ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס מרפה סרטן

“הקנאביס עזר לי לנצח את הסרטן”

שתפו את החברים

שירי היא חולה לשעבר בסרטן השד, שאובחנה לפני שנתיים ומיד החלה בהליכים להשגת רישיון לקנאביס רפואי. לאחר שטיפולי הכימותרפיה פגעו בבריאותה, היא הפסיקה את הטיפול הקונבנציונלי והחלה לטפל בעצמה בקנאביס בלבד. לאחר שניצחה את הסרטן, היא מלווה היום חולי סרטן…

שירי היא חולה לשעבר בסרטן השד, שאובחנה לפני שנתיים ומיד החלה בהליכים להשגת רישיון לקנאביס רפואי. לאחר שטיפולי הכימותרפיה פגעו בבריאותה, היא הפסיקה את הטיפול הקונבנציונלי והחלה לטפל בעצמה בקנאביס בלבד. לאחר שניצחה את הסרטן, היא מלווה היום חולי סרטן בתחילת דרכם, תומכת בהם, מסייעת להם ומנגישה להם מידע אודות הצמח המופלא שהציל את חייה.

קנאביס רפואי ידוע בתור טיפול יעיל ובטוח עבור מגוון רחב של מחלות, אך בשונה מבעלי התוויות אחרות, להם הקנאביס משמש “טיפול קו אחרון”, חולים אונקולוגיים מקבלים קנאביס אך ורק לטיפול בתופעות הלוואי של טיפולי הכימותרפיה, ולא בתור תרופה למחלה עצמה.

למרות זאת, לא מעט חולים ומחקרים רואים בקנאביס מזור אמיתי למחלה, שיכול אפילו להביא להחלמה מלאה ממנה. שירי היא אחת מהחולים הללו.

בשנת 2016, התגלה אצל שירי בת ה-50 גידול בשד. בלי להסס, היה לה ברור מאוד שהיא הולכת להשיג רישיון לקנאביס רפואי בכל מחיר. ואכן, תוך זמן קצר (יחסית) לאחר האבחון, היא כבר החזיקה ביד את הרישיון. 

קנאביס רפואי כטיפול בסרטן
לקנאביס סגולות רבות – בין היתר מוכר כמרפא סרטן

סדרה בודדת של טיפולי כימותרפיה שעברה ועוד 4 טיפולים מתוך סדרה של 15, גרמה לה לפגיעה חמורה בכלייה, שלבסוף הייתה צריכה להיות מוסרת בניתוח. לאחר התדרדרות במצבה הרפואי, החליטה שירי להפסיק מיד עם כל הטיפולים ולטפל בעצמה בעזרת קנאביס בלבד. 

כבר שנה ששירי מוגדרת כ’נקייה’ מסרטן, והיום היא מלווה מטופלי סרטן בתחילת דרכם, מסייעת להם בכל דרך שהיא רק יכולה, ומעניקה להם ייעוץ אודות הטיפול בקנאביס והכוונה אישית בעולם הסבוך של הרפואה האונקולוגית.

שירי הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו על הצמח המופלא שהחזיר לה את החיים: 

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת קנאביס רפואי עקב גידול סרטני בשד שגיליתי ב-2016”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“הכרתי פחות או יותר את ההשפעות הטובות של הקנאביס עוד בשנת 2012. אני פעילה חברתית, וב-12.5.2012 הייתה הפגנה בכיכר רבין שבה ארגונים שקמו מאז 2011 הציגו בפני כולם את מהות המאבק שלהם”.

“נזקקתי לסיוע בהפקת עלוני הסבר לגבי הפעילות שלנו, וחבר הפגיש אותי עם פעיל במאבק הלגליזציה שנזקק לסיוע בעיצוב הדוכן שלהם. ביקשתי שיפנה אותי למקורות מידע, ובעקבותם הבנתי מה הערך המוסף של הג’וינט שנהגתי לעשן עם חברים מידי פעם”.

“מה שגיליתי היה מדהים. הבנתי שהצמח התמים והפשוט הזה מסוגל לרפא כל כך הרבה מחלות, והבנתי שהגוף שלנו בנוי בכדי לקלוט לתוכו את המרכיבים שקיימים בקנאביס”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“מהרגע שידעתי שיש משהו בשד שלי, ועוד לפני שידעתי אם הוא בכלל גידול ממאיר או שפיר, העליתי בפני המון רופאים את האופציה לטיפול בקנאביס. כמובן שכולם צחקו עלי ישר בפנים, והסכימו לרשום לי רק את הרעל הרגיל”.

“באיזשהו שלב, התחלתי לשמוע את השם ד”ר ג’וני חוזר פעם אחר פעם, אבל כשניסיתי להגיע אליו גיליתי שאני צריכה לחכות חצי שנה לתור. עשיתי הכל על מנת להגיע אליו כמה שיותר מהר, ולבסוף הצלחתי להגיע אליו מוקדם יותר”.

“בפגישה עם ד”ר ג’וני גיליתי את הרופא הראשון שהסכים להקשיב להצעה שלי לטיפול בקנאביס רפואי, ואפילו תמך בה במאה אחוז. יצאתי ממנו עם רישיון, הנחיות והמלצות לטיפול משלב כימו/קנאביס”.

שמן RSO - שמן ריק סימפסון
שמן RSO מוכר כיעיל לטיפול בסרטן

“מהרגע שקיבלתי רישיון לקנאביס, התחלתי פרוטוקול טיפולי בשמן ריק סימפסון במשך 4 חודשים, ולאחריהם התחלתי טיפולים קונבנציונליים שהפסקתי יחסית בשלבים התחלתיים, מפני שהתגובות של הגוף שלי לטיפולים הללו היו מזעזעות”.

“סירבתי להמשיך כימו, ביולוגי או הקרנות, וכיום אני נוטלת קנאביס רפואי בלבד בפרוטוקול מניעתי שמחליף בהצלחה מרובה את כל הטיפולים שסירבתי לקבל”.

“כ-4 חודשים לאחר שסיימתי עם הסרטן עברתי ניתוח לכריתת כליה, שנפגעה בעקבות הטיפולים והגיעה למצב של דרגה אחת לפני התפוצצות בחלל הבטן”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“קיבלתי את החיים שלי בחזרה. קודם כל אני מסוגלת לאכול, בשונה מזה שאני ללא הקנאביס. אמנם אין לי תחושת רעב כלל אבל לא אובחנה אצלי שום פגיעה במערכת העיכול. קיים חשד שמדובר בפגיעה בעקבות כימו או בדיקת קולונסקפיה או גסטרוקופיה שעברתי במהלך טיפולי הכימותרפיה”. 

“בנוסף, הקנאביס מסייע לי לישון. אני סובלת מאינסומניה קשה ובדרך כלל לא ישנה מעבר לכמה שעות בודדות במשך ימים, ואפילו שבועות”.

“בטיפול בקנאביס הכי חשוב זה הגיוון. אני תמיד דואגת שיהיו לי מספיק זנים שייתנו לי מענה לכל אחת מהסוגיות שאני מתמודדת איתן: כאבים, בחילות, נדודי שינה וחוסר תאבון”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“לא נוגעת בשום תרופה מלבד קנאביס. אני תמיד דואגת שיהיו לי מספיק זנים שפותרים כל תופעה פיזיולוגית שאתה אני מתמודדת”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לצערי הרב, כרגע אין לי עצה. הזמנים כרגע לא הכי נוחים מהבחינה הזו. יותר ויותר פרצות נמצאות במתכונת הנוכחית של הרפורמה החדשה, והמערכת, עד כמה שאני יודעת, לא ממש באה לקראת מטופלים אלא בדיוק ההפך – היא מתעמרת בהם”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“אני בקשר עם בחור בשם ניר יופטרו, בחור שעושה עבודת קודש ומתעסק בהכנת שמן RSO למטופלי קנאביס רפואי. יום אחד הגעתי אל ניר על מנת להכין לעצמי שמן, השארתי את התפרחת שלי אצלו בכוונה לחזור למחרת להכין את השמן, כיוון שניר כבר היה בסיומו של יום ארוך וכל המכשור כבר היה כבוי”.

פשיטה משטרתית
המשטרה לא מרפה – גם לא כשזה נוגע לחולי סרטן

“יומיים לאחר שהשארתי אצלו את התפרחת שלי, הגיעו אליו שוטרים הביתה אשר החרימו את כל מה שהיה אצלו בבית כולל השמן שניר בסוף הכין לי בעצמו”.

“המשטרה מסרבת לשחרר את השמן שלי, ובכך הם בעצם מונעים ממני המשך טיפול רציף. אז כן, הייתי קוראת לזה הטרדה חמורה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני חוששת אפילו לנסות לדמיין את זה”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושבת שלאור המצב זה הפתרון הכי אידיאלי על מנת לשמור על רצף טיפולי תקין, כי נכון לעכשיו קיימים המון חוסרים של זנים, ומה שמוכרים ברשתות הפארם מסוכן כי אין אינדיקציה לגבי הזנים שהשקיות מכילות”.

“אני בהחלט יכולה להבין מטופלים שמחליטים לעשות זאת. לי אישית אין את התנאים הפיזיים שזה מצריך, כך שלא ממש חשבתי על זה באופן פרקטי אבל לחלוטין לא פסלתי עדיין את האופציה”.

סיפורה של שירי פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 6

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. נדב אורן |

    איך אני יכול להשיג את ניר יופטרו דחוף??

    1. שירה |

      Nir gardener youftaro בפייסבוק

  2. חנה |

    כל הכבוד לשירים, איזה עוצמות באישה אחת שלא מוכנה למות בגיל כל כך צעיר מכימו. הכינו הורג. יש לי חברה שנפטרה מהכימו.

  3. נטלי |

    היי שירי,
    איך אפשר ליצור איתך קשר?

  4. שיר |

    אשמח לדעת איך אפשר ליצור איתך קשר ועם זה עוזר גם לחולה סופני..

  5. רונית |

    אני מעוניינת לקנות עבורי, אני חולת סרטן

שינוי גודל גופנים
ניגודיות