ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השיגה את תאילנד - לגליזציה של קנאביס רפואי בדרום קוריאה

השיגה את תאילנד – לגליזציה של קנאביס רפואי בדרום קוריאה

שתפו את החברים

מדינת קוריאה הדרומית אישרה לגליזציה של קנאביס רפואי ותתחיל בקרוב לספק טיפול במוצרי קנאביס לחולים הסובלים ממחלות כגון סרטן ואפילפסיה וכן מתסמונות דלקתיות או ממצבים פיזיולוגים הגורמים לכאב כרוני. אישור החוק התבצע במהלך מהיר והספיק לעבור לפני מקבילו בתאילנד, מה…

מדינת קוריאה הדרומית אישרה לגליזציה של קנאביס רפואי ותתחיל בקרוב לספק טיפול במוצרי קנאביס לחולים הסובלים ממחלות כגון סרטן ואפילפסיה וכן מתסמונות דלקתיות או ממצבים פיזיולוגים הגורמים לכאב כרוני. אישור החוק התבצע במהלך מהיר והספיק לעבור לפני מקבילו בתאילנד, מה שהופך את קוריאה הדרומית למדינה הראשונה במזרח אסיה שמתחילה את הגל הירוק.

ממשלת קוריאה הדרומית אישרה בתחילת השבוע תיקון חדש לחוק הסמים הנרקוטיים (Act on the Management of Narcotic Drugs), היוצר לראשונה אפשרות לטיפול בקנאביס רפואי.

לאחר שבחודש שעבר הודיע המשרד לבטיחות במזון ובתרופות של קוריאה הדרומית כי יתחיל מעתה לאשר טיפול בתרופות מבוססות קנאבינואידים סינתטיים כמו למשל ‘מארינול‘ או ‘Epidiolex’ עבור חולים ספציפיים שיעברו ועדת בדיקה פרטנית, כעת מתרחבת החקיקה גם לטיפולים המבוססים על קנאביס טבעי.

קנאביס בדרום קוריאה – תרופה נדירה, אבל תרופה

התיקון החדש לחוק קובע כי ‘כמויות של קנאביס או תכשירי קנאביס שאינן עלולות לעורר אפקט הזייתי’, כלומר קנאביס המכיל CBD או THC עד ריכוז מסוים שלא הוגדר במדויק, ייחשב מעתה בתור שיטת טיפול אלטרנטיבית המוצעת לחולים מסוימים.

מתווה התיקון לחוק לא מפרט בצורה מדויקת באילו מוצרים מדובר, ומכיוון שהקמת מערכת הקנאביס הרפואי עדיין נמצאת בתהליכים ראשוניים לא רק מבחינה הקמה מעשית אלא גם מבחינת חקיקה מנחה, לא ברור האם מדובר רק ב”מוצרי מדף” מעובדים או גם בתפרחות טבעיות.

קנאביס איכותי מול קנאביס "חשאב" (לא איכותי)
מצד אחד פלילי – מצד שני תרופה

חולים שיהיו מעוניינים לקבל טיפול בקנאביס רפואי (מרשם חודשי) יפנו מעתה לארגון הממשלתי שאחראי על אספקת תרופות “טבעיות ונדירות” (Korea Orphan Drug Center) וייבחנו עד ידי וועדת ההערכה של הארגון, שתשקול האם לאשר להם את הטיפול לתקופת ניסיון.

אחד התנאים המוקדמים של וועדת ההערכה הממשלתית בנושא הקנאביס הוא קבלת המלצה רפואית מנומקת מרופא המומחה בתחום הבעיה הרפואית הרלוונטי, אליה מצורפת גם התחייבות לבקרה רפואית ומעקב אחריו.

אדם שיקבל המלצה כזו מרופא מומחה ויצרף אליה גם המלצה דומה מרופא המשפחה שלו, יוכל לגשת עם שתיהן לוועדת ההערכה, ובסופה אולי להתחיל לקבל את הטיפול הניסיוני החדש.

הטיפול בקנאביס צפוי להיות מאושר לחולים במחלות הידועות ככאלה שקנאביס רפואי יכול להועיל לטיפול בהן, כמו סרטן, אפילפסיה, איידס (HIV) ותסמונות שונות של דלקות או כאבים כרוניים, וכן ייתכן שהוא יאושר לחולים פרטניים במסגרת של גמילה מתרופות נרקוטיות או סמים קשים.

עדיין לא לגליזציה, אבל הרפואי כבר כאן

למרות שמדובר בצעד משמעותי עבור קוריאה הדרומית עצמה, ואפילו בצעד משמעותי עבור כל מדינות מזרח-אסיה שעדיין לא התחילו לקבל ולהכיר בסגולותיו הרפואיות של הקנאביס (תאילנד בדרך), לגליזציה מלאה של קנאביס עדיין לא נראית באופק המדיני.

למעשה, החוק בקוריאה הדרומית לא רק אוסר על אזרחיה להשתמש בקנאביס בשטח המדינה ומאיים עליהם במאסר ארוך אפילו במקרים של שימוש עצמי בכמויות קטנות, אלא גם עשוי להעמיד אותם לדין במקרה שהשימוש התבצע בחו”ל במקום בו קנאביס אינו פלילי, כמו אמסטרדם למשל.

לכן, לגליזציה מלאה של קנאביס בקוריאה הדרומית היא עדיין חלום רחוק שלא בטוח בכלל שיש מי שחולם אותו בשלטון המקומי, אבל מהחודש הבא טיפול בקנאביס רפואי יהפוך לראשונה לזמין לציבור הרחב, גם אם באופן מצומצם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות