ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השיא נשבר שנית - 66% תומכים בלגליזציה מלאה בארה"ב

השיא נשבר שנית – 66% תומכים בלגליזציה מלאה בארה”ב

שתפו את החברים

הסקר השנתי של מכון ‘גאלופ’, הבוחן בין היתר את דעתו של הציבור האמריקאי על לגליזציה של קנאביס, מצא כי התמיכה בלגליזציה פדרלית מלאה של הצמח ותוצריו הגיעה לשיעור של 66% מהציבור הכללי ו-78% מבני הגילאים הצעירים (עד 34) – מספרים…

הסקר השנתי של מכון ‘גאלופ’, הבוחן בין היתר את דעתו של הציבור האמריקאי על לגליזציה של קנאביס, מצא כי התמיכה בלגליזציה פדרלית מלאה של הצמח ותוצריו הגיעה לשיעור של 66% מהציבור הכללי ו-78% מבני הגילאים הצעירים (עד 34) – מספרים שמהווים שיא של כל הזמנים. שניים מכל שלושה אמריקאים תומכים בלגליזציה, וכנראה שהמגמה ממשיכה רק לעלות.

סקר הלגליזציה השנתי של מכון הסקרים האמריקאי ‘גאלופ’ (Gallup), הבוחן את דעתו של הציבור האמריקאי לגבי חוקיותו של צמח הקנאביס למטרות פנאי ברמה הפדרלית (במודל קנדה), מצא כי התמיכה הציבורית בלגליזציה ממשיכה להתרחב.

מעבר להמשך מגמת ההתרחבות, שהחלה לפי נתוני המכון מאז שנת 1991 (24% תומכים בלגליזציה) וממשיכה באופן יציב כמעט לחלוטין עד היום, מצא הסקר השנתי כי כיום שיעור התמיכה בלגליזציה נמצא השנה בשיא (חדש) של כל הזמנים.

66% מהאמריקאים תומכים בלגליזציה

ממצאי הסקר מראים כי בשכלול כל נתוני הגיל, המגדר, מקום המגורים, המוצא האתני ושאר הקריטריונים לפיהם בוצע פילוח הנתונים, אחוז התמיכה הציבורי בלגליזציה עומד על ממוצע של 66% וקצת יותר.

המגמה מגיעה לשיא – 66% תומכים בלגליזציה

כלומר, בשנת 2018 שניים מכל שלושה אמריקאים תומך בלגליזציה מלאה של קנאביס ותוצריו, ורוצה לא רק להוציא את הצמח מפקודת הסמים האסורים ולבטל את הסטטוס הפלילי שלי, אלא גם לאפשר מכירה חוקית שלו בחנויות.

מאז הירידה האחרונה בשיעור התמיכה, שנמדדה בסקר של שנת 2014, מדובר בשיא שלישי ברציפות ששובר בצורה משמעותית את קודמו, ומציג קצב צמיחה שכמוהו לא נראה מאז שנת 2000.

איסוף וניתוח הנתונים של הסקר נמשך כמה שבועות, ולפיכך למרות שתוצאותיו פורסמו רק לפני יומיים, מדובר בסקר שנערך לפי שהלגליזציה בקנדה נכנסה לתוקפה והראתה לעולם שהכל יכול להישאר רגוע ושקט גם עם קנאביס חוקי.

לפיכך, כך מעריכים גורמים במכון ‘גאלופ’, התוצאות השנתיות צפויות להיות רק תחילתה של מגמת העלייה החדשה, שתהיה אפילו חדה יותר מקודם ותשאף להגיע לרף העליון שהוצב מאז שהחלה הסקירה בשנת 1970 – 80% תמיכה בלגליזציה, נתון שלא רחוק משיעור התמיכה שנמצא השנה בקרב הקהל הצעיר (78%).

בקרב הצעירים - 72% עד 78% תומכים בלגליזציה
בקרב הצעירים – 78% תומכים בלגליזציה

בשנה האחרונה אושרה בסנאט האמריקאי הצעת חוק הנוגעת ללגליזציה של המפ (שקרתה גם באופן מקומי באילינוי), ורשימת המדינות שבהן קנאביס הפך חוקי לשימוש רפואי התרחבה ל-30 באופן רשמי.

במקביל, הנשיא טראמפ הודיע השנה כי ככל הנראה יתמוך בהצעת חוק ללגיזציה פדרלית, ולמרות שעד כה הוא זיגזג בדעתו לא מעט, הוא נראה מחויב לקבל את דעתו של הציבור בנושא זה, ואולי אף להפוך אותו לחוק רשמי באם התמיכה תהיה מספקת.

בבחירות אמצע הקדנציה הקרובות שייערכו בחודש הבא, צפוית להצטרף למועדון הלגליזציה מספר מדינות נוספות שירחיבו את הלובי בעד קנאביס ויעבירו עוד חברי קונגרס וסנאט לצד שעומד להצביע בשנים הקרובות בעד הלגליזציה הפדרלית.

לגליזציה בארה"ב - 4 המדינות הבאות בתור
ארה”ב – קנאביס עדיין לא חוקי, אבל בדרך

לסיכום, לפי המצב בשטח נראה שהלגליזציה בארה”ב אמנם עדיין לא נמצאת מעבר לפינה, אך הציבור הכללי כבר נפטר מחרדות העבר וגמל בדעתו כי מדובר בתהליך חיובי שיטיב עם כולם, מה שמהווה אולי את השינוי החשוב ביותר בדרך למטרה.

מכאן, התמיכה בלגליזציה צפויה רק להמשיך ולעלות עד שאחד מראשי השלטון, אפילו טראמפ בעצמו ובעיקר אם ייבחר לקדנציה נוספת, יחתום סוף סוף על המהלך ההיסטורי ויפטור את מרבית העולם המודרני מעול האיסור המיושן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אמירגו |

    יהיה מעניין לעשות סקר כזה בארץ, ההימור שלי הוא שיהיה דומה מאוד לארצות הברית!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות