ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - יערה פוסט טראומה מורכבת

“קיבלתי את חיי בחזרה, בחבילות קטנות של 10 גרם”

שתפו את החברים

יערה היא מטופלת קנאביס רפואי טרייה, שקיבלה את רישיונה השנה בעקבות תסמונת פוסט טראומה מורכבת אשר נגרמה לה כתוצאה מהתעללות מינית מתמשכת בילדות. היא רואה את הקנאביס כלא פחות מקסם, ומספרת על השינוי האדיר בחיים שלה מאז הטיפול בו. ממתנגדת…

יערה היא מטופלת קנאביס רפואי טרייה, שקיבלה את רישיונה השנה בעקבות תסמונת פוסט טראומה מורכבת אשר נגרמה לה כתוצאה מהתעללות מינית מתמשכת בילדות. היא רואה את הקנאביס כלא פחות מקסם, ומספרת על השינוי האדיר בחיים שלה מאז הטיפול בו. ממתנגדת קנאביס מובהקת, היא הפכה לאחת המעריצות הגדולות ביותר של הקנאביס – שלדבריה, החזיר לה את החיים, בחבילות קטנות של 10 גרם בכל פעם.

יערה היא מטופלת קנאביס טרייה בת 27, המטופלת ברישיון כ-8 חודשים בעקבות תסמונת פוסט טראומתית מורכבת, שנגרמה לה כתוצאה מהתעללות מינית מתמשכת שעברה בילדותה.

תרופות המרשם אליהן נחשפה במהלך ההליך השיקומי שלה בהמלצת פסיכיאטרים שונים, כך היא מספרת, רק דרדרו את מצבה הנפשי עוד יותר עד לכדי “רצון לעזוב הכל ולמות”, ובוודאי שלא נתנו לה נחת מהטראומה והשפעותיה ארוכות הטווח.

פוסט טראומה מורכבת
פוסט טראומה (PTSD): הפרעה נפשית הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

יערה מספרת שעד לפני שנחשפה לראשונה לקנאביס לפני מספר שנים, היא הייתה מתנגדת קנאביס מובהקת, אך היום, המילות היחידות בהן היא מתארת את הקנאביס הן ‘קסם’ ו’פלא’, או לכל הפחות ‘תרופה’.

יערה הסכימה להיחשף במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לעולם על הצמח שנותן לה שקט נפשי אמתי:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי בעקבות CPTSD – תסמונת פוסט טראומה מורכבת שהתפתחה בעקבות התעללות מינית מתמשכת שעברתי בגיל צעיר”.

“ביום יום אני סובלת מפלאשבקים שלעיתים משתקים אותי וגורמים לדיסוציאציה (ניתוקים בין התודעה והראש לגוף). הסימפטום העיקרי המתלווה לתסמונת שלי הוא הדיכאון, שהיה החבר הכי טוב שלי שנים. בנוסף, אני סובלת מדי פעם מחרדות שנראות מציאותיות להחריד”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“הפעם הראשונה בה נחשפתי לקנאביס הייתה לפני מספר שנים, כאשר ניסיתי לסייע לסבתא שלי להרגיע פגיעה עצבית שנגרמה לה כתוצאה מניתוח רשלני”.

“עד אז התנגדתי באופן מובהק ל”סם המסוכן והאימתני הזה” – כמו שמציגים אותו. בעקבות הרצון שלי לסייע לסבתא שלי, יצא לי לדבר עם המון אנשים שקיבלו את חייהם בחזרה בזכות הצמח, וכשניסיתי בפעם הראשונה ג’וינט לפני מספר שנים, הופתעתי שהוא העלים לי לחלוטין התקף חרדה חמור שהקשה עלי לנשום. באותו רגע הבנתי שיש פה משהו שיכול לעזור לי באמת”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“כשסוף סוף הבנתי שאני יכולה לקבל אישור לקנאביס רפואי, הייתי בתקופה נוראית של מיצוי תרופתי שלא הצליח לאזן את המצב הנפשי שלי בשום צורה. הגעתי לפסיכיאטר שלי וסיפרתי לו על הגיהינום שעברתי עד שהגעתי אליו. סיפרתי לו שהכדורים עוזרים לי להתפקס נהדר, אבל רק על איך לרצות להתאבד”.

כדורי מרשם - סמים אמיתיים
“הגיע הזמן שיפסיקו לייצר סמי רעל והרג”

“הייתה ברשותי מחברת שכללה בתוכה עשרות מכתבים מאוד ארוכים ותכניות בריחה מפורטות מהחיים. הייתי מטופלת במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב, והמטפלת המדהימה שלי כתבה לי מכתב מדויק וחד שתיאר את המצב הקשה שלי בעקבות התרופות וכמה הדבר היחיד שמצליח לאזן אותי באמת הוא הקנאביס”.

“תחילה הפסיכיאטר שלי אמר שאני לא נמצאת מספיק זמן בטיפול ולכן הבקשה לא תאושר, אך אחרי התעקשות רבה מצידי הוא שלח עבורי את הטופס ומהר מאוד התברר שאלוהים לצידי ותוך שבוע בלבד הרישיון שלי היה בידיי יחד עם החיים שלי באריזות של 10 גרם”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור הוא מדהים, במלוא מובן המילה. התקפי החרדה מהם הייתי סובלת הפכו בטוחים ופחות מפחידים יחד עם הידיעה שיש לי פרח שעוזר לי לנשום. אני מצליחה להיות הרבה יותר רכה לעצמי, דבר שלא מובן מאליו בשום צורה”.

“השימוש בקנאביס מסייע לי לישון באמת, בלי לחוות ניתוק ולהתעורר ממנו אחרי מספר שעות, הוא עוזר לי להיות מפוקסת הרבה יותר, מחזיר לי התיאבון ומדרבן אותי לשתות מים כדי לא להתעלף מהסטרס. בשנייה שאני מריחה חרדה מתקרבת, אני שואפת ונרגעת כמו פלא”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אני מטופלת בקנאביס בלבד, עישון עושה לי רק לכן אני בחרתי בדרך של האידוי. הקנאביס עזר לי להיגמל מכל התרופות המזעזעות שלקחתי ואפילו לא עזרו לי”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה הכי טובה שלי היא לתפוס את עצמכם בידיים ופשוט לגשת לרופא שממליץ על קנאביס רפואי כטיפול. כמובן שבדרך צריך להתחשב בדרישות משרד הבריאות כמו מיצוי של טיפול תרופתי”.

קנאביס רפואי
“חפשו את הרופאים שתומכים בטיפול בקנאביס רפואי”

“תזכרו ותדעו למה בדיוק אתם מבקשים רישיון לצמח. הציגו מכתבים ותצרפו מסמכים שיכללו בתוכם את המידע למה ואיך הקנאביס עוזר לכם ופשוט תקוו חזק מאוד שהמערכת תעשה את עבודתה”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“מעולם לא סבלתי מקרה כזה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני די בטוחה שללא הרישיון לקנאביס הייתי או מתחת לאדמה או סגורה במחלקה פסיכיאטרית, מסוממת והוזה מסמים קשים שנמצאים בסל התרופות. ככל הנראה מנסה לפגוע בעצמי ורוצה למות”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“לגבי גידול ביתי, אני באופן אישי פחות בקיאה בתחום הזה. על מנת לגדל קנאביס צריך תנאים מתאימים ואף אחד לא יכול להבטיח שהיבול שיצא זה בדיוק הזן שיעשה לכם טוב”.

“אני מעדיפה שמישהו שמבין את התחום יעשה את העבודה הזאת בשבילי ויביא לי את הפרחים ארוזים עם מספר אחוזי THC ידוע מראש”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“הקנאביס הוא קסם. הוא עוזר בגמילה מתרופות נוראיות ומציל אנשים ממחלות מאוד קשות, פיזיות ונפשיות. אנחנו חיים במדינה עם לחץ תמידי ואני לא מכירה אפילו אדם אחד שפוי בצורה מוחלטת”.

קנאביס - התרופה הירוקה
“מבחינתי הקנאביס הוא קסם”

“במקום לצאת נגד הצמח הקסום הזה, כדאי שחברות התרופות יפסיקו לייצר סמי רעל והרג, ויקלטו שכדאי ורווחי להם לפתוח חממות וללחוץ ללגליזציה מלאה. עם לגליזציה אנחנו ניהיה מדינה שפויה יותר וכולם יוכלו לנשום בצורה טובה יותר במקום להיות בלחץ לא ברור מהקנאביס שמעולם לא הרג אף אחד”.

סיפורה של יערה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Williamten |

    אחלה כתבה על נושא חשוב ביותר. תודה רבה לכם על העבודה הטובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות