ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

על קנאביס, עלים צהובים וחנקן

שתפו את החברים

מחסור בחנקן -סימן כימי N, הוא אחד מבעיות הדישון הנפוצות של צמח הקנאביס. אתם תראו את זה מתחיל מהעלים התחתונים שיקבלו צבע ירוק חיוור, יהפכו לצהובים ואז ימותו כשהחנקן בצמח ימשיך הלאה כדי לתמוך בעלים אחרים. התסמינים “יטפסו” במעלה הצמח,…

מחסור בחנקן -סימן כימי N, הוא אחד מבעיות הדישון הנפוצות של צמח הקנאביס. אתם תראו את זה מתחיל מהעלים התחתונים שיקבלו צבע ירוק חיוור, יהפכו לצהובים ואז ימותו כשהחנקן בצמח ימשיך הלאה כדי לתמוך בעלים אחרים. התסמינים “יטפסו” במעלה הצמח, ורק העלים החדשים בחלק העליון ייראו ירוקים בזמן שהתחתונים יצהיבו וינבלו. התהליך מתחיל בקצוות העלים, ומתקדם פנימה – העלים יקטנו והצמיחה תאט. גזע הצמח, הענפים והפטוטרות (החלק הדק של העלה שמחבר אותו לענף) יקבלו גוון אדום או סגול קל. מצד שני, עודף חנקן תגרום לגדילה מואצת של הצמח והוא יהיה בעל צבעים כהים ו”מלאים”. זה נשמע טוב אבל הצמח יהיה יותר רגיש למזיקים ולמחלות. בנוסף, העלים יאבדו את הגמישות שלהם ועלולים להפוך לשבירים.

nitro-def

עלה המראה מחסור בחנקן

חנקן הוא היסוד הכי חשוב לצמח הקנאביס. הוא אחראי על ייצור כלורופיל (הפיגמנט הירוק של הצמח, שאחראי לתהליך הפוטוסינתזה) וחומצות אמינו. רקמות הצמח בנויות בעיקר מחנקן, מה שאומר שהצמיחה תיעצר במקרה של מחסור.

כמו בכל דבר בחיים עדיף למנוע בעיות מאשר לפתור אותם. הדרך למנוע בעיות דישון היא לגדל על מצע מתאים ולהשתמש בדישון ייעודי נוזלי עם ערכי NPK שמתאימים לקנאביס.

כדי לטפל במחסור בחנקן, מומלץ להשתמש בחנקן שהומס במים ולהשקות עם המים את הצמח כדי להכניס את החנקן ישר לשורשים. חנקן מומס יהיה בכל דישון בסיס והאחוז שלו בדשן תופיע על האריזה כערך NPK. סוגים אחרים של חנקן (כמו שתנן, שנמצא בשתן שלנו) אי אפשר להמיס וצריך לעבד אותם לפני שיהיה אפשר להשתמש בהם. כשחנקן יהיה זמין לצמח, הצמח יספוג את כל החנקן שהוא יכול והצמח יקבל מחדש את הצבע הירוק הטבעי שלו.  ייקח לצמח בערך 7 ימים להתאושש, אבל עלים שניזוקו לא יתחדשו.

אם אתם עוקבים אחרי לוח הזמנים של ההזנה וההשקיה של הצמח במדויק, אתם תבטיחו לעצמכם צמיחה בריאה עבור צמחי הקנאביס ועלים כהים וירוקים.

חנקן בפריחה

מגדלים מנוסים יודעים שבתקופת הפריחה כדאי להוריד את מינון החנקן שהצמח מקבל על מנת שהצמח ישקיע יותר אנרגיה בפרחים ולא בצמיחה הירוקה. עם זאת, חשוב לציין, שאין שלב בו צמח הקנאביס צריך להיות נטול חנקן לחלוטין. נוכחות החנקן הכי חשובה בשלב הצמיחה כדי לעודד את הגדילה, אבל גם בשלב הפריחה צריך לשמור על רמת חנקן שתאפשר לצמח לייצר חומצות אמינו הכרחיות.

לדשני פריחה יש בדרך כלל יותר גופרית ואשלגן מאשר חנקן, אבל הרבה צמחים מגיעים למחסור בחנקן בזמן שלב הפריחה האמצעי והמאוחר. זה יכול לגרום לצמחים לאבד עלים ולהקטין את התפוקה כשחנקן נמלט מחלקים שכבר צמחו כדי לסייע בצמיחה חדשה. חשוב לעקוב אחרי טבלת הדישון ולעבור לדשני פריחה בהדרגה כדי לא לגרום למחסור בחנקן בזמן הפריחה.

יש לכם שאלות על קנאביס וחנקן? נשמח לענות לכם בפורום

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות