

“אני חושבת שברים הם מקומות שקורים בהם דברים יותר מעניינים בגלל שהגישה של חנויות קנאביס בתוך אמסטרדם היא מאד גישה של להיות שקטים ולא לעשות בעיות ולא להכניס לקוחות שעושים יותר מדי בעיות או רעש. לא קורה אצלנו יותר מדי בגלל שאין מסיבות או שתייה או דברים כאלה רק לעשן בשקט ולהירגע בעיקר”.

“למרות זאת כן קרה לנו מקרה שהייתה תהלוכה בעיר של הפגנה או משהו כזה ונכנסו לקופישופ איזה 300 איש ביחד שזה יותר ממה שאפשר להכניס. זה היה נראה כמו קרקס וכמעט הגיעו שוטרים לבדוק מה קורה לפני שחלק מהאנשים יצאו משם. אבל הרבה מאד מהם קנו פרחים וזה היה נחמד להריגש כמו בתוך פסטיבל צפוף כזה בתוך החנות”.

ספרי לנו על מקרה של לקוח שאיבד את זה בפעם הראשונה

“לא חשבתי שזה יכול לקרות מקנאביס אבל ראיתי לפחות פעמיים מישהו מגיע לבית חולים, או לפחות מפונה על ידי צוות רפואי שהגיע למקום אחרי התקף חרדה או משהו כזה. אנשים נשכבים על הרצפה ואומרים שהם מרגישים כאילו הם עומדים למות אבל לא קורה להם כלום באמת”.

קנאביס בשוק ההון
הסכנה העיקרית של קנאביס באמסטרדם – בזבוז כסף

“לא מזמן היה לי לקוח מבוגר שעישן פעם ראשונה ונרדם לנו על הבר לכמה שעות טובות בלי שאף אחד הצליח להזיז אותו. זה היה מאד מצחיק לראות אנשים צועקים עליו והוא לא קם. רק אחרי 4 שעות לפחות הוא התעורר והלך למלון שלו כאילו כלום”.

סבלת פעם מהטרדה מצד המשטרה או כל גורם אחר?

“רק העירייה פה מפריעה. כל פעם יש בעיות, משנים חוקים, עושים ביקורות ונכנסים בהפתעה לראות שאין פה סחר בסמים או כל מיני דברים לא חוקיים. זה מצחיק שגם וויד נחשב לסם אסור פה, אבל מזה כמובן מתעלמים”.

טיפ אחד מרכזי למי שמגיע לבקר באמסטרדם?

“אל תיקחו מלון או דירה בעיר אמסטרדם עצמה. זאת אחת הערים היקרות ביותר באירופה אם לא בעולם וממש לא שווה לישון בתחומי העיר לעומת אלטרנטיבה של לישון במקום קרוב, למשל utrecht שמאד קרובה והרבה יותר זולה”.

לסיום, איפה את מתארגנת בעצמך?

“אני מקבלת מדי פעם קצת פרחים חינם מהעבודה בגלל שמשהו כבר כמעט נזרק לפח או משהו כזה, ואני לא מעשנת יותר מדי בטח לא יחסית למה שאני רואה שאנשים מעשנים פה כשאני במשמרת. אני לא קונה יותר מדי, אבל הזן שאני אוהבת Strawberry haze תמיד נגמר ולא נשאר אז אני צריכה לקנות קצת בעצמי”.

“אם אני מטיילת בעיר עם חברים או משפחה אני אוהבת כמה מקומות אחרים שאפשר לקנות בהם חשיש טוב או Super Silver Haze. כמעט כל מקום שמוכר חומר טוב הוא מספיק טוב בשבילי ואני לא בוררת הרבה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות