ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי - כלי לגמילה מסמים ותרופות מרשם

לראשונה בארה”ב: קנאביס רפואי לגמילה מסמים

שתפו את החברים

קנאביס רפואי משמש כטיפול למגוון רחב של מחלות קשות – כולל סרטן, אפילפסיה וטרשת נפוצה – אך מעכשיו הוא גם משמש כטיפול רשמי לגמילה מסמים קשים ומתרופות מרשם. מדינת פנסילבניה היא המדינה הראשונה בארה”ב לאשר את הליך הגמילה החדש, ולפי…

קנאביס רפואי משמש כטיפול למגוון רחב של מחלות קשות – כולל סרטן, אפילפסיה וטרשת נפוצה – אך מעכשיו הוא גם משמש כטיפול רשמי לגמילה מסמים קשים ומתרופות מרשם. מדינת פנסילבניה היא המדינה הראשונה בארה”ב לאשר את הליך הגמילה החדש, ולפי הממצאים בשטח השיטה החדשה עובדת בצורה יעילה יותר לעומת המקבילות השגרתיות.

במשך עשורים רבים שחלפו מאז תחילת המלחמה בסמים של השלטון האמריקאי, אחד המיתוסים השגויים הנפוצים ביותר לגבי הצמח הייתה הגדרתו בתור “סם מעבר“, כלומר סם קל שצריכתו מעודדת צריכה של סמים קשים. 

קנאביס רפואי אמנם עדיין לא נחשב בתור תרופה למחלות, אלא רק בתור טיפול משלים שהנו בעל ערך רפואי עבור מגוון רחב של מצבים רפואיים, אך מעתה הוא לפחות מפריך אחת ולתמיד את אותו שקר מיושן, בצורה הכי בוטה שאפשר.

קנאביס לגמילה מסמים

המדינה האמריקאית שאחראית לשינוי המשמח במעמדו של הקנאביס הרפואי, היא מדינת פנסילבניה, שבדרך כלל אינה עולה לכותרות העולמיות.

במדינה זו לא קיים שוק קנאביס חוקי, וגם השוק הרפואי בה נחשב לקטן יחסית (12,700 מטופלים) ופועל תחת חוקים נוקשים, אך בכל זאת היא הראשונה לאמץ את הקנאביס בתור כלי לטיפול בהתמכרויות, על ידי הרחבת רשימת ההתוויות הרפואיות המאושרות והוספת סעיף של “התמכרויות לאופיואידים” לתוכה.

קנאביס - אלטרנטיבה מצוינת לתהליכי גמילה וותיקים
קנאביס – אלטרנטיבה מצוינת לתהליכי גמילה וותיקים

ההגדרה הרחבה של אופיואידים כוללת בתוכה גם הרואין וכמה סמים דמויי הרואין, אך בראש ובראשונה היא מתייחסת לתרופות מרשם חזקות לשיכוך כאב, מהסוג בהם משתמשים חולים במגוון מחלות המטופלות בקנאביס רפואי.

ומה גם לשינוי? מחקר שעשו שלטונות הבריאות המקומיים אחרי המטופלים בקנאביס רפואי, בו נמצא כי הקנאביס מסייע להם להיגמל מתרופות מסוגים שונים. מאחר וההתמכרות לתרופות מרשם אופיואידיות נחשבת למגפה בריאותית חמורה בעידן המודרני, בעיקר בארה”ב, החליטו השלטונות שיש לאפשר לתושבים גישה לקנאביס בתור כלי לגמילה מתרופות אלו.

מזכירת הבריאות של פנסילבניה, ד”ר רייצ’ל לבין (Rachel Levine), מסרה כי קנאביס הוא לא בהכרח התחליף היחיד או היעיל ביותר לטיפולים מבוססים יותר לגמילה מאופיואידים, אך הוא בהחלט יכול להוות אופציה טיפולית מצוינת ויעילה לחלק מהמטופלים.

לדבריה, טיפול בקנאביס רפואי מומלץ בעיקר במצב בו טיפולים אחרים כשלו, או כאשר הרופא המטפל המליץ על כך במקביל לאפשרויות טיפוליות אחרות. עם זאת, נוסח החוק במדינה מתיר טיפול בקנאביס רפואי גם בתור אפיק טיפולי יחיד.

קנאביס רפואי במקום כדורים ותרופות
במקום כדורים וקנאביס – רק קנאביס

השינוי בסטטוס של הקנאביס הרפואי בפנסילבניה הוא עדיין מקומי, וככל הנראה ייקח זמן עד שיצטברו מספיק נתונים בתוכנית הגמילה החדשה כדי שעוד מדינות ישתכנעו בצדקתו של המהלך, אך במקביל לשינוי הנרחב שקרה לאחרונה במדינת וירג’יניה נראה שהמזל מחייך למטופלי הקנאביס הרפואי בארה”ב.

גם כאן בישראל, התמכרות לסמים אופיואידים ותרופות מרשם היא בעיה חברתית חמורה ביותר, אך בזמן שמשרד הבריאות נאבק על יישומה של רפורמת הקנאביס הרפואי, המטופלים מצידם נאבקים ברוע הגזרה שמתלווה אליה, והאי הפללה של הממשלה היא בדיחה על חשבון הצרכנים, לא נראה שקנאביס יאושר בזמן הקרוב לגמילה מסמים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות