ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מעצר בעקבות גידול קנאביס ביתי

כך ביליתי 24 שעות בתור פושעת מבוקשת בגלל עציץ

שתפו את החברים

כן כן, גם אני כמו רבים אחרים גידלתי שתיל של קנאביס להנאתי. בחיים לא תיארתי לעצמי שהדבר יוביל לחיפושים (ברבים), חקירות, התקפי חרדה ובילוי של לילה שלם בתא מעצר עם אשה שמואשמת בתקיפה בנסיבות מחמירות. הכי מצחיק בכל הסיפור הזה,…

כן כן, גם אני כמו רבים אחרים גידלתי שתיל של קנאביס להנאתי. בחיים לא תיארתי לעצמי שהדבר יוביל לחיפושים (ברבים), חקירות, התקפי חרדה ובילוי של לילה שלם בתא מעצר עם אשה שמואשמת בתקיפה בנסיבות מחמירות. הכי מצחיק בכל הסיפור הזה, זה שהמשטרה שלנו מאוד אוהבת לעשות שרירים, אבל לרוב עושה אינספור טעויות על הדרך, שבסופו של דבר הובילו לסגירת התיק.

רפורמת “אי ההפללה” המהוללת של ארדן, שמצחיק לחשוב שבכלל הצליחו למכור אותה לציבור עם כל כך הרבה בעיות ומטרה ברורה של מכונת מזומנים עבור המשטרה, גרמה לחלק מהציבור לחשוב שהגענו לאנשהו עם מדיניות הקנאביס שלנו.

לאור “ההתקדמות” בשטח (שאגב ממש לא תואמת את המציאות), החלטתי לחשוף את הסיפור האישי שלי, שקרה לצערי ממש לא מזמן ומראה בדיוק איך נראה יחסה של מדינת ישראל כלפי צרכני קנאביס תמימים.

רוצחת סדרתית? לא, גידלתי עציץ

זה היה אחר הצהריים שגרתי כשהייתי לבד בבית, ראיתי סדרה שאני אוהבת ונשנשתי חטיף כתוצאה ממאנצ’ אכזרי שתפס אותי. בארון חדרי, שאולתר לצורך חלל גידול בשקל וחצי, צמח לו בנחת שתיל בודד של קנאביס, שזה המקסימום שהצד הפרנואידי שלי הרגיש בנוח איתו.

פתאום, דפיקות בדלת. ידעתי שאף אחד לא אמור להגיע ולכן לא רצתי לפתוח מיד. כעבור כמה שניות ירד לי הלב כששמעתי את המשפט שאף אחד לא מעוניין לשמוע “משטרה, לפתוח את הדלת”.

אני לא יכולה להסביר לכם את מהירות הדופק שלי באותם הרגעים, בחיים לא הייתה לי שום אינטראקציה עם שוטרים ובחיים לא תיארתי שאני אמצא את עצמי בסיטואציה כזאת. כמו מטורפת על ספידים, מיד רצתי לעקור את העציץ ולזרוק אותו לאסלה, וכמובן שתוך כדי התהליך הדפיקות הולכות ומתחזקות והשוטרים מתחילים להתעצבן. החלטתי להתעלם והמשכתי להשמיד בלב כבד את הילדה היפה שלי.

לא חשבתי יותר מדי, פעלתי על אוטומט והורדתי באסלה מה שאפשר. כנראה שהשוטרים שמעו את המים ובשלב הזה הדפיקות כבר הפכו לבעיטות חזקות בדלת ואיומים של פריצה. המשכתי להתעלם, ופתאום חתיכות עץ עפות לי לסלון.

גידול קנאביס ביתי - עילה למעצר
גידול קנאביס ביתי – עדיין עבירה חמורה כאן בישראל

אחרי שהבנתי שהדלת שלי נשברת לי מול הפנים, לקח לי שנייה להתעשת ולהבין שהשוטרים, או לפחות הרגליים שלהם, כבר בתוך הסלון. בבנייה “איכותית” כמו בבניינים הישנים ברמת גן, מסתבר שלא היה יותר מדי קשה לשבור את החלק התחתון של דלת העץ העלובה, ולהיכנס מלמטה דרך השברים. 

