ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ובכצ'ט

“גם במצב החמור ביותר – קנאביס הציל אותי”

שתפו את החברים

עודד סובל ממחלה אוטואימיונית נדירה מאוד בשם “בכצ’ט” – מחלת קשה מאוד המשפיעה על כל הגוף דרך זרם הדם, וגורמת כמעט לכל איבר בגוף להיפגע בדרך זאת או אחרת. הוא מרותק לבית כמעט לגמרי, מחכה לניתוח שימנע ממנו להתדרדר לעיוורון…

עודד סובל ממחלה אוטואימיונית נדירה מאוד בשם “בכצ’ט” – מחלת קשה מאוד המשפיעה על כל הגוף דרך זרם הדם, וגורמת כמעט לכל איבר בגוף להיפגע בדרך זאת או אחרת. הוא מרותק לבית כמעט לגמרי, מחכה לניתוח שימנע ממנו להתדרדר לעיוורון וצורך המון תרופות, אך יש משהו אחד שעוזר לו להתמודד, מפיג לו מעט את הכאבים, מחזיר לו את התיאבון והופך לו את החיים ליפים יותר: הקנאביס. “גם במצב הרפואי הכי חמור שהגעתי אליו, קנאביס הציל אותי ותמך בחיים שלי”, הוא מספר.

עודד הוא צעיר בן 28 שחולה במחלה נדירה מאוד הנקראת “בכצ’ט”. מדובר במחלת כלי דם אוטואימיונית, אשר במילים פשוטות פוגעת באופן זה או אחר בכל איבר בגוף שיש בו דם, כלומר בכל איבר בגוף.

לעולם הרפואה המודרני אין עדיין מספיק ידע מחקרי אמיתי בנוגע למחלה זו, ולכן עשרות רופאים מצאו עצמם עומדים חסרי אונים מול עודד ללא מענה ברור או תשובות לגבי סוג הטיפול הכי נכון עבורו.

קנאביס רפואי למחלת הבכצ'ט
קנאביס רפואי – פתרון מהטבע למטופלים רבים

כשהגיע לייעוץ עם רופא המשפחה שלו, הוא הציע לו אופציה לטיפול בקנאביס רפואי, ומאז הוא מטופל כשנתיים ומספר שבקושי ניתן לתאר במילים עד כמה השיפור הוא משמעותי, גדול ומשנה חיים.

עודד הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו עד כמה הוא בר מזל שהכיר את הטיפול בקנאביס רפואי:

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“יש לי מחלה נדירה מאוד, מחלה אוטואימיונית רב מערכתית קשה מאוד הנקראת “בכצ’ט”. זו מחלה של כלי הדם, מה שאומר במילים פשוטות זה שכל איבר שש בו דם בגוף עלול להיפגע”.

“עם כמה שקשה להסביר, ניתן לסכם את המחלה שלי במשפט וחצי. המחלה הזאת פשוט ממוטטת את הגוף ועושה מה שבא לה. העצמות שלי מתפוררות, לאט לאט אני מאבד את הראייה, וכבר הספקתי לעבור ניתוח ‘קטרקט’ עליו אני צריך לחזור שנית. בנוסף להכל, אני סובל מפסוריאזיס (מחלת עור קשה מאוד) עם מעורבות מפרקים קשה ומבעיות רבות אחרות, והפגיעה העיקרית שלי היא סביב מערכת העצבים שלי, מה שגורם לי לחוש כאב בכל הגוף באופן כמעט תמידי”.

“בנוסף לשאר הצרות, המחלה גרמה לי להיווצרות של גידולים שפריים במספר חוליות, מה שמוסיף ומעורר לכאבים מטורפים בכל הגוף. בנוסף, אני סובל ממספר פריצות דיסק בגב התחתון וחשד לפגיעה בחוט השדרה (חשש לפגיעה נוספת, אחת כבר קיימת בגב העליון), בעיות במערכת העיכול, בעיות נוירולוגיות רבות ובעיות מפרקים”.

“בגלל המצב הרפואי הנדיר והמורכב מאוד שלי, אף טיפול קונבנציונלי לא עובד, כיוון שיש אלף ואחת מקורות לכאבים שלי ואין דרך לעלות על מקור הכאב או לטפל בו בהצלחה בצורה שלא תדרוש טיפול נוסף”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לאחר תקופה מאוד ארוכה של ניסיונות כושלים ועשרות סוגים של טיפולים שלא הועילו לי בכלום, ואפילו גרמו יותר נזק מתועלת, רופא המשפחה שלי העלה את הרעיון לטיפול בקנאביס רפואי”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“בשונה מסיפורי הזוועה שאני שומע כיום ממטופלי קנאביס רפואי, שנדרשים לעבור דרך ארוכה ומייגעת עד לקבלת הרישיון ולפעמים צריכים להמשיך להילחם גם אחר כך, אפשר להגיד שלי היה מזל”.

רישיון לקנאביס רפואי
הדרך של המטופלים ארוכה בדרך לרישיון

“לאחר שהרופא כאב שאצלו ביקרתי אמר שאין לו שמץ של מושג איך לטפל בי ואיך לעזור לי, קמתי לחפש מיד רופא אחר. הגעתי לרופא אחר, ואחרי שהוא עבר על התיק ופרטי המקרה שלי, הציע לי ישר טיפול בקנאביס רפואי במקום ערימות התרופות הנרקוטיות”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור הוא פשוט מדהים, מבחינת הכאב הנוירופתי השיפור הוא משמעותי כל כך, עד שאני לא יכול אפילו להסביר כמה. הייתי במצב שהיה כואב לי כל הגוף תמיד, בלי הפסקה, והפעמים שזכיתי ליום שלם ללא כאב הגיעו בקושי אחת לכמה חודשים”.

“לפני 8 חודשים חודשים קיבלתי העלאה במינון שלי, ומאז התחיל השיפור המשמעותי באמת. כאשר אני צורך קנאביס ונח, הכאב הרבה יותר רגוע והרבה פחות רציף. נגיד את זה ככה, אם הכאב שלי לפני היה ברמה 9, עכשיו בזכות הקנאביס הוא בקושי ברמה 5”.

“אני יכול לזוז יותר, למרות שאני עדיין יחסית מרותק לבית אני מרגיש שאני יכול להפעיל את עצמי יותר. לדוגמא, אני מצליח מדי פעם לבשל לעצמי ואפילו לאכול, מה שללא הקנאביס אני פשוט לא מצליח לעשות. המחלה שלי פוגעת גם במערכת העיכול וכל דבר קטן שהייתי מכניס לפה הייתי מקיא ומסיים עם כאבי בטן מטורפים. בנוסף, אני מצליח לישון באופן סביר, מה שלעולם לא יכולתי לעשות ללא הקנאביס”.

“דבר נוסף וחשוב לא פחות, בזכות הקנאביס אני הפחתתי באופן משמעותי חלק גדול מהתרופות הנרקוטיות, ובעיקר תרופות לשיכוך כאבים”. 

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“לצערי הרב אני נוטל בינתיים גם תרופות נוספות כמו: ‘בהומירה’, ‘מטוטרקסט’, ‘פרדניזון’ (חשוב לצייין כי המינון הנוכחי שאני לוקח נמוך באופן משמעותי ממה שהייתי נוטל ללא הטיפול בקנאביס במקביל), ‘אוקסיקוד’, ‘טרגין’, ‘מתדון’, ‘פוסאוונס’ (תרופה לחיזוק עצמות), ‘טלפסט’ (תרופה לגרד בעור) ו’זופרן’, אך זה כלום בהשוואה לפעם”.

הפחתה בכדורים בגלל קנאביס
הפחתה משמעותית במשככי כאבים בקרב מטופלי קנאביס רפואי

“בשל מצבי החמור אני לא יכול להיות מטופל בקנאביס בלבד, אך ללא ספק שבזכות הקנאביס אני מצליח להוריד משמעותית את המינונים של תרופות שיכוך הכאב, התרופות נגד הבחילות, התרופות להגנה על הקיבה. את הסטרואידים שהיו נותנים לי אני שואף בקרוב להפסיק לקחת לגמרי, אך גם אותם אני עדיין נאלץ לקחת”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לצערי הרב אין לי יותר מדי עצות. הייתי מנסה ליצור קשר עם אנשים המבינים בתחום, לדוגמא העמותה לטיפול בקנאביס רפואי או שלומי סנדק”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי הרבה לא, לא חוויתי ולא שמעתי על מקרה כזה”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“בדיוק במצב הנוראי שבו הייתי לפני שהתחלתי לצרוך קנאביס. שוכב במיטה 24 שעות ביממה עם כרית או סדין מחומם, וכמובן סובל ממגבלות וקושי גדול מאוד לזוז בכוחות עצמי”.

“הייתי ממשיך לחוש זרמים בגוף, בחילות, הקאות, תחושת חולי מתמדת, התכווצויות שרירים ואובדן תאבון. בנוסף, כל התסמינים של המחלה היו מחמירים, כמו הפסוריאזיס, דלקות גידים ומפרקים ועוד מגוון תסמינים נוראיים של המון בעיות יחד, שהיו מנת חלקי שנים רבות לפני הטיפול בקנאביס”.

9. מה אתה חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“בגלל הפחד מהרפורמה החדשה, התחלתי בהחלט לחשוב על האופציה הזאת, כיוון שאני לא אוכל להרשות לעצמי להמשיך את הטיפול במידה והמחירים יעלו. שמעתי שיש מטופלים שכבר התחילו לעשות את זה, אבל אני עדיין לא שם”.

סיפורו של עודד פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות