ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
נתפס עם קילו קנאביס ושוחרר - בגלל שלא קיבל רישיון רפואי

נתפס עם קילו קנאביס ושוחרר – בגלל שלא קיבל רישיון רפואי

שתפו את החברים

צעיר שנתפס על ידי המשטרה עם קילוגרם של פרחי קנאביס, בהם התכוון לעשות שימוש עצמי בלבד לטווח הארוך לצורך טיפול במחלה בה הוא לוקה, נעצר ושוחרר על ידי בית המשפט לאחר שהוכח כי הוא ניסה לקבל רישיון ממשרד הבריאות ונדחה…

צעיר שנתפס על ידי המשטרה עם קילוגרם של פרחי קנאביס, בהם התכוון לעשות שימוש עצמי בלבד לטווח הארוך לצורך טיפול במחלה בה הוא לוקה, נעצר ושוחרר על ידי בית המשפט לאחר שהוכח כי הוא ניסה לקבל רישיון ממשרד הבריאות ונדחה פעמים רבות. למרות שהצעיר השתחרר ממאסר רק לאחרונה ואף עמד נגדו עונש מאסר נוסף על תנאי, החליט השופט לשחרר אותו ללא ענישה נוספת בכדי שיוכל לקבל את התרופה שלו.

צעיר תושב דרום הארץ שנעצר על ידי המשטרה לאחר שנתפס עם כמעט קילוגרם של קנאביס (964 גרם) והואשם בהחזקת סם שלא לצריכה עצמית, שוחרר למעצר בית לאחר שהתבהר כי הוא זקוק לקנאביס מסיבות רפואיות.

הצעיר נעצר לאחר שהמשטרה קיבלה מידע מודיעיני מבעל מונית שבה הוא נסע כדי “להתארגן” ולרכוש את הקנאביס שמאוחר יותר הוא הואשם בהחזקתו. עדותו של בעל המונית, שהיה נוכח בעת ביצוע העסקה, דיווח על כך למשטרה וסיפק לה עילה לעצור את הצעיר ולהאשים אותו בכוונה לבצע סחר בקנאביס שרכש.

קילו של קנאביס - תרופה או כוונת סחר?
קילוגרם של קנאביס – תרופה או כוונת סחר?

מעצרו של הצעיר התבצע זמן קצר לאחר שירד מן המונית לאחר ביצוע העסקה, וכאשר הקנאביס עוד היה ברשותו, על ידי יחידת בילוש משטרתית שהייתה בכוננות.

כנגד הצעיר, שהנו בעל עבר פלילי ושעומד נגדו מאסר על תנאי בעבירות סמים שביצע בעבר, הגישה המשטרה במקרה הנוכחי כתב אישום המייחס לו עבירות של ‘קשירת קשר לפשע’ ו’החזקת סמים שלא לצריכה עצמית’.

למרות זאת, בית המשפט החליט לשחררו ולא להשימו בבית מעצר מכיוון שהתברר כי הוא ניסה בעבר להשיג רישיון קנאביס רפואי פעמים רבות אך לא צלח בכך.

בית המשפט קבע – זאת תרופה שהממשלה לא סיפקה

לדבריו של עו”ד שני מורן שייצגה את הצעיר, לאחר שהתביעה נחשפה לנסיבותיו האישיות ולכך שהוא פנה פעם אחר פעם למשרד הבריאות כדי לקבל אישור לקנאביס רפואי בשל כאבים עזים מהם הוא סובל עקב תאונת דרכים שעבר, הסתבר כי טענתו לגבי הצורך הרפואי שלו בקנאביס היא מוצדקת.

מבחינת מקרהו הרפואי של הצעיר התברר לבית המשפט כי הוא אכן פנה לרשויות הבריאות פעמים רבות ושלח מספר בקשות לקבלת רישיון לקנאביס רפואי, שכולן נדחו על הסף על ידי היק”ר בשל העובדה שהוא טרם עבר ניתוח שנחשב מסכן חיים, ובא לפני הקנאביס הרפואי בסולם התעדוף הרפואי.

בית המשפט החליט לפיכך לקבל את גרסת ההגנה, לפיה הסיבה שהחזיק קילו שלם של פרחי קנאביס היא בכדי לספק לעצמו יכולת טיפול יציב לטווח הארוך, ולא התכוון למכור ולו גרם אחד לאדם אחר. תוך כך הודה הנאשם בעבירת ההחזקה שיוחסה לו ולקח אחריות על מעשיו, והסביר כי הסיבה לביצוע המעשה הייתה צורך רפואי ולא אינטרס אחר.

גידול או החזקה לצריכה עצמית? מערכת המשפט
עו”ד שני מורן – קילו קנאביס הוכרע כתרופה

בשל הנסיבות המיוחדות של המקרה, ולמרות שציין כי “מדובר בכמות סם לא קטנה בכלל”, הסכים כבוד השופט אמיר דורון מבית משפט השלום בבאר שבע, לשחרר את הצעיר למעצר בית זמני. בכך החליט השופט שלא לשלוח אותו לרצות מאסר בפועל או “להפעיל” את עונש המאסר הקודם שעומד נגדו לאחר שהפר את תנאי ענישתו הקודמים.

מאסר הבית של הצעיר יימשך עד לחג הפסח המתקרב, אז ידונו שני הצדדים בדיון נוסף בבית המשפט לגבי תנאי הענישה הסופית בהתאם לכתב האישום המתוקן שהוגש נגדו וכולל את הודאתו.

למרות שהצעיר עדיין עשוי להישלח למאסר לבסוף, הדבר אינו סביר, וכבר עכשיו רמת הענישה הנמוכה ורמת ההתחשבות הגבוהה מראה שוב כי עמדת בתי המשפט כלפי קנאביס ממשיכה להתרכך ולהתפתח לאור ההבנה במה מדובר – צמח, ולא סם מסוכן באמת.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. מני דרבנר |

    הוצאת הקנאביס ותוצריו מפקודת הסמים ומתן אפשרות לכל אדם לגדל לעצמו מספר עציצים היא הדרך היחידה בה נמנע סכנה של עבירות פליליות מלפחות מיליון אזרחים שומרי חוק

  2. חגי |

    כל הכבוד לעורכת הדין והשופט!!!

    1. יואל |

      לפעמים גם שומעים אנשים נורמליים..כול הכבוד למורן ולשופט סירבו אנשים כמוכם

  3. רון שלם עו"ד |

    שופט אנושי ביותר החי בתוך עמו. אני לא נגעתי מעולם בסם אבל פתוח להבנת אותם סובלים שזקוקים לו כל כך.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות