ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
העצורים של 'טלגראס' - גרמים בודדים במקום סוחרים עשירים

העצורים של ‘טלגראס’ – גרמים בודדים במקום סוחרים עשירים

שתפו את החברים

משטרת ישראל פרסמה את רשימת העצורים החשודים בהיותם מנהלים בכירים ברשת ‘טלגראס’, והציפה מחדש נושא שעלה בשבוע שעבר לאחר המעצרים עצמם – איפה כל הכסף והסמים של “ארגון הפשיעה”? במקום ערימות של פרחים, מזומנים ו”סמים אחרים”, במרבית המקרים מצאה המשטרה…

משטרת ישראל פרסמה את רשימת העצורים החשודים בהיותם מנהלים בכירים ברשת ‘טלגראס’, והציפה מחדש נושא שעלה בשבוע שעבר לאחר המעצרים עצמם – איפה כל הכסף והסמים של “ארגון הפשיעה”? במקום ערימות של פרחים, מזומנים ו”סמים אחרים”, במרבית המקרים מצאה המשטרה אצל העצורים כמה גרמים בודדים אם בכלל. חלק לא מבוטל מהעצורים שוחררו לאחר החקירה הראשונה, ולא ברור עד כמה הפעילות נגד הרשת “תחזיק מים”.

פעילותה הנחושה של משטרת ישראל נגד ‘טלגראס’ הובילה עד כה למעצרם של לא מעט “מנהלים בכירים” ברשת, שלטענתם הראשונית של השוטרים היו מעורבים באופן פעיל בסחר בסמים.

לפי מידע שפורסם באתר ‘פוסטה’, החשודים שעצרה המשטרה בשטח ישראל (מעצרים התרחשו גם בגרמניה ואוקראינה) הובאו לבתי משפט השלום בראשון לציון ובנצרת, לפי חלוקה ספציפית: לראשון לציון הובאו החשודים המשתייכים לכאורה ל”דרג הניהולי” של הארגון, להם יוחסו עבירות שונות במסגרת ארגון פשיעה, ולבית משפט השלום בנצרת הובאו שמונה חשודים נוספים להם מיוחסות עבירות “רגילות” של סחר בסמים.

פשיטת ענק נגד 'טלגראס' - 42 עצורים וביניהם עמוס סילבר
המשטרה נגד ‘טלגראס’ – חברות בארגון פשיעה או גרמים בודדים?

בסך הכל, כמעט כל החשודים “הבכירים” מואשמים בעבירות של ניהול וחברות בארגון פשיעה, סחר בסמים, הדחת קטין לסמים, הלבנת הון, שיבוש, קשירת קשר לפשע, שימוש במרמה או תחבולה ועוד מספר עבירות פחותות בחומרתן.

לכאורה, מדובר בתוצאות מרשימות מבחינת המשטרה, שהנחיתה מכה קשה על ארגון פשיעה נרחב ועשיר. ובפועל? רשימת העצורים, ובמיוחד רשימת ממצאי החיפושים שנערכו אצלם, מעלים תמונה אחרת ובעיקר הרבה שאלות.

איפה הסחר? המשטרה מצאה גרמים בודדים

מאז המעצרים והרעש התקשורתי שהיה מלווה אליהם, מסתבר כי עם קצת פחות רעש מתבצע גם גל שחרורים של עצורים רבים שלא הצליחו להוכיח כל קשר בינם לבין סחר בסמים, מכל סוג שהוא.

זה נשמע אולי מוזר כאשר מדובר בחבורת “מנהלים ועובדים בכירים” של רשת סחר בסמים, אבל התמונה מעט מתבהרת כאשר בוחנים את רשימת העצורים שפרסמה המשטרה.

בין העצורים הללו ניתן למצוא למשל את דוד אזואט (29) מחיפה שהיה עצור באיזוק אלקטרוני במסגרת תיק סחר בסמים בטלגראס בו הואשם לפני מספר חודשים, וכעת הוא חשוד במסגרת הפרשה החדשה בביצוע עסקה אחת נוספת. איתו ברשימה משה ליבוביץ’ (35) מקריית ביאליק שחשוד במכירת גרם אחד של קנאביס ו-12 גרם של סמים אחרים, וכמה אחרים שחשודים בביצוע עסקת מכירה בודדת בכל “הקריירה” שלהם.

חלק מהעצורים, כך לפי הפרטים שפורסמו על ידי דוברות המשטרה עצמה, מחזיקים ברישיון קנאביס רפואי וייתכן כי הקנאביס שנמצא ברשותם, ללא קשר לכמותו המזערית, היה מוחזק בכלל ברישיון.

לגדל עציץ אחד בבית
במקום חברים בארגון פשיעה, המשטרה מוצאת פירורים

יוצאי דופן ברשימה ישנם 2 אנשים בודדים שנתפסו עם סכומי כסף גדולים (100 אלף ו-20 אלף) במזומן וכמה עשרות גרמים של קנאביס או LSD, אך אף אחד מבין העצורים לא נראה כמי שמעורב בפעילות נרחבת בשוק השחור.

יש לציין כי במקביל לגל השחרורים, הפעילות השוטפת במרבית הקבוצות ברשת ‘טלגראס’ (אפילו לא “לשעבר”) ממשיכה כרגיל ולא נפסקה כפי שצפו אחדים אחרי שהתחילו לצאת הודעות המשטרה על גל המעצרים הראשוני.

למעשה, מאז המעצרים נפתחו קבוצות חדשות רבות שמורכבות מפליטי הקבוצות שנסגרו. כל סוחר שנעצר והיה משרת כמה עשרות או מאות לקוחות, השאיר אחריו קהל של לקוחות פוטנציאליים שכבר מצאו כיוון חדש.

עובדות אלו תומכות עוד יותר בכך שאותם מנהלים ועובדים בכירים לא רק שלא היו התשתית של הרשת, אלא אפילו לא חלק חיוני בפעילותה השוטפת. המשמעות של זה, בדיוק כפי שנכתב בדף הפייסבוק של ‘טלגראס’ לפני שירד מהאוויר, היא שלא משנה מי נעצר, את הרעיון של ‘טלגראס’ ודומותיה אי אפשר לעצור.

לסיכום, כעת נראה עוד יותר כי מרבית העצורים בפרשת טלגראס היו כנראה “ברגים קטנים במערכת” שבפועל אינם סוחרי סמים או חברים בארגון פשיעה אמיתי, וייתכן כי הפרשיה הרועשת תסתיים כמעט בלא כלום. בכל מקרה, המלחמה של המשטרה נגד טלגראס, די ברור שהמשטרה לא תוכל לנצח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אחד שיודע |

    משטרה זבל

  2. גראסר |

    הם יצליחו לסגור את הטלגראס רק אם יעשו לגליזציה אבל עד אז נקנה חומר מרוסס

שינוי גודל גופנים
ניגודיות