ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מישיגן, ארה"ב. ויקימדיה

שלל הבחירות ל-2018 – מישיגן עשתה לגליזציה

שתפו את החברים

מדינת מישיגן עברה בהצלחה את בחירות 2018 והצליחה להעביר את הצעת החוק ללגליזציה מלאה של קנאביס, שקיבלה תוקף חוקי מיידי ותתחיל להיות מיושמת בפועל כבר בחודש הקרוב. המצטרפת החדשה למועדון הלגליזציה מגיעה עם הגבלות מורחבות – כמו למשל הגבלת החזקה…

מדינת מישיגן עברה בהצלחה את בחירות 2018 והצליחה להעביר את הצעת החוק ללגליזציה מלאה של קנאביס, שקיבלה תוקף חוקי מיידי ותתחיל להיות מיושמת בפועל כבר בחודש הקרוב. המצטרפת החדשה למועדון הלגליזציה מגיעה עם הגבלות מורחבות – כמו למשל הגבלת החזקה של עד 70 גרם וגידול ביתי של עד 12 צמחים תחת הגדרה של שימוש עצמי – אבל המכירות לתיירים יחלו ככל הנראה רק לקראת סוף השנה הבאה.

בחירות אמצע הקדנציה (Midterm) בארה”ב עברו בליל אמש (ג’) בשקט בשקט, לפחות בעולם הקנאביס שבו למרות הצפי להרבה אקשן התגלה כי רק מדינה אחת – מישיגן (שהייתה הראשונה ברשימה שלנו למרוץ) – זוכה להצטרף למועדון הלגליזציה המתרחב.

הלגליזציה במישיגן עברה בתהליך שגרתי יחסית לשאר מדינות ארה”ב שהעבירו חוקים דומים. הצעת החוק (Proposal 18-1) נוסחה על ידי נציגי העם בבית הנבחרים, אושרה על ידי נציגי הסנאט שלה ועלתה למשאל עם, בו היא אושרה אתמול על ידי רוב של 56% מהמצביעים.

הצעת החוק החדשה, שכעת נמצאת בתהליכי אישור סופיים והטמעה בחוק המדיני, קובעת כי מעתה כל אדם במדינה, תושב, אזרח או תייר מעל 21, יוכל לשאת על גופו או לרכוש בחנות חוקית עד 70 גרם של תפרחת קנאביס או 15 גרם של מיצוי, וכן לגדל בביתם עד 12 צמחי קנאביס לשימוש עצמי.

בביתם, יוכלו תושבי המדינה לשמור עד 280 גרם של תפרחת קנאביס בצורה חוקית, אך רק בתנאי שמתוכם לפחות 70 גרם יהיו במיכל נעול בתוך ארון סגור.

שלל הבחירות ל-2018 - מישיגן עשתה לגליזציה
הקמפיין צלח – לגליזציה מלאה במישיגן ב-2018

מדובר בהגבלות שנחשבות מורחבות במיוחד יחסית לסטנדרט של החזקה עד 28 גרם וגידול ביתי של עד 4-6 צמחים (אם בכלל), ונכון לכעת מישיגן הנה בעלת חוקי הקנאביס המתירניים והמורחבים ביותר ברשימה הירוקה.

“הניצחון התורן במישיגן מראה לנו עד כמה המוכנות ללגליזציה והתמיכה בשינוי חוקי האכיפה התרחבו לכל מקום באומה האמריקאית”, סיכם סטיב הוקינס, יו”ר ארגון ‘פרויקט מדיניות המריחואנה’ שפועל לשינוי החוקים נגד קנאביס בארה”ב, בראיון שנערך עמו בתקשורת האמריקאית. “הבעיה עם החוקים המיושנים זוכה כעת לתמיכה לא רק בחוף המזרחי אלא גם במרכז האומה ולכל רוחבה, והשלטון הפדרלי צריך להתחיל לשנות את החוקים שלו בהתאם”.

“אחת מכל חמש מדינות בארה”ב כבר מקיימת לגליזציה, ו-3 מכל 5 הנן מדינות שמאפשרות מכירה חוקית ושימוש בקנאביס רפואי ברישיון, ואם יש משהו אחד בטוח זה שצריך לעדכן את המדיניות הישנה”, מסר הוקינס לסיכום.

החוק יאושר תוך שבועיים – המכירות תוך שנה

הנוסח הסופי של ההצעה נטמע בחוק בימים אלו בתהליך שייקח ככל הנראה כחודש ימים, כאשר עוד כשבועיים הוא יקבל מעמד רשמי של חוק חדש ובעוד חודש הוא יתחיל להיות מיושם בפעול מבחינת רגולציה לקראת פתיחת השוק.

עם זאת, בדיוק כמו שקרה בקולורדו, וושינגטון, אורגון וכל שאר המדינות שמוכרות כיום קנאביס חוקי, פתיחתו הרשמית של השוק והתחלת מכירות הקנאביס החוקיות לציבור ככל הנראה תארך זמן רב, וכעת ישנה לפחות שנה שלמה לפני הרגע המיוחל.

התרופה הירוקה - קנאביס רפואי לפוסט טראומה
קנאביס רפואי – 32 מתוך 50 מדינות כבר אישרו

בתחילת שנת 2019 צפויה ממשלת מישיגן להתחיל להפיק רישיונות עבור עסקי קנאביס ששואפים להתחיל לפעול לקראת סוף השנה, ועוד לפני תחילת שנת 2020 כבר צפויות להיפתח החנויות הראשונות לציבור.

חנויות הקנאביס במדינת מישיגן צפויות להיפתח בהתאם לריכוזי ההצבעה בעד ונגד הלגליזציה במחוזות השונים – אותם ניתן לראות במפת ההצבעה המלאה.

יחד עם מישיגן התקדמו אמש עוד שתי מדינות בארה”ב בנושא הקנאביס. יוטה ומיזורי, שתי המדינות היחידות שהעלו למשאל עם הצעה בנושא אישור חוק בנושא קנאביס רפואי, עברו את המשאל בהצלחה והעלו את מניין מדינות הקנאביס הרפואי בארה”ב ל-32.

שאר המדינות שהיו צפויות להעלות הצעות חוק ללגליזציה למשאל עם, כמו ניו יורק וניו ג’רזי טרם הספיקו להתכונן בזמן לבחירות הנוכחיות ויאלצו לחכות כנראה שנתיים נוספות, ואילו במדינת דקוטה הצפונית ההצעה שכן עלתה למשאל עם נכשלה ולא קיבלה רוב מספק.

כל המדינות הללו צפויות להעלות הצעה קונקרטית ללגלזיציה בבחירות לנשיאות ב-2020, ועד אז יוכלו התושבים בהן לטוס לפחות גם למישיגן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות