ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
רק בישראל - חוק חדש יאפשר למשטרה לערוך לנהגים בדיקות ללא חשד סביר

הכנסת אישרה – המשטרה תוכל לערוך לנהגים בדיקות ללא חשד סביר

שתפו את החברים

במהלך הצבעה במליאת הכנסת אושר אתמול ברוב מוחץ (24-0) תיקון לחוק שהציע השר גלעד ארדן, לפיו משטרת ישראל תהיה מעכשיו רשאית לחייב נהגים לעבור בדיקת רוק לגילוי שרידי סמים, גם ללא חשד סביר או ממצאים תומכים בשטח. בנוסף לסמכות זו,…

במהלך הצבעה במליאת הכנסת אושר אתמול ברוב מוחץ (24-0) תיקון לחוק שהציע השר גלעד ארדן, לפיו משטרת ישראל תהיה מעכשיו רשאית לחייב נהגים לעבור בדיקת רוק לגילוי שרידי סמים, גם ללא חשד סביר או ממצאים תומכים בשטח. בנוסף לסמכות זו, החוק החדש מתיר לשוטר לחייב את הנהג לעבור גם בדיקת מעבדה פולשנית, אפילו אם הבדיקה הראשונה לא העלתה שום תוצאות. חוק המשטרה הטוטאליטרית ומנגנון ההפחדה של השר ארדן – תכף מתחילים:

מדינת ישראל, שידועה ביכולתה להמציא חוקים ייחודיים ואפיקים שאף אחד בעולם לא מבין או שמע עליהם, כמו למשל המתווה לרפורמת ליצמן שכל קשר בינו לבין רפואה קיים לגמרי בטעות, שברה אתמול שיא חדש בתחום והעבירה חוק משטרה נוסף שמיועד לתקוף את צרכני הקנאביס.

החוק החדש נוגע לבדיקות לגילוי שרידי סמים, שמעתה יתבצעו בצד הכביש על ידי בדיקת רוק (נשיפה) – סוג בדיקה שלא תקפה משפטית באף מדינה בעולם מטעמים מדעיים, מלבד ישראל. מדובר בבדיקה דמוית ינשוף, המיועדת (ולא יכולה, אלא אם כן המצאנו פטנט עולמי בלי לספר לאיש) לזהות שרידי קנאביס פעילים בגוף, ובפועל אינה מסוגלת לעשות כך באופן מלא.

את החוק יזמו ח”כ איתן כבל והשר לביטחון פנים ושונא הקנאביס הידוע גלעד ארדן, ולאחר שהוא אושר לפני כשבועיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, כעת הוא אושר בקריאה שנייה ושלישית וסיים את תהליך אישורו., לאחר שאושר בהצבעה במליאת הכנסת עם 24 תומכים ו-0 מתנגדים.

בדיקה מומצאת, חשד מומצא והיגיון מומצא

כיאה להצעת חוק שעוסקת בבדיקה שעדיין לא באמת קיימת או מאושרת בעולם (יש מכשיר, שלא עבר ביקורות ולא עומד בתקנים ולכן לא פועל בחו”ל), החוק החדש מאפשר לשוטרים לעצור בכל רגע נתון כל נהג בכל כביש ולחייב אותו לעבור את הבדיקה.

לאחר שנהג יידרש לעבור את בדיקת הנשיפה החדשה, אם יתגלו בה תוצאות חיוביות, תוצאות שאינן ברורות (כן כן, גם לשם הגיעו) או אפילו תוצאות שליליות, השוטר עדיין יכול לחייב אותו לעבור גם בדיקת דם או שתן לפי הנהלים הישנים.

ארדן – מתנגד הקנאביס הישראלי הגדול ביותר

חשוב לציין כי החוק מציין בפירוש כי סמכות השוטר לעצור את הנהג ולהעביר אותו בדיקה לגילוי שרידי סמים ניתנת לו ללא צורך בחשד סביר או כל מניע הגיוני ולגיטימי אחר, כלומר שאותו שוטר יכול סתם לעצור רכב רכב ולסמוך על “תחושות הבטן שלו”.

אם כל זה עדיין לא מספיק ואפילו הרבה מעל ומעבר, החוק החדש אף מתיר לשוטרים להוריד נהגים מהכביש ולשלוח אותם לבדיקות שתן או דם גם במידה ובבדיקת הרוק לא נמצאו שרידי קנאביס או סמים בגופו של הנהג. כלומר, אותו שוטר שעצר את הנהג יחליט על פי דעתו האישית כי מדובר באדם שצריך לבדוק שוב, וכך יהיה.

כלומר, לא רק שהממשלה שלנו המציאה בדיקה שאפילו לא קרובה להיות קיימת ומתפקדת ב-100% דיוק, במקום להשתמש בטכנולוגיה שמרבית העולם בוחר בה, אלא גם שימוש מפוקפק זה ייעשה בכל דרך שהשוטר רוצה בה בלי התחשבות בהיגיון סביר.

לפי דברים שמסגרו נציגי המשרד לביטחון פנים לתקשורת, הסמכות החדשה שניתנה למשטרה היא אינה ייחודית ולמעשה נהוגה כיום בחלק גדול ממדינות המערב. בפועל, אין אף מדינה בעולם שנותנת תוקף משפטי לבדיקות רוק בענייני סמים, ואפילו בקנדה ובארה”ב בעידן הלגליזציה עדיין מחפשים פתרון לבעיה שאף אחד בישראל לא שמע עליה: אין דבר כזה מכשיר שמודד שרידי קנאביס פעילים, בטח שלא בנשיפה.

בדיקות רוק - בדיחה עולמית שהפכה לחוק בישראל
בדיקות רוק – בדיחה עולמית שהפכה לחוק בישראל

“במסגרת הרפורמה בתחום הקנאביס, דרשתי שיינתנו בידי משטרת ישראל כלים כדי להבטיח שנהגים שעשו שימוש בסמים לא יעלו על הכביש”, אמר השר ארדן. “אני מאמין שבזכות הסמכות הזו המשטרה תייצר אכיפה והרתעה משמעותית יותר שתסייע למנוע מוות מיותר בכבישים, וכל נהג ידע שהמשטרה יכולה לשים עליו את ידיה”.

למרות מידת האבסורדיות הלא מבוטלת שכלולה בנוסח החוק, הוא אושר וקיבל תוקף מיידי בתור סעיף עזר לחוקי הסמים “החדשים” לפי מודל ארדן ל”אי הפללה באחריות”, אך בפועל הבדיקות לא יתחילו בשבועות הקרובים עד שיאשרו הרשויות את סוג המכשיר המדויק שייעשה בו שימוש לביצוען.

נכון לכרגע עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלם של מטופלי הקנאביס הרפואי, שבינתיים יכולים לנהוג ברכב כ-3 שעות אחרי השימוש לפי הוראה של ראש הממשלה, וייתכן מאד כי ההוראה הנפרדת הנוגעת אליהם תבוטל והם לא יורשו כלל לנהוג ברכב בעתיד הקרוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 11

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. איל חדד |

    כשאני בוחן את הישגי השר ארדן אני לא יכול שלא להעריץ אותו.
    מדהים איך מטומטם כזה נהיה שר .

    ואגב, אמא שלי חולת סרטן ומקבלת טרגין שמתפרק בכבד להירואין טהור.
    ולזקנה הזו, החלשה, הרועדת והמטושטשת, מותר לנהוג חופשי.

  2. דרומי |

    גועל נפש של משטרה ובמיוחד הממשלה המטומטמת… לא להסכים לבדיקה ולגשת לבית משפט … הם לא יעמדו בעומס…רק ככה תבוא לגליזציה..

    1. קנבואיד פעיל |

      צודק 100 %

  3. ראסטה |

    ארדן יא בן של זונה… אנשים נוהגים על אופייתים ותרופות נגד דיכאון ואתה בא עלינו? שרמיט

  4. בועז |

    מה .

  5. Krak420 |

    ארדן יא חתיכת פאשסיט, נשבע לך שאם היית חלק מהמשטר הנאצי של היטלר יכולת להחליף בכיף את הימלר\אייכמן\גבלס\הס יא חתיכת בור.

    אין לך מושג בכל הנוגע לנושא הקנאביס, אתה מושפע מדעות קדומות שכבר לא רלוונטיות להיום וגם לא היו רלוונטית אז איפשהו ב1930 שהאמריקאים הוציאו אותו מהחוק כי הם פחדו שהוא ימוטט להם את הכלכלה (בגלל שהוא כל כך שימושי לא בגלל שכולם היו מסטולים ומפסיקים לעבוד) אתה פופוליסט חשוך, אתה מתרץ את זה בכך שאתה רוצה להקטין את התאונות בכביש אבל בתכלס אתה סתם רוצה לזיין אותנו המעשנים, שלרוב, אנחנו נהגים רגועים יותר מאחרים (אני יכול להגיד על עצמי שאני מעשן שנים) עבירת תנועה אחת אין לי וגם לא תאונות! תאכוף את נהגי האופניים שנוסעים איך שבא להם ולא סופרים אף אחד, תאכוף עישון סיגריות במקומות סגורים, תאכוף דברים רלוונטים!!!! קנאביס היה פה לפניך והוא יישאר פה גם אחריך ואנשים כמוך צריכים להעביר הלאה מהממשלה ואולי מהעולם.

    עזוב, אתה גם עובד עלינו עם בדיקה שהיא לא קבילה בשום בית משפט בעולם חוץ מישראל(איפה שאוהבים להמציא את הגלגל מחדש על הכל). אתה רודן מגעיל ואתה מוציא לי את כל התסכול והעצבים עכשיו יא חתיכת טיפש…
    הרי אם הילדים שלך היו מעשנים והיו תופסים אותם בטח היית נותן למשטרה להטריד אותם לא? יא צבוע צבוע.
    אם תחלה ויציעו לך את זה בתור תרופה תסרב בטח לא?

    עבדת עלינו לפני שנה עם חוק אי ההפללה גם ככה, אז בשביל מה אתה מחזיר את הגלגל עוד יותר אחורה ודוחף לנו עוד עבריינים (סליחה, שוטרים)שיציקו לנו ויטרידו אותנו?

    אתה יודע כמה כסף היית מכניס למדינה (בשביל שתוכל לשלם לישיבות ולהתנחלויות) אם היית נותן לנו לייצא את זה? שמע אתה טיפש בלתי נלאה, מנופח מאגו ומאוהב בעצמך.
    אני שונא אותך.

    אני שונא אותך ואת הממשלה שאתה חלק ממנה

    1. מ שה |

      תותח

    2. אני |

      מסכימה איתך בכל מילה ומילה! מדינה של ראשי שלטון מגעילים!!! המדינה הזאת פשוטה דוחה אותי כל פעם מחדש

    3. נדי |

      לך תסביר היגיון למטומטם

    4. שונא ארדן |

      וואלה מילה במילה איך אפשר לאהוב בן אדם ששונא אנשים?!? אפס אני מאחל לך רק רע בחיים כמו שאתה עושה לאחרים !

  6. נדי |

    קודם כל שיעשו בדק בית לכל משטרת ישראל ואז שיבדקו את אזרחי המדינה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות