ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס במקום משככי כאבים

חדש בניו יורק: קנאביס במקום משככי כאבים

שתפו את החברים

רשויות הבריאות של ניו-יורק הרחיבו את תוכנית הקנאביס הרפואי במדינה, וכעת היא מאפשרת לכל חולה בעל מרשם למשככי כאבים אופיואידים לקבל במקומו מרשם לקנאביס. “זהו טיפול טבעי המציג יעילות גבוהה, ואינו כרוך בתופעות לוואי מסוכנות כמו תרופות סטנדרטיות לשיכוך כאבים”,…

רשויות הבריאות של ניו-יורק הרחיבו את תוכנית הקנאביס הרפואי במדינה, וכעת היא מאפשרת לכל חולה בעל מרשם למשככי כאבים אופיואידים לקבל במקומו מרשם לקנאביס. “זהו טיפול טבעי המציג יעילות גבוהה, ואינו כרוך בתופעות לוואי מסוכנות כמו תרופות סטנדרטיות לשיכוך כאבים”, מסרו בכירים במשרד הבריאות המקומי.

תרופות אופיואידיות לשיכוך כאב, המוכרות יותר בשם המקוצר “משככי כאבים”, הן אחת המגפות החמורות ביותר שפוגעות באנושות בעולם המודרני. שלטונות ארה”ב הספיקו להפנים את גודל הצרה לפני כשנתיים, ומאז נעשים ברחבי המדינה ניסיונות רבים להקל במעט על הנזק שגורמים הכדורים המסוכנים והממכרים הללו למיליוני מטופלים בכל שנה.

אחד הצעדים הללו, בניגוד למדיניות שנוקט משרד הבריאות הישראלי לפיה קנאביס הוא “תרופת קו אחרון בלבד” (אחרי כשל כלל התרופות האחרות), היא שילוב של קנאביס רפואי בתור טיפול ראשוני שמיועד לחסוך לחולים תופעות לוואי ונזק מתרופות מיותרות.

לאחר שהמדינה הראשונה בארה”ב, פנסילבניה, אישרה בחודש שעבר קנאביס רפואי ככלי לגמילה מהתמכרות לסמים (בעיקר אופיואידים), כעת מגיע תורה של מדינת ניו יורק לקחת צעד קדימה במלחמה במגפה ולהשתמש גם היא בנשק הירוק של הטבע.

הממשלה לאזרחים: “קנאביס רפואי במקום כדורים”

תוכנית הקנאביס הרפואי שפועלת בעיר ניו יורק כבר מאז שנת 2014, התחילה את דרכה בתור פיילוט מצומצם שכלל טיפול בשמן בלבד, והייתה מיועדת רק לחולי אפילפסיה, טרשת וסרטן. לאחר מכן התקן הורחב בשנת 2016 כדי לכלול את כל המחלות שקיימות ב”רשימת ההתוויות” המקובלת, כולל התוויה של כאב כרוני, ולמעשה הפך את הקנאביס מטיפול נדיר לכזה המומלץ על ידי רופאים רבים.

קנאביס רפואי - כלי לגמילה מסמים ותרופות מרשם
קנאביס במקום תרופות – יעיל ובטוח

התיקון החדש לחוק הקנאביס הרפואי שנכנס לתוקפו בשבוע שעבר, מביא איתו עוד שינוי משמעותי במעמדו של הקנאביס, שהופך כעת לתחליף רשמי לתרופות לשיכוך כאב המומלץ על ידי רשויות הבריאות.

החוק החדש קובע כי כל אדם בעל מרשם לתרופת שיכוך כאבים, יהיה זכאי להחליף אותו באישור לרכישת קנאביס רפואי, ללא צורך בקביעת תורים לרופא מומחה או תשלומים לגופים חיצוניים, וללא פגיעה בזכויותיו הרפואיות.

לדבריהם של בכירים ברשויות הבריאות המדיניות בניו יורק, מחקרים רבים הראו עד היום שקנאביס הנו בעל סגולות משמעותיות בשיכוך כאבים, זמניים וכרוניים, וכמו כן הוא אינו גורם לשום תופעת לוואי חמורה המאפיינת תרופות לשיכוך כאב, כולל פגיעה במערכת העיכול או סכנה ממשית להתמכרות.

“מטרת השינוי היא לגרום לכל אדם שמקבל תרופה אופיואידית חזקה לשיכוך כאב, לשקול אופציה של טיפול במריחואנה רפואית, לא רק עבור טיפול במחלה או בסימפטומים שלה אלא עבור שמירה מפני הנזקים ותופעות הלוואי של התרופות החזקות”, מסר ניצב הבריאות המדיני הווארד זאקר (Howard Zucker), בראיון שנערך עמו לאחר פרסום החוק החדש. “זהו טיפול טבעי המציג יעילות גבוהה, ואינו כרוך בתופעות לוואי מסוכנות כמו תרופות סטנדרטיות לשיכוך כאבים”.

קנאביס ארה"ב
הפתרון למגפה האמריקאית: קנאביס

כחלק משינוי החקיקה, נוסף לחוק סעיף נוסף שמאפשר לכל רופא משפחה לא רק להחליף למטופל את מרשמי האופיואידים שלו בתרופה הירוקה, אלא גם לרשום לו טיפול קנאביס מהרגע הראשון, ללא צורך בבדיקות או באישור של גוף ממשלתי.

בעזרת החוקים החדשים, שקודמו בתמיכתו של מושל המדינה אנדרו קומו (Andrew Cuomo), יוכלו כעת תושבי ניו יורק ליהנות מגישה חופשית לטיפול היעיל והבטוח בעזרת קנאביס, ולנו נותר לחכות שהתוצאות בשטח יתחילו להראות לשאר העולם את אחד היתרונות החשובים ביותר של הקנאביס בדורנו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות