ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עומס הוויד באורגון מתגבר - המחירים יורדים בחצי

עומס הוויד באורגון מתגבר – המחירים יורדים בחצי

שתפו את החברים

מדינת אורגון צוללת עמוק לתוך משבר עומס הקנאביס שמציף את השוק המדיני, והגיעה למצב מצוין לצרכנים בו המחיר הממוצע לגרם ירד ביותר מ-50% עד לרף עליון של כ-18 ש”ח לגרם. המצב עשוי להניב לאורגון גל משמעותי של תיירות נכנסת, גם…

מדינת אורגון צוללת עמוק לתוך משבר עומס הקנאביס שמציף את השוק המדיני, והגיעה למצב מצוין לצרכנים בו המחיר הממוצע לגרם ירד ביותר מ-50% עד לרף עליון של כ-18 ש”ח לגרם. המצב עשוי להניב לאורגון גל משמעותי של תיירות נכנסת, גם מישראל, אך עבור המגדלים המקומיים מדובר במשבר שייפתר רק באישור הייצוא.

יותר מדי וויד. הרבה הרבה יותר מדי וויד. לא נשמע כמו בעיה, נכון? אבל בפועל, מדובר בבעיה חמורה של ממש אליה הגיע שוק הקנאביס במדינת אורגון, ארה”ב, שכבר למעלה משנה נמצאת במצב של עומס קריטי בייצור הקנאביס שלה.

מדינת אורגון היא המדינה שמפיקה הכי הרבה קנאביס בארה”ב ביחס לגודלה ומספר תושביה, וכבר חודשים רבים תעשיית הקנאביס המקומית שלה חוצה את הרף העליון של השימוש בקרב הצרכנים המקומיים. כלומר, המדינה מייצרת הרבה יותר קנאביס ממה שהיא מסוגלת לצרוך.

המצב היה יכול להיות טוב אם הייתה מותרת מכירה של קנאביס בין מדינות בארה”ב, וכך הייתה יכולה אורגון להפוך לספקית הקנאביס “הרשמית” של כל שווקי הלגליזציה שצמאים למחירים נמוכים, אך נכון לכרגע הלגליזציה בארה”ב לא מספיק קרובה כדי לבנות עליה, והמשבר של אורגון עם עומס הקנאביס רק הולך ומחריף מחודש לחודש.

אורגון מזמינה את המבקרים: הקנאביס האיכותי והזול ביותר בארה"ב
אורגון מזמינה את המבקרים: הקנאביס האיכותי והזול ביותר בארה”ב

נכון לכעת, המחיר הממוצע לגרם של קנאביס איכותי ביותר (גידולי פנים בתנאי מעבדה) ירד עד לרמה של כ-18 ש”ח (5$) לגרם, לא כולל מבצעים על רכישה בכמויות. מדובר במחיר זול יותר מהמחיר הסיטונאי שבו סוחרים מגדלים בקליפורניה או קולורדו, ולכן באופן תיאורטי אפילו למי שמגדל בעצמו במקום אחר, שווה לבוא לקנות תוצרת באורגון.

המצב שנוצר גרם לרשויות לשקול כמה סוגי פתרון – החל מהרמה הרגולציה המקומית ועד לפנייה ולחץ על השלטון הפדרלי לאשר חוקים שיאפשרו ייצוא למדינות אחרות בתוך ארה”ב – אך כרגע לא נראה פתרון שניתן להתחיל בתקופה הקרובה ללא שינוי מהותי בחוק הפדרלי.

מי שמפסיד מכל השפע המבוזבז הזה הוא כמובן המגדלים וכמוהם גם המנגנון המדיני, אבל בצד השני של המטבע ישנם מרוויחים גדולים – הצרכנים – שמרוויחים כעת את הקנאביס האיכותי והזול ביותר בארה”ב, וכמעט בעולם כולו.

חופשת קנאביס במחירי רצפה – צפי לגל תיירות, גם מישראל

אחת ההשפעות העיקריות של המצב החדש באורגון הוא הביקוש שהולך וגובר לחומר המקומי, וצפוי ליצור בקרוב גל של תיירות נכנסת, בעיקר ממדינות אחרות בארה”ב אך גם מעבר לים וכנראה גם מישראל.

למרות שמדובר בכל זאת במדינה בארה”ב, שעבור תייר מישראל דורשת הגעה בטיסה לא זולה בכלל, שאר האלמנטים של חופשת וויד באורגון נחשבים דווקא לזולים מאד בסטנדרט האמריקאי. מחיר נמוך ממילא של לינה ומחיה, שמצטרף כעת למחיר הקנאביס הזול ביותר בארה”ב, הופך את האפשרות הזו למזמינה במיוחד עבור רבים.

מטופלי קנאביס רפואי – עשויים להתעניין בפתרון בחו”ל

המחירים הנמוכים של הקנאביס באורגון עשויים להוות גורם משיכה לא רק לתיירות פנאי שמעדיפה מחירים זולים פי שלושה מאמסטרדם (מלבד הטיסה) אלא גם למטופלי קנאביס רפואי, שבמסגרת הבעיות ברפורמת הקנאביס כנראה ימצאו את עצמם בקרוב עם אספקה חלקית בלבד או ללא אספקה כלל.

בסוף השנה הקרובה יערוך השלטון המדיני באורגון “ישיבת חירום” בנושא הקנאביס ויקבע ככל הנראה כללי רגולציה חדשים, לפחות עד שהמצב בשטח ישתנה והמחירים יחזרו לעלות, או לחלופין יותר הייצוא, בגרסה כזו או אחרת.

עד שלבסוף יוכרע העניין, כל מי שאוהב קנאביס ותכנן ממילא לטייל בארה”ב, מצא לעצמו הזדמנות פז להרוויח עוד תחנה זולה בדרך. בינתיים, הקנאביס הזול ביותר וכנראה גם האיכותי ביותר בארה”ב, נמצא (בכמויות עתק) באורגון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אני |

    הסבר לסאחי טהור למה לנסוע לאורגון:
    אני: “אני נוסעת לאורגון, יש שם מלא דברים טובים”
    סאחי: “מה יש שם?”
    אני: “הרבה דברים טובים יש שם”
    סאחי: “אבל מה למשל?”
    אני: “באמת, הרבה הרבה הרבה דברים טובים יש שם”
    סאחי:
    אני: 😋

שינוי גודל גופנים
ניגודיות