בזמן שאני בעיצומו של התקף חרדה, ישובה על הרצפה, השוטר הראשון שנכנס התחיל לנער אותי ולנסות להוציא ממני תגובה כלשהי. כשלא הגבתי הוא ראה לנכון לשפוך לי על הפנים מים מבקבוק (תקיפה בנסיבות מקלות, כך קובע החוק) וכמעט לגרום לי להיחנק.

כשהתאוששתי קצת, ואחרי תשאול של השוטרים שלא הניב שום מידע מהצד שלי הם ביקשו ממני ללוות אותם בכל רחבי הבית במהלך החיפוש. הם שאלו אותי האם אני רוצה שיהיו עדים לחיפוש, עניתי להם שכן ונתתי להם מספרי טלפון רלוונטיים של אנשים שאני רוצה שיגיעו, כשאף אחד מהאנשים הרלוונטיים לא ענה לטלפון, השוטרים החליטו על דעת עצמם להתחיל בחיפוש, למרות שלא אישרתי ולמרות שזה לא חוקי בעליל.

בסופו של דבר, בלי קשר לעובדה שלא היו שום “ראיות” לגידול בבית, החיפוש הקלוקל בא לטובתי, כי על סמך השטות הזאת מצידם התיק בסופו של דבר נסגר, כאשר השוטרים לא עמדו בחוקים שהם עצמם הכתיבו.

שני חיפושים בעירום ומעצר – מסוכנת שכמותי

החיפוש בבית הוליד בסך הכל גרם אחד מסכן ושני באנגים (רק אחד נכתב כראיה בצו חיפוש, השני כנראה מקשט עכשיו סלון של איזה בלש), אבל לצערי הרב היו לי בארון עוד כמה שאריות של נייר כסף (חומר רפלקטיבי), ולכן השוטרים המבולבלים החליטו שזאת כנראה מעבדת סמים ששינתה את פניה, וקבעו שאני עצורה ושאני צריכה להתלוות אליהם לתחנה בירושלים.

לפני שיצאנו לניידת, כנראה שאני מאד מסוכנת ומפחידה, הוזמנה הביתה שוטרת שערכה עלי חיפוש בעירום מלא. זה היה משפיל, כאילו אני איזה רוצחת מסוכנת, אבל בכל זאת, גידלתי עציץ.

תפיסה של באנג בחיפוש ביתי
באנג אחד לא נכנס לרשימת הפריטים שנתפסו – כנראה מקשט סלון של איזה שוטר

אחרי “חקירה”, שבמהלכה לא שיתפתי עם השוטרים יותר מדי פעולה, הוחלט שאני נעצרת ללילה ומחכה למשפט יום למחרת שיקבע את גזר הדין. בהגעה לבית המעצר, לפני הכניסה לתא עשו עליי עוד חיפוש בעירום מלא (כבר אמרנו מסוכנת), ואז נשלחתי לבלות את הלילה בתא מעצר עם אישה ממוצא פיליפיני, שדקרה את המעסיקה שלה בצוואר עם מזלג וכמעט הרגה אותה. מה אני אגיד… ממש אותה חומרת עבירה, למרות שאפילו לא ברור מה העבירה שבגינה עצרו אותי.

לכל אורך הדרך לתא המעצר הייתה מלווה בשני שוטרים ואזוקה באזיקים בידיים וברגליים. חשוב לציין כי המרחק בין המקום שבו התנהלה החקירה ועד לתא המעצר הוא כ-200 מטר. נכנסתי פנימה לתוך תא המעצר, ורק אחרי שנעלו את התא אפשרו לי להוציא ידיים כדי לשחרר את האזיקים, ותוך כדי אני פשוט לא מאמינה שאלו  החיים האמיתיים.

גידול קנאביס ביתי: מעצר
אבסורד: מגדלי קנאביס ביתיים יחד עם פושעים מבוקשים באותו תא

למחרת בבוקר הוציאו אותי בבוקר מהתא (שוב אזיקים דרך הדלת, ורק אז פותחים את התא, כדי שלא אהרוג כמה שומרים כמו שאני אוהבת לעשות בדרך כלל כשאני במעצר) ולקחו אותי בתוך רכב אסירים (זינזאנה) לבית המשפט כאשר אני כבולה באזיקים גם ברגליים לגוף הרכב.

שמירה על הכללים? לא במשטרה שלנו

בבית המשפט חיכיתי עוד כשעתיים במעצר קדם משפט. תוך כדי שאני לחוצה ומנסה לברר פרטים על המצב שלי, שוטר אחר הגיע אלי לתא ואמר לי שאני יכולה להפסיק לבכות כי תכף אני הולכת הביתה. בשלב הזה איבדתי אותם לחלוטין ולא הבנתי אם הם בעצמם יודעים מה הם עושים. אבל לפחות נרגעתי והבנתי שאני משתחררת.

אחרי כמה דקות הודיעו לי שבסוף אין לי משפט ואני חוזרת למעצר עד שאני אשוחרר בהמשך, כי חבר שלי הגיע למקום והתחיל לעשות להם בלאגן (לדווח על חטיפה זאת דרך מאד יעילה לעודד את המשטרה לשתף פעולה) לאחר שסירבו למסור לו פרטים על המעצר שלי ועל איפה אני נמצאת בכלל.

שחרור ממעצר עקב חוסר ראיות
“אחרי כל הבלאגן – שוחררתי והתיק נסגר עקב חוסר ראיות”

לאחר שעשינו קצת סדר בעניינים, הסתבר לנו שבסופו של דבר החיפוש שנעשה היה לא חוקי (בלי עדים) ואפילו טיפת ה”ראיות” שכן נמצאה בו היא לא קבילה.

עוד הסתבר שהמים ששפך לי השוטר על הפנים כשהייתי בהתקף חרדה נחשבת כאקט של תקיפה, שכמובן משאיר את התחנה והשוטר עצמו חשופים לתלונה ותביעות, אותן עודדו אותי בעדינות לא להגיש (עבירה נוספת אם אני לא טועה).

אחרי כל התגליות המעניינות הללו, תעשו בעצמכם אחד ועוד אחד ותבינו שיצאתי משם תוך פרק זמן קצר מאוד, בלי שאלות ובלי לחתום על כלום, בלי תיק, ובעיקר בלי טיעונים הגיוניים שיסבירו לי למה הייתי עכשיו פושעת מבוקשת ל-24/7 בגלל נייר כסף ובאנג.

אז מה, אי הפללה? לא ממש נראה לי, לפחות לא בינתיים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ד"ר נו |

    תנחומיי. המדינה נגד אזרחיה.
    כמו הטיפול בקנאביס, ככה הממשלה מטפלת בביטחון ובחינוך ובאיכות הסביבה ובחינוך ובחקלאות וביוקר הדיור והמחיה וברכבת ובטסטים ובביטוח לאומי ובים המלח ובכינרת…
    אותם אפסים, אותן תוצאות.

  2. ערן |

    המקרה שלך מוכיח שהמשטרה היא אוסף קלגסים וחלילה לקרוא להם שוטרים כי כל מה שהם יודעים לעשות זה להתעמר באזרחים. יותר ויותר תיקים נסגרים, זה לא מה שמשנה, אלא עצם העובדה שעוד לא קם פוליטיקאי אחד שמוכן להגיד ׳די׳ להתעמרות הזאת. וצריך להגיד, ההתעמרות הזאת לא נוצרה יש מאין, אלא תולדה של עשרות שנות שליטה על עם אחר, שהפכו את משטרת ישראל לחבורה של קלגסים.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות