ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - החברה הגדולה בעולם מתרחבת

השקעות קנאביס בשוק ההון – שבוע של התרחבות במשק

שתפו את החברים

מדד הקנאביס האמריקאי נמצא כעת בתהליך של ירידה קלה, זאת למרות שהשוק המקומי והעולמי מתרחב בקצב מהיר ומספר שחקניות חדשות וגדולות מצטרפות למשחק, כולל חברה מדרום הארץ שנכנסת לשותפות עם ‘אינטרקיור’ כדי להקים מתקן קנאביס חדש בנגב. הענף בכללותו מדד…

מדד הקנאביס האמריקאי נמצא כעת בתהליך של ירידה קלה, זאת למרות שהשוק המקומי והעולמי מתרחב בקצב מהיר ומספר שחקניות חדשות וגדולות מצטרפות למשחק, כולל חברה מדרום הארץ שנכנסת לשותפות עם ‘אינטרקיור’ כדי להקים מתקן קנאביס חדש בנגב.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע ירידה קלה בשיעור של כ-0.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ-2.1%, והדאו ג’ונס שעלה בכ-0.1%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘קנטרסט’ (סימול: CTST) פרסמה השבוע נתונים עיקריים מתוך הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2019. עפ”י הדיווח, הכנסות החברה עמדו ברבעון על 17 מ’ דולר, עלייה של כ- 5% מהרבעון האחרון של 2018. העליה הגדולה היא בכמות הקנאביס שנקצר ברבעון: כ- 9.4 טון, כמעט כפול מהרבעון הקודם.

בנוסף, קנטרסט הודיעה לפני כשבועיים על כוונתה להגדיל את היקף הייצור ממאה טון למאתיים טון, בגידולי חוץ המיועדים לשוק הפנאי. לצורך כך, מתכוונת החברה לגייס כ-200 מ’ דולר בהנפקת מניות. מניית החברה עלתה השבוע בכ-8%.

– חברת הקנאביס האמריקנית, ‘הרבסט’ (סימול: CN) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הרביעי של 2018. הכנסות החברה עמדו על 16.9 מ’ דולר, גידול של כ- 52% מהרבעון השלישי. כזכור, הרבסט הודיעה לפני כשלושה שבועות על רכישת חברת הקנאביס הפרטית ‘ורנו’ בעסקה שהיקפה הכספי עומד על 850 מ’ דולר.

השקעות קנאביס בשוק ההון - החברה הגדולה בעולם מתרחבת
קנאביס: ההשקעה החכמה הבאה

לאחר השלמת העסקה תהפוך הרבסט לאחת מחברות הקנאביס הגדולות בארה”ב, עם רישיונות ל- 192 מתקני ייצור, עיבוד ומכירה ב-15 מדינות. לצורך מימון העסקה הודיעה הרבסט השבוע על גיוס הון בהיקף של כ-500 מ’ דולר.

– בשבוע שעבר הונפקו לראשונה לציבור מניות של חברת ייצור המאיידים מפלורידה, ‘גרין ליין’ (סימול: GNLN). החברה מייצרת מאיידים, ניירות גלגול, גריינרים ואריזות ייעודיות למוצרי קנאביס, ומפעילה שני אתרי אינטרנט מכירתיים. החברה גייסה בהנפקה כ-102 מ’ דולר, לפי שווי של כחצי מיליארד דולר. מניותיה עלו בשבוע המסחר הראשון בכ-5.8%.

– ‘אינטרקיור’ הודיעה השבוע כי היא חתמה על הסכם עם תאגיד ישראלי להקמת מתקן ייצור לקנאביס בנגב המערבי, שיהיה בעל יכולת ייצור מקסימלית של 100 טון קנאביס בשנה. מימוש ההסכם מותנה בקבלת אישור מהממונה על חוק ההתיישבות ומהיק”ר. מניית אינטרקיור עלתה השבוע בכ-3%.

– עוד בגזרת הישראליות, חברת ‘קנביט’ קיבלה אישור לצאת מרשימת השימור, והיא תחזור להיסחר ברשימה הראשית ב-28.4.2019. זאת, לאחר שהשלימה גיוס של כ- 31 מ’ ש”ח תמורת מניות. מנייתה סגרה את השבוע ללא שינוי.

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע ממקסיקו. לפני כחצי שנה פסק ביהמ”ש העליון במדינה כי האיסור על צריכת קנאביס לשימוש אישי אינה חוקתית, וכעת הסנט המקסיקני מיישר קו עם עמדה זו. יו”ר ועדת המשפטים של הסנט כתב בניוזלטר שפורסם השבוע כי הסנט ינצל את הפגרה בין מאי לאוגוסט להשלים את פרטי החקיקה, מתוך כוונה לסיים את תהליך החקיקה עד אוקטובר 2019.  

הצהרה זו מגיעה לאחר סקר שבוצע בחודש האחרון, בו הצביעו כ- 81% מאזרחי מקסיקו בעד לגליזציה, ולאחר ששרת הפנים ומנכ”ל רשות הסמים המקסיקניים הביעו תמיכה פומבית במהלך.

מדד הקנאביס האמריקאי נמצא כעת בתהליך של ירידה קלה, זאת למרות שהשוק המקומי והעולמי מתרחב בקצב מהיר ומספר שחקניות חדשות וגדולות מצטרפות למשחק
חברות חדשות בארה”ב ובמקסיקו – הלגליזציה מתקרבת?

מקסיקו היא מדינה עם 129 מיליון תושבים, והיא הכלכלה ה-15 בגודלה בעולם. לגליזציה מלאה במדינה תכניס למדינה מיליארדי דולרים ממסים, תתמוך בתיירות, תקטין את עלויות האכיפה ותרסן את השוק השחור. יש הצופים כי לגליזציה במקסיקו תשפיע גם על ארה”ב, שתמצא עצמה מוקפת מצפון ומדרום במדינות בהן מתקיימת לגליזציה.

במקסיקו פועלות כבר מספר חברות קנאביס ציבוריות בענף הקנאביס הרפואי, ובהן ‘Khiron’, ‘Aurora’ ו-‘PharmaCielo’.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עדה לנדס |

    תודה רבה. סקירה תמציתית וממצה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות