ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
'תיקון עולם' חוזרת לפעילות - החנות בת"א נפתחת מחר

‘תיקון עולם’ חוזרת לפעילות – החנות בת”א נפתחת מחר

שתפו את החברים

מרכז החלוקה של חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’ בת”א, שלא נפתח לציבור מאז יום ראשון בבוקר בשל הגבלות של יחידת היק”ר, ישוב מחר לפעילות ויחלק קנאביס למטופלים שטרם קיבלו את המרשם החודשי שלהם. עקב צפי לתורים ארוכים במיוחד שהצטברו עקב…

מרכז החלוקה של חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’ בת”א, שלא נפתח לציבור מאז יום ראשון בבוקר בשל הגבלות של יחידת היק”ר, ישוב מחר לפעילות ויחלק קנאביס למטופלים שטרם קיבלו את המרשם החודשי שלהם. עקב צפי לתורים ארוכים במיוחד שהצטברו עקב הפסקת הפעילות מצד היק”ר, מבקשת החברה מכל החולים שברשותם כמות מספקת לכמה ימים לדחות את הגעתם לחנות ביום או יומיים.

חברת הקנאביס הרפואי ‘תיקון עולם’, המשרתת כ-18 אלף מטופלים בעלי רישיון קנאביס בישראל, תשוב מחר בצהריים (פתיחה משוערת 13:00) להפעיל את מרכז החלוקה שלה בת”א ולספק קנאביס למטופלים הממתינים למרשם החודשי שלהם.

פעילותו של מרכז החלוקה, שעד יום ו’ האחרון הייתה שוטפת ורציפה למרות עומס המטופלים הכבד שהחל להצטבר בחברה מאז תחילת יישום הרפורמה הרפואית של ליצמן, הופסקה בסוף השבוע על ידי יחידת היק”ר בעקבות ביקורת פתע שנערכה בחוות הגידול של החברה, שהעלתה לכאורה “ממצאים מדאיגים” שאינם עומדים בקריטריונים של היחידה.

'תיקון עולם' נסגרת זמנית בצו משרד הבריאות - על מה ולמה?
‘תיקון עולם’ חוזרת לעבוד אחרי יומיים

בביקורת, כך לפי פרטים שנמסרו לתקשורת על ידי משרד הבריאות, נמצא כי חלק מהגידולים בחווה וכמה מתהליכי הייצור הקריטיים בתהליך ההפקה של הקנאביס מתבצעים בתנאים שאינם אופטימליים.

ממצאים אלו, כך לפי יחידת היק”ר, עלולים להשפיע לרעה על איכות התרופה שמספקת החברה למטופליה, זאת למרות שהיבול המדובר טרם עבר בדיקה מטעם משרד הבריאות בעת פרסום ההודעה על סגירת החווה.

למרות שייתכן כי חלק מהבדיקות של משרד הבריאות לגבי הגידולים המתבצעים בחווה (שנמצאת בתהליכי העתקה) עדיין לא תמו, לפחות חלק גדול מהיבול המוכן לאספקה של החברה שהיה עד כה בבדיקות קיבל היום אישור סופי מטעם היק”ר, והוא יחולק מחר למטופלי החברה במרכז בת”א.

החלוקה נפתחת בצהריים – צפויים תורים ארוכים

בהודעה שפרסמה היום חברת ‘תיקון עולם’ למטופליה בשעות הצהריים, נמסר כי מרכז החלוקה בת”א יתחיל לפעול מחר בשעה 13:00 ולספק מרשמים לחולים שטרם קיבלו את המרשם החודשי, ומרכז החלוקה בצפת ייפתח ביום חמישי בשעה 11:00.

למרות שמרכז החלוקה לא פעל בסך הכל יומיים, מסרה החברה כי היא צופה בכל זאת עומס רב של מטופלים שיגיעו מחר בכל שעות היום, ובעקבות כך היא פנתה לקהל המטופלים שברשותם עוד כמות קנאביס מספקת לשבוע הקרוב, בבקשה לדחות את הגעתם ביום או יומיים כדי לסייע לחולים שטרם התחילו לקבל את המרשם שלהם.

יחידת היק”ר אישרה את החלוקה – אבל החולים עדיין יסבלו

כמו כן נמסר לחולים שבמקום להגיע פיזית לחנות הם יכולים לבצע הזמנה דרך הצ’אט של החברה, ונאמר להם כי מי מהם שכבר הזמין משלוח ונדחה בגלל העיכוב של היק”ר יקבל מענה חלופי בקרוב.

העובדה שפעילות החלוקה של החברה חודשה היום באישור משרד הבריאות, למרות הטענות על כך שהממצאים שעלו בבדיקה ישפיעו לרעה על איכות הקנאביס ויופיעו גם בבדיקות המתקדמות של המוצר המוכן לחלוקה, מראה כי בסופו של דבר הקנאביס שמחולק לחולים ככל הנראה נמצא נקי מזיהומים, חומרי הדברה או כל דבר אחר שלכאורה הופיע בבדיקת הפתע בחוות הגידול.

לפיכך, הטענות שהחברה הציגה השבוע בנוגע לסגירה המפתיעה שלה, לפיהן תהליך הטיהור שעובר היבול מחוות הגידול במתקן בנחל שורק (טיהור בקרינת גמא) מעמיד אותו בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר, ככל הנראה מבוססות.

החולים ניצלו – אבל איפה הרגולציה?

מקרה הסגירה-פתיחה של ‘תיקון עולם’, שהצליח להכניס אלפי מטופלים לבהלה די רצינית למרות שנמשך בפועל רק יומיים (לא כולל שישי בערב עד שבת, כשהחברה אינה פועלת בכל מקרה) מעלה שאלה רצינית מצד המטופלים כלפי משרד הבריאות: מה קורה במקרה של משבר?

במקרה הנ”ל, בסופו של דבר ככל הנראה ה”סכנות” שהתגלו לכאורה קשורות ליבול בחווה ולא קיימות בתוצר שמגיע בסופו של דבר למטופלים, אך במשך יומיים תמימים אף מטופל לא קיבל את המרשם שלו.

לאף אחד ממטופלי החברה לא הוצעה שום אלטרנטיבה ולא סופק שום פתרון זמני, כמו אישור בחברת קנאביס אחרת או מרשם חד פעמי לסופר פארם (למרות שאין שם פרחים), ובשורה התחתונה ברגע שישנה בעיה באספקה השוטפת של התרופה למטופלים, הסובלים היחידים הם תמיד המטופלים.

משרד הבריאות ובעיקר יחידת היק”ר, שבעצמה מהווה את כל מנגנון הרגולציה בנושא הקנאביס הרפואי, מציגה ארשת של “הגנה על ציבור המטופלים”, אולי תוך כדי מציאת ממצאים אמיתיים בחוות הגידול ואולי לא, וכביכול “מענישה” את החברה על ידי סגירה מיידית של חלוקת מוצריה למטופלים, גם כאשר לא מדובר כלל במוצרים שקשורים לאותם ממצאים שנמצאו לכאורה.

שמן CBD לילדים חולי אפילפסיה – לא משהו שאפשר לדחות בכמה ימים

ובמי העונש הזה באמת פוגע? חברת ‘תיקון עולם’ כנראה תהיה בסדר עם יומיים של חוסר פעילות, אבל חולי סרטן, קרוהן, פיברומיאליה וילדים חולי אפילפסיה, לא יסתדרו כל כך בקלות עם ימים שלמים ללא תרופה וימים נוספים עם תורים ארוכים ובעיות אספקה שעלולות להימשך ולהחמיר.

ייתכן כי משרד הבריאות, ששואף להגן על המטופלים ולדאוג להם קודם כל, צריך להתחיל מתכנון אמיתי לטווח הקצר והארוך עבור כל אותם חולים שכרגע מרגישים רק גרוע מיום ליום בעקבות כשלונות הרפורמה, הרבה לפני שהוא מגיע לטרוק בפתאומיות דלתות של חברות קנאביס בגלל ממצאים בערבון מוגבל.

החולים, כמו תמיד, ישאו גם הפעם בעול החמור, ומי מהם שיזכה להשיג את התרופה שלו החודש אחרי שעות רבות בתור בחוץ, לפחות לא יהיה זה שיצטרך לדחוק את המרשם שלו עד ליום האחרון ולקוות שבשבוע הבא משרד הבריאות לא יעשה לחברה בעיות נוספות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות