ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עוברת לירוק - מדינת אילינוי עשתה לגליזציה של המפ

עוברת לירוק – מדינת אילינוי עשתה לגליזציה של המפ

שתפו את החברים

מושל מדינת אילינוי חתם על הצעת חוק חדשה להרחבת ענף החקלאות וחיזוק תעשיות חקלאיות חדשות, הכוללת בין היתר שינוי של החוק הנוגע לקנאביס תעשייתי (המפ) שהופך אותו לסחורה חוקית ומותרת לגידול באופן מידי. כבר בחודשים הקרובים צפויה אילינוי להפוך לאחת…

מושל מדינת אילינוי חתם על הצעת חוק חדשה להרחבת ענף החקלאות וחיזוק תעשיות חקלאיות חדשות, הכוללת בין היתר שינוי של החוק הנוגע לקנאביס תעשייתי (המפ) שהופך אותו לסחורה חוקית ומותרת לגידול באופן מידי. כבר בחודשים הקרובים צפויה אילינוי להפוך לאחת ממעצמות ההמפ בארה”ב, עם צפי למכירות במיליוני דולרים.

קנאביס תעשייתי (נקרא גם המפ או קנבוס) – ממנו ניתן להפיק חומרים רבים כגון נייר ובטון – הוא אחד המונחים הפחות מוכרים בתעשייה הישראלית שמתעסקת בעיקר בעולם הרפואה, אך בארה”ב מדובר בענף עם פוטנציאל אדיר שרק עכשיו מתחיל לשבור את כבלי החוק ולחזור לימי הזוהר שלו.

בחודש שעבר אושרה בסנאט האמריקאי הצעת חוק חקלאית חדשה שהופכת את ההמפ לסחורה חוקית ומותרת לגידול, על ידי הפרדה שלו מצמח הקנאביס הפסיכואקטיבי בו נעשה שימוש לרפואה ולמטרות פנאי, אך בינתיים הפיכת ההצעה לחוק רשמי מתעכבת בעוד היא ממתינה לאישורם של גורמים רבים נוספים.

אילינוי אישרה לגליזציה של המפ
אילינוי אישרה לגליזציה של המפ

בינתיים, מדינת אילינוי זינקה השבוע קדימה במירוץ לעבר פיתוח תעשיית ההמפ, כאשר מושל המדינה ברוס ראונר חתם על אישורה של הצעת חוק מקומית (Senate Bill 2298) בעלת אופי דומה, שאחד מסעיפיה המרכזיים הוא לגליזציה מלאה של גידול, החזקה, מכירה ועיבוד של המפ כחומר גלם לתעשייה.

הצעת החוק הופכת את הקנאביס התעשייתי, כלומר כל צמח קנאביס המכיל פחות מ-0.3% של הקנאבינואיד הפסיכואקטיבי THC, למוצר חקלאי רגיל שתהליך הרישוי והייצור שלו מפוקח על ידי משרד החקלאות וניתן להשתמש בו כחומר גלם לתעשיות הנייר, הטקסטיל, תוספי התזונה והבנייה, וכן לייצור תחליפי פלסטיק.

בנוסף, החוק החדש לגבי המפ יוצר רשות מדינית שתהיה אחראית לרכוש המפ מכל אדם שירצה לגדל אותו בשטחו הפרטי. כך, כל אדם שירצה להתחיל לגדל המפ כבר מהשבוע הבא יוכל לעשות זאת אפילו ללא סיכון כלכלי.

העם רוצה קנאביס תעשייתי

קודם לאישורה הסופי על ידי המושל, אושרה ההצעה בסנאט ברוב מוחלט של 50-0 ובבית הנבחרים ברוב מוחץ של 106-3, מה שמראה על כך שהנושא מקבל תמיכה מלאה מכל המגזרים וחתכי האוכלוסייה הקיימים במדינה, שכולם תמימי דעים לגבי הפוטנציאל האדיר של כלכלת המפ.

חבר הסנאט טים באטלר, שהיה אחד מהראשונים לתמוך בהצעת החוק בימים הראשונים, הסביר מדוע זוהי אחת הדרכים העיקריות לפתח את הכלכלה המקומית ולתפוס מקום של כבוד בכלכלת ארה”ב כולה לפני שההמפ ישלים את הקאמבק ההיסטורי שלו.

טקסטיל המפ
כלכלת המפ – מבדים ונייר ועד בטון ותוספי תזונה

“החקיקה לגבי הפקה של המפ לתעשייה מקבלת תמיכה נרחבת מכל החקלאים ותושבי הכפרים במדינה, שיודעים כי ייבול זה יביא עמו צמיחה ניכרת לכלכלה של כולנו”, הוא סיכם, בהודעה שמסר לתקשורת לאחר אישור הצעת החוק על ידי המושל. “בתחילת המאה הקודמת מדינת אילינוי הייתה בעלת מקום של כבוד בראש תעשיית ההמפ האמריקאית, ואני אישית מחכה בקוצר רוח שנשוב בקרוב למקום הראוי לנו”.

מחוץ לכפרים ולשטחים החקלאיים, גם במרכזים עירוניים גדולים כמו שיקגו תומכים מרבית האזרחים בפיתוח ושיקום של שוק ההמפ, תוך שהם לוטשים עיניים בשווקים החדשים של קולורדו ואורגון שמשגשגים בשנה האחרונה ומניבים רווחים של מיליוני דולרים. כבר הרבה זמן, כך לדברי בכירים ברשויות המדיניות, לא נראה נושא שמלכד את כל העם בצורה כזו, ובקרוב גם הרווחים צפויים להגיע.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות