ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מטע קנאביס - קולומביה

קולומביה בדרך להפוך למעצמת קנאביס רפואי

שתפו את החברים

קולומביה, שהתירה בשנה שעברה גידול מסחרי של קנאביס למטרות מחקר, נמצאת כעת בתהליך הפיכתה למעצמת קנאביס רפואי. לצד “ארץ המריחואנה” שפורחת בעמק קאלי, אישרו הרשויות את פעילותן של 33 חברות קנאביס חדשות בעלות היתרי ייצוא, במטרה להשתלט על השוק העולמי…

קולומביה, שהתירה בשנה שעברה גידול מסחרי של קנאביס למטרות מחקר, נמצאת כעת בתהליך הפיכתה למעצמת קנאביס רפואי. לצד “ארץ המריחואנה” שפורחת בעמק קאלי, אישרו הרשויות את פעילותן של 33 חברות קנאביס חדשות בעלות היתרי ייצוא, במטרה להשתלט על השוק העולמי ולהפוך את קולומביה למוקד ייצוא לפני מתחרות כמו קנדה וישראל.

קולומביה ידועה בתור מולדתם של כמה מסוחרי הסמים הגדולים ביותר בעולם, ביניהם פאבלו אסקובר ושאר ברוני הקוקאין של שנות ה-70, אך נראה שבקרוב מאד היא תרכוש לעצמה שם מכובד בתור גורם מרכזי בשוק הקנאביס העולמי.

שוק הקנאביס מתפתח בשנים האחרונות בקצב מהיר, ועל פי הערכות חדשות הוא צפוי להגיע תוך עשור בודד לשווי עולמי של 57 מיליארד דולר, כאשר שוויו של השוק הרפואי בלבד מוערך בכ-19 מיליארד דולר.

קולומביה הייתה אחת המדינות הראשונות לתפוס את הרכבת ולהעביר בשנת 2016 חקיקה מקיפה בתחום הקנאביס הרפואי, שמתירה בין היתר גידול של קנאביס למטרות מכירה (בשוק המקומי) וייצוא לחו”ל, במודל דומה לתכנית הישראלית שעדיין תקועה על שולחנו של ראש הממשלה. החקיקה יושמה באופן מיידי, וכעת שואפות הרשויות להפוך את קולומביה למדינה הראשונה שתייצא קנאביס לחו”ל בכמויות מסחריות.

33 חברות קנאביס – ייצוא בתוך חודשים ספורים

למרות שההכנות לקראת פתיחתו הרשמית של שוק הקנאביס הרפואי ערכו זמן רב, את תוצאותיה הראשונות של החקיקה ניתן לראות בחודשים האחרונים בכמה אזורים חקלאיים במדינה, שכוסו ביבולים הירקרקים הראשונים. 

אחד האזורים המרכזיים ביותר הוא כמובן “ארץ המריחואנה” החדשה שצמחה בעמק קאלי, וכיום הנה המרכז החקלאי הגדול ביותר בתחום הקנאביס הרפואי בקולומביה. בעמק קאלי נערכים בין היתר סיורים מודרכים עבור יזמים מעולם הקנאביס, והוא צפוי להפוך למרכז התעשייה הקולומביאנית כבר מעת היווסדה.

מטע קנאביס בהרי קולומביה

אזור זה הוא ביתן של מספר חברות קנאביס מקומיות וכמה חברות נוספות בבעלות זרה, כדוגמאת החברות ‘PharmaCielo’ ו-‘Khiron Life Sciences’ שהנן בבעלות קנדית, הנמצאות כעת בשלבים האחרונים של פיתוח מוצרים וייצוב זנים לקראת תחילת המכירות.

מאז חודש ספטמבר 2017 בו החלו השלטונות בקולומביה לאשר את פעילותן של חברות בתחום הקנאביס הרפואי, חולקו עד היום 33 רישיונות גידול והפצה לחברות חדשות, שרבות מהן כבר החלו לפעול בחודשיים האחרונים.

על פי פרסומים בתקשורת, פתיחת המכירות בשוק המקומי וככל הנראה גם יריית הפתיחה של הייצוא מקולומביה, תקרה בתוך חודשים ספורים. ייתכן שהרשויות העלו הילוך בפעילות הייצוא לאחר הדו”ח האחרון של האו”ם, שהראה עד כמה הפוטנציאל להשתלטות על הענף נמצאת בשיאה.

במידה ותכנית הייצוא של קולומביה תחל לפני האישור הרשמי להתחלת הייצוא מהשוק בישראל, צפויה להיות לכך השפעה ישירה על הפוטנציאל הכלכלי של המהלך עבור חברות ישראליות, שיאבדו את הראשוניות על השווקים החדשים שנפתחים כעת בגרמניה, איטליה ושאר אירופה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות