ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
"ביום אחד כל מה שבנינו נפל" - סוחר בטלגראס מספר על המפולת

“ביום אחד כל מה שבנינו נפל” – סוחר בטלגראס מספר על המפולת

שתפו את החברים

רשת ‘טלגראס’ הייתה עד לא מזמן חלומו הרטוב של כי מי שהיה מעוניין למכור קנאביס באנונימיות וקלות, ולא בכדי היא הפכה לבית שני לאלפי סוחרים (“מתפקדים”) מכל רחבי הארץ ולכל עשרות אלפי לקוחותיהם. “בנינו אימפריה בסדר גודל שלא היה בישראל,…

רשת ‘טלגראס’ הייתה עד לא מזמן חלומו הרטוב של כי מי שהיה מעוניין למכור קנאביס באנונימיות וקלות, ולא בכדי היא הפכה לבית שני לאלפי סוחרים (“מתפקדים”) מכל רחבי הארץ ולכל עשרות אלפי לקוחותיהם. “בנינו אימפריה בסדר גודל שלא היה בישראל, וביום אחד כל מה שבנינו נפל במכה ונעלם”, מספר אחד הסוחרים הבכירים ברשת, שהיה עד מקרוב לניצחון של המשטרה על רשת הסחר הגדולה במדינה.

איך משיגים קצת וויד, בקלות, במחיר זול יחסית ובלי לצאת מהבית עד שהשליח מגיע? עד לפני חודש וחצי התשובה הראשונה לשאלה הזו הייתה ‘טלגראס’, ולמרות שיש כמה תשובות חדשות, העובדה שטלגראס כבר לא בעניינים מסמלת את סופו של עידן בתחום הקנאביס בישראל.

עד כמה לא בעניינים? אמנם לא כל בכירי הרשת שנעצרו באמת יגיעו לבית המשפט, אבל הרשת עצמה פחות או יותר התפרקה, או יותר נכון התפצלה לכמה ארגונים דוגמת ‘טלוויד’ ו-‘טלדרים’ והרבה מאד קבוצות קטנות. והמשטרה? ניצחה, לפחות לצורכי יח”צ ועשיית שרירים.

פשיטת ענק נגד 'טלגראס' - 42 עצורים וביניהם עמוס סילבר
המשטרה נגד ‘טלגראס’ – הפעם הכחולים ניצחו

אז נכון שבסופו של דבר הסוחרים ימשיכו “לתפקד” (המילה המקובלת בענף) תחת כינויים חדשים בערוצים חדשים, והסחר המקוון או אפילו חלק קטן ממנו לא נעצר, אבל בצורה לא צפויה בעליל ‘טלגראס’ כבר לא במגרש אחרי מה שהתברר כמפולת כמעט מוחלטת.

כדי לקבל תמונה קצת יותר מלאה על מה שקרה, תפסנו לשיחה את רובן (שם בדוי), סוחר ותיק ברשת שפעל תחת השם ‘גנן גידל ירוק בגן’ וכמה שמות נוספים, שהיה שם כדי לספר על נפילת הרשת שהביאה לישראל את ריח הלגליזציה:

ספר לנו על התקופה האחרונה של ‘טלגראס’

“עד לפני כמה חודשים הכל היה מתנהל כרגיל כמו שכבר עד איזה 4 או 5 שנים והכל מתקתק ומתפקד בלי בעיות, כמו עבודה מסודרת של אנשים שמצאו את הדרך לעשות את זה כמו שצריך ככה לפחות חשבתי. היינו מגלגלים לפחות קילו או שניים בכל שלושה ארבעה ימים של עבודה בקבוצה קטנה ופרסמנו כל הזמן גם בערוצים הראשיים של טלגראס שהייתה בהם הרבה תנועה של לקוחות”.

“אחר כך התחילו להרגיש כמה אנשים שיש משהו לא בסדר עם העניינים. היו אנשים שנעלמו פתאום והיו שמועות שהם נעצרו במשטרה ואז שוחררו ואולי בגלל שהם רוצים להלשין או להפך בגלל שלא היה עליהם כלום. אני אישית חושב שזה היה לצערי הדבר הראשון אבל בשורה התחתונה הייתה הרגשה באוויר שגרמה לנו להבין שיש משהו לא בסדר עם הפעילות”.

“פתאום ביום אחד נעלמו לי 4 אנשים שאני עובד איתם וקונה מהם בקטע מוזר מאד שלא יכול להיות שהם סתם נעלמו ככה. יום אחד הפ הפסיקו לענות ונעלמו לגמרי ואז שמעתי מאנשים אחרים שהם עצורים והמשטרה התחילה לפשוט עלינו. זה היה שבוע וחצי בערך לפני הגל של המעצרים שכולם שמעט עליו ואז כבר הבנו בוודאות שיש משהו לא בסדר וכנראה יש כמה אנשים שהלשינו ואז יש לכולנו בעיה”.

משטרה - שוטר על אופנוע
ביום אחד – המשטרה הגיעה

בתקופה הזו לא כולם יודעים אבל היו לא מעט מעצרים מתחת לשטיח. הרבה אנשים נכנסו ויצאו מחקירות במשטרה והיה נראה שכאילו יש יותר מדי אנשים שנעלמים וחוזרים בלי שכאילו המשטרה תתפוס יותר מדי. זה אמנם קרה בעבר אבל בסופו של דבר עכשיו כולם יודעים למה הייתה את התקופה המוזרה הזאת”.

“ממה אני יודע, באותו שבוע שהיו כל המעצרים אנשים עוד תפקדו כרגיל והזיזו אותה כמות כמו תמיד. הכל היה כרגיל ואף אחד בתוך הרשת, לפחות לא סוחרים עצמם כי את המנהלים אני לא ממש מכיר אבל אף אחד מסוחרים לא הרגיש שקורה משהו כמו שאמרתי עד שהיו כמה מעצרים קרובים של אנשים ותיקים ברשת ואז ידענו שהמשטרה התחילה לעשות בלאגן אמיתי”.

“ברגע שזה התחיל זה פשוט התפוצץ לנו בפנים בהפתעה גדולה. בלילה אחד נכנסו מלא אנשים למעצר וזה גרם לסגירה של הרבה ערוצים והפסקת פעילות של הרבה בוטים, וכמובן כולם פחדו שיש מלא סמויים בתוך הקבוצות אז עזבנו הכל וברחנו משם למקומות אחרים שעוד מתפקדים. לפחות אפשר להגיד שהתקפלנו בצורה טובה וכנראה שרוב מה שהיה למשטרה לחפש נעלם. בנינו אימפריה בסדר גודל שלא היה בישראל, וביום אחד כל מה שבנינו נפל במכה ונעלם”.

מה לדעתך גרם לנפילה הגדולה?

“ממה שאני יודע כמו שאמרתי היו כמה אנשים בתוך המערכת שהלשינו כי המשטרה תפסה אותם. הכי הרבה שמועות יש בקשר לאחד האנשים שהיו בכירים בתחום של פתרון בעיות וגישור בין סוחרים בתוך הרשת עצמה. זה מישהו מאד מוכר וגדול שהיה פותר בעיות של צוות “עוקץ” עם סוחרים שדפקו אחד את השני והוא היה עוזר לגשר ביניהם, וכנראה שהמשטרה הגיעה אליו ודרכו הגיעה לעוד ועוד אנשים בתוך הרשת אחד אחרי השני דרך אישומים ואיומים במעצר”.

“אחרי שתפסו מישהו כל כך בכיר ואולי אפילו עוד אחד שניים, התחיל הלילה של הפשיטה שכולם נעצרו ברצף ואני יודע לפחות על 6 אנשים שנעצרו בלי קשר לוויד כי היה אצלם איזה בול או משהו כזה או בכלל כלום אבל הרבה חומר מודיעיני של המשטרה. המעצרים התחילו באיזה 3 בלילה לפני מה שאני יודע ולמרות שלא כולם בכלל היו אמורים להיעצר או חלק שוחררו ממש מהר, אבל רצו לעשות את הכל מהר כדי לגרום לכולם לחשוב שזה סוף המשחק”.

ג'וינט קנאביס - אי הפללה - ביקורת
סחר בוויד – ימשיך להתקיים גם אחרי ‘טלגראס’

“מה שבסוף גרם לנפילה של אנשים זה שתפסו אותם פיזית מוכרים לסמוי של המשטרה או למישהו ששיתף פעולה עם המשטרה והלך אחר כך לספר מי מכר לו בדיוק וכמה ואיפה ואפילו שמעתי שהיו כמה הקלטות של מפגשים שהפילו לפחות 4 מנהלים בכירים מאד שעוד מעט יהיו בבית משפט וכנראה גם בכלא. מי שלא נתפס כשהוא מוכר לא נתפס נקודה, והמשטרה לא באה לאף אחד אחר כך כי לא נשאר מידע על אף אחד ברשת”.

“מעבר לזה המשטרה הצליחה לפי מה שהבנתי להוציא מידע על אנשים בתוך הרשת מכל אלה שנעצרו והסתבכו, וכל זה גרם לגל נוסף של מעצרים בלי יותר מדי דיווחים שהיו בשבועיים האחרונים והוסיפו עוד לא מעט סוחרים לרשימה של המשטרה. אבל כמו שאמרתי, זה אפילו לא קרוב להיות כולם, אפילו לא בחלק מהקבוצות”.

אז המשטרה ניצחה?

“ברור שלא! הם עושים בדיחה מעצמם שהם בכלל ממשיכים לנסות זה בדיחה שהם חושבים שאין עכשיו סוחרים של טלגראס שממשיכים כאילו הכל כרגיל. הם יודעים טוב מאד שכל זה קורה והם פשוט רוצים שישמעו עליהם דברים טובים בעיתון ויגידו שהם עובדים ולא סתם יושבים ונותנים להכל לקרות. אין מה לעשות זה העבודה שלהם הם לא יכולים להגיד שהם מיותרים וכל המרדף הזה מיותר כי אז יפטרו אותם ויביאו פראיירים אחרים שיעשו אותו דבר”.

“בתכלס בכלל לא תפסו חלק מהאנשים הכי חשובים במערך וגם למי שכן נתפס יש תחליף ובגלל זה הבנתי שיש עוד כמה ילדים שמפעילים את הבוט גזע של טלגראס וקוראים לעצמם טלגראס, אבל זה כבר מזמן לא טלגראס וזה בכלל כמו קבוצה פרטית וקטנה שרק רוצה לנצל את השם. מצד שני, כל מי שמתפקד ברצינות עבר למקום אחר, ואפשר להגיד שעכשיו יש יותר טלגראס ממה שהיה פעם, אז המשטרה בטוח לא ניצחה ומקסימום הצליחה להוריד מותג אחד מהאוויר בינתיים”.

מה יהיה עכשיו עם הלקוחות? ומה עם ‘טלגראס’?

“בשביל הלקוחות יש מלא קבוצות חדשות שפתחו במקום ‘טלגראס’ ויש גם הרבה דברים ישנים שעוד עובדים טוב ונהיו אפילו יותר חזקים מפעם בגלל שאלפי לקוחות מחפשים עכשיו כל פעם מקום חדש במקום הקבוצות של טלגראס שהיו פעם ויש הרבה כסף שמחכה להחליף ידיים כמו שיש הרבה אנשים שרוצים וויד ועדיין ימשיכו לקנות אותו בלי קשר למה שהמשטרה רוצה”.

קנאביס רפואי - תרופה מהטבע
רוצים וויד? פשוט תקנו מכל קבוצה אחרת

“בשביל טלגראס בעצמה לא נראה לי שיש סיכוי כי עכשיו בדיוק המשטרה חמה להוכיח לכולם שהיא ניצחה ובעיקר בגלל שאי אפשר לעשות את זה אז השוטרים יותר רוצים מתמיד לעצור עכשיו עוד סוחר ועוד סוחר כדי להראות שאין יותר דבר כזה ‘טלגראס’. ההמלצה שלי לסוחרים, ללקוחות ולכולם זה לחפש משהו מקום אחר מבין הרבה אפשרויות שקיימות ופשוט להפסיק לנפח את הסיפור הזה כאילו אי אפשר יותר להשיג וויד בישראל”.

“בשורה התחתונה כמו שאמרתי בהתחלה הכל ממשיך כרגיל ואין בכלל משמעות לזה שהיו מעצרים חוץ ממי שנעצר בעצמו כמובן והוא הסתבך יותר, אבל כולם יודעים שגם אחר כך מישהו אחר בא במקומו ואין דבר כזה שמפסיקים לתפקד. פשוט צריך לחפש קבוצה אחרת ולהמשיך הכל כרגיל בלי חשש, לפחות עד הפעם הבאה שהמשטרה תרצה לעשות שרירים לכמה ימים”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אליהו הנביא |

    על מה אתם מדברים, יש טלגראס וחזרו לפעול רגיל כמה ימים אחרי.

    בוט גזע כאן
    @tgrsgezabot

  2. יובל |

    גועל נפש מגזין קאנה… מציירם כתבת אופי חיובית למשטרת ישראל.. האפליקציה קיימת וניתן לקנות בדיוק כמו פעם. זה חארטה ומעניין אותי מה קיבלתם בשביל להפיץ את הבלבולי מוח האלה או לכתוב את זה תחת הכותרת הזו.. קיצר אתם משתפ”ים

    1. ג'וני סלומון |

      הכותרת מכילה ציטוט של הדובר, וכן מצוין בכתבה כי קיימות אופציות רבות שהתפצלו מהרשת המקורית של טלגראס. הכתוב מיוחס למבנה הרשת המקורי שהיה קיים עד לאחרונה, ולא פעיל יותר. בשורה התחתונה לא משנה איך קוראים לזה, המשטרה לא יכולה לנצח את זה.

    2. לא רוצה |

      הם מההתחלה קינאו בהצלחה של הטלגראס ובמיוחד בעמוס. מהיכרותי העבר את הנפשות הפועלות בקאנה אני חותם ששיתפו פעולה עם השוטרים ועזרו להם במידע (לפחות).
      קאנה רצתה לקדם ליגליזציה לבדה ועמוס נכנס להם בין הרגליים בזמן לא טוב. בפשטות.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות