ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - קנאביס רפואי

גידול קנאביס למתחילים – חלק 3 – טרום פריחה

שתפו את החברים

טרום הפריחה הוא תת-שלב של שלב הגדילה, שמעיד על כך שהצמח שלנו הגיע לבגרות מינית ומוכן להיכנס לשלב הפריחה. בשלב זה הצמיחה לגובה מאטה, הצמח מתחיל להתפרס לצדדים, ולאט לאט אנו מתחילים לגלות עלי גביע שמתפתחים בחיבורים שבין הענפים לגזע…

טרום הפריחה הוא תת-שלב של שלב הגדילה, שמעיד על כך שהצמח שלנו הגיע לבגרות מינית ומוכן להיכנס לשלב הפריחה. בשלב זה הצמיחה לגובה מאטה, הצמח מתחיל להתפרס לצדדים, ולאט לאט אנו מתחילים לגלות עלי גביע שמתפתחים בחיבורים שבין הענפים לגזע ומהווים “הכנה” לפרחים שבדרך. איך יודעים שהגיע הזמן, מתי נכון להכניס את הצמח שלנו לשלב הפריחה, ועל מה אנו צריכים להקפיד? כל המידע בכתבה הבאה.

שלב טרום-הפריחה של הצמח שלנו, שהוא אחד השלבים היותר ניואנסיים ופחות מוכרים במחזור חייו של הקנאביס, מעיד שהוא הגיע לבגרות מינית מספקת וניתן להכניס אותו לשלב הפריחה שלו אנו מצפים כל כך.

זהו שלב קריטי וחשוב ביותר, שהכניסה אליו תיתן את הטון לשאר חלקו החשוב ביותר של הגידול. אז איך יודעים מתי הגיע הזמן?

הרבה אנשים שואלים האם בשלב זה ניתן כבר לזהות את המין של הצמח על מנת להוציא זכרים מיותרים ולהכניס את הנקבות הנותרות להפרחה. התשובה היא שעדיין מוקדם מדי וחשוב מאוד לא להיות פזיזים מדי כדי שלא יקרה מצב מצער בו נשמיד נקבה לשווא.

שלב טרום פריחה - הופעת סימני מיניות
הופעת סימני מין זכריים בצמח הקנאביס

ישנם 3 סימנים שננסה לזהות במטרה לדעת אם הגענו כבר לטרום פריחה:

הסימן הראשון שצריך לשים לב אליו הוא שבמידה ושתלתם זרעים מאותו הזן, וכולם נבטו וגדלו יחד, סיכוי טוב מאוד שבמידה ויש לכם צמחים גבוהים יותר מהאחרים באופן משמעותי מדובר בזכרים – כלל אצבע שבאמת עובד מצוין.

הסימן השני שכדאי לשים אליו לב שהזכרים נוטים להראות סימני מין לפני הנקבות ולכן יש לשים לב האם אתם רואים “כדורים” קטנים צמודים לחיבורי הענפים, באותו מקום שבו הייתם רוצים לראות ניצני פרחים.

הסימן השלישי והאחרון שניתן להיעזר בו על מנת לנחש האם גדלו לכם זכרים הוא התבוננות בעזרת זכוכית מגדלת בעלי הגביע של הצמח. במידה ועלי הגביע יושבים על ענף קטנטן סביר להניח שמדובר בזכר.

מתי להכניס את הצמח שלנו לשלב הפריחה?

כבר אין לנו סבלנות, וכל חפצנו הוא להכניס כבר את הצמח שלנו לשלב הפריחה ולהתחיל לראות התפתחות של פרחים. מתי עושים זאת?

חשוב לציין שההחלטה תלויה בעיקר בכם. את צמח הקנאביס ניתן להכניס לשלב הפריחה מיד עם הופעת סימני טרום הפריחה, אך מנגד ניתן להמשיך לגדל את הצמח כדי שהוא יניב יותר פרחים. כל עוד הצמחים שלכם מקבלים מעל 18 שעות אור ביממה הם לא יפרחו. 

צמחים שנשארים בשלב הגדילה תקופה ארוכה יגיעו לגובהם המקסימלי שהם יכולים להגיע מבחינה גנטית ומאותו שלב הצמח פשוט יתחיל לפתח עוד ועוד ענפים, והצפיפות בחלל הגידול שלכם תגדל. בסופו של דבר הצמח יפסיק לפתח עלים חדשים, ישיר עלים ישנים ויפתח עלים חדשים במקומם.

צמח קנאביס בשלב הטרום פריחה
צמח הקנאביס בשלב הטרום פריחה: מפסיק לגבוה ומתפרס לצדדים

ישנם מגדלי קנאביס אשר מעדיפים לגדל הרבה צמחים קטנים ולהעביר אותם מהר מאוד לשלב הפריחה. פעולה זו חוסכת בזמן הגדילה ומקצרת את מחזור הגידול כולו. מנגד, ישנם מגדלי קנאביס שיעדיפו לגדל פחות צמחים, אבל לאורך הרבה יותר זמן וכך להניב את רמת היבול המקסימלית שהצמחים יכולים לספק.

הדבר העיקרי שחובה לקחת בחשבון הוא כמה שטח רצפה וגובה אנחנו יכולים להקצות לצמחים שלנו. בגידול פנים נצטרך להתחשב גם בכמות האור שאנו יכולים להקצות לצמחים.

שטח וגובה החלל

אל תזלזלו בשטח והגובה שאתם יכולים להקציב לצמחים שלכם, מדובר בגורם החשוב ביותר בהחלטה מתי לעבור לשלב ההפרחה. המטרה היא לנצל את מלוא שטח הגידול בצורה הטובה והיעילה ביותר.

רצוי מאוד לדעת איזה זן אתם מגדלים וכיצד הצמח מתפתח בשלב הגדילה והפריחה. במידה ואתם מגדלים זן שמפתח הרבה ענפים ופיצולים קחו בחשבון שהוא יתפוס לכם המון שטח רצפה.

במידה וחלל הגידול שלכם יהיה צפוף מדי ולצמחים שלכם לא יהיה מקום להתפרש, הדבר יעצור את הגדילה שלהם ויגרום לצמחים שלא למצות את מלוא הפוטנציאל הגנטי שלהם בשלב הפריחה. במידה ואתם מגדלים זן שידוע ככזה שצומח לגובה רב, צריך לקחת בחשבון עד איזה גובה חלל הגידול שלנו יאפשר לצמח לגבוה לפני שהחלק העליון של הצמחים שלכם יתחילו לגעת בנורות הגידול ולהישרף.

תאורה 

כדי להימנע ממצב שבו הצמחים שלכם נשרפים עקב קרבת יתר לנורות הגידול, יש לסמן את הגובה המקסימלי אליו יכולים לצמוח הצמחים שלכם לפני שאתם מעבירים אותם לשלב הפריחה. תחילה סמנו את הגובה המקסימלי אליו הצמח יכול לגדול ולאחר מכן יש לעלות את נורת הגידול לגובה המקסימלי שהיא יכולה להגיע אליו ולהדליק אותה.

לאחר מכן יש לשים את היד תחתיה ולהתחיל להוריד את הנורה עד שהחום שלה מרגיש לא משמעותי. בשלב זה נעשה סימון על דופן חלל הגידול ונדע שזהו הגובה המקסימלי אליו הצמח יכול להגיע. 

המרחק מנורת הגידול בחלל הגידול
המרחק מנורת הגידול: הניחו את כף ידכם, אם חם לה חם גם לצמחים

כיוון שבשלב הפריחה זנים מסוימים מכפילים ואף משלשים את גובהם, נסמן סימון נוסף באמצע המרחק מהשפה העליונה של העציצים שלנו לקו העליון שסימנו קודם.

כאשר הצמח יגיע לגובה הזה, זה אומר שהגיע הזמן להעביר את הטיימר למחזוריות אור של 12 שעות אור ו-12 שעות חושך ולעבור לשלב הפריחה. 

שטיפה לפני הפרחה

לפני שנכניס את הצמחים שלנו לשלב הפריחה, נשטוף את מצע הגידול שלנו במים נקיים בלבד. בשלב הפריחה המטרה היא כמות נמוכה יותר של חנקן במצע הגידול מאשר בשלב הגדילה.

בניגוד לזרחן ואשלגן, חנקן מסיס במים ולכן שטיפה קלה במים נקיים תוריד את רמות החנקן במצע ותכין אותו לדישון המתוגבר בזרחן ואשלגן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דניאל כהן |

    אחלה כתבה – תודה רבה.

  2. אוהב לוי |

    אני ממש מתלבט כרגע אם יש לי זכרים או לא, מצד אחד יש משהו שנראה כמו התפתחוץ שיערות של פרחים, מצד שני צמוד לענפים יש כדוריות קטנות.

    האם גם זכרים מפתחים פרחים?

  3. ניב |

    כמה זמן הצמח אמור להיות ב’פריחה’?

    1. ג'וני סלומון |

      תלוי מאד בזן. יש זנים שפורחים במשך 5 שבועות ויש כאלה שאפילו 8, אבל הכי חכם זה לקבוע לפי מצב הטריכומות. תחפש את מדריך הקציר השלם פה באתר ותראה שם הסבר מתי יודעים שהגיע הזמן לקצור (לפי צבע הפרחים מבחוץ)

שינוי גודל גופנים
ניגודיות