ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה מורחבת בקנדה

קנדה: הסנאט אישר לגליזציה מורחבת

שתפו את החברים

הלגליזציה בקנדה מתקדמת צעד נוסף לעבר הפיכה למציאות, לאחר שחברי הסנאט הצביעו בעד הצעת החוק ברוב של 56 תומכים מול 30 מתנגדים. במהלך הדיונים שקדמו להצבעה, הורחבה הצעת החוק ונוספו לה 48 סעיפים, הכוללים בין היתר שינוי במעמדו החוקי של…

הלגליזציה בקנדה מתקדמת צעד נוסף לעבר הפיכה למציאות, לאחר שחברי הסנאט הצביעו בעד הצעת החוק ברוב של 56 תומכים מול 30 מתנגדים. במהלך הדיונים שקדמו להצבעה, הורחבה הצעת החוק ונוספו לה 48 סעיפים, הכוללים בין היתר שינוי במעמדו החוקי של גידול ביתי, והיתר לחלוק קנאביס בחינם עם בני המשפחה. ההצעה עוברת לאישור בית הנבחרים, ותהפוך בקרוב לחוק רשמי.

הלגליזציה בקנדה הולכת ומתקרבת, ולמרות סיבוכים בירוקרטיים שגרמו ללא מעט עיכובים, הצעת החוק לפתיחת שוק הקנאביס החוקי במדינה אושרה אמש (יום ה’ – 7.6) על ידי חברי הסנאט.

הצעת החוק (Bill C-45) אושרה בהצבעת הסנאט ברוב של 56 תומכים מול 30 מתנגדים (נמנע בודד), לאחר שבחודשים האחרונים נערכו לגביה דיונים רבים, בהם סנאטורים ממחוזות רבים בנקדה התנגדו לעקרונות או לסעיפים שונים במודל הלגליזציה שמקדם ראש הממשלה, ג’סטין טרודו.

לפני ההצבעה נערך דיון מסכם, בו הציגו הסנאטורים השונים את עמדותיהם ואת התיקונים שהם דורשים לבצע בהצעת החוק. בסיום הדיונים נוסחה גרסה מחודשת של הצעת החוק, שעברה לבסוף בהצבעה, וכעת תישלח לאישור מחדש על ידי בית הנבחרים.

צפו בדיון: בעד ונגד תיקוני הצעת החוק (אנגלית)

הלגליזציה הורחבה – לטובה ולרעה

הגרסה החדשה של מודל הלגליזציה כוללת 48 סעיפים שהוסיפו חברי הסנאט, מתוכם כמה עשרות סעיפים זוטרים (תהליכי מיסוי וניטור), ו-12 סעיפים שהוגדרו בתור “קווי יסוד” מהותיים וצפויים להופיע המתווה הסופי שיאושר בחוק.

אחד הסעיפים הבולטים ביותר שנוספו למתווה החדש, הוא הפיכתו של החוק לגבי גידול קנאביס ביתי, לנושא שיעמוד להחלטתה עצמאית של כל מחוז בקנדה. סעיף זה מאפשר למחוזות השונים – ביניהם קוויבק (Quebec) ומניטובה (Manitoba) שכבר הצהירו כי בכוונתם לעשות זאת – לאסור על תושביהם לגדל קנאביס בבית.

משמעותו האמיתית של סעיף זה היא ביטול מוחלט של תוכנית “4 צמחים בכל בית” אותה התעקש ראש הממשלה טרודו לכלול במודל הלגליזציה. מטרת התוכנית הייתה לאפשר לכל אזרחי קנדה זכות חירות בסיסית לגדל בביתם כמות מינימלית של קנאביס לשימושם העצמי, ללא קשר לחוקי הקנאביס שיבחר המחוז שלהם לקיים בנושא מכירה חוקית, כמות חנויות, והגבלות רכישה, אך כעת נראה שיש סיכוי נמוך במיוחד שהמודל הזה יוותר על כנו.

סעיף חשוב נוסף שנכנס להצעת החוק, מכיר בעובדה שקנאביס הוא מוצר אותו נוהגים צרכנים לשתף (ללא תשלום) ביניהם, בעיקר בחוגי חברים קרובים או בתוך המשפחה. לפיכך, העברת קנאביס בכמויות קטנות בין בגירים תהפוך מעבירה פלילית לעבירה שדינה קנס או אזהרה, ויתאפשר שיתוף של קנאביס בין הורים לילדיהם הבוגרים יותר, בדומה למה שהחוק מתיר לגבי אלכוהול.

לגליזציה בקנדה
תושבי קנדה חוגגים: הלגליזציה קרובה מתמיד

סעיף אחר שנוסף להצעת החוק, שואף להגביל באופן משמעותי את היתרי הפרסום של חברות הקנאביס השונות, ולמנוע מהם יכולת לפרסם את מוצריהן על סחורת קידום מכירות (חולצות, כובעים וכו’), שלטי חוצות או מודעות אלקטרוניות במגוון רחב של גופי תקשורת ואתרים.

שרת הבריאות הקנדית, ג’נט טיילור (Ginette Petitpas Taylor), לא מסרה מידע מלא לגבי התייחסות הממשלה או בית הנבחרים לסעיפים הרבים שהוסיפו חברי הסנאט להצעה, אך היא אמרה כי 29 מהם ככל הנראה אכן ייכנסו למתווה הסופי של ההצעה.

כעת, נותר להמתין כמה שבועות נוספים, במהלכם חברי בית הנבחרים יוכלו לאשר (או לדחות) את התיקונים של הסנאט, ולהחזיר את ההצעה להצבעה נוספת בסנאט, שתיתן לה מעמד רשמי של חוק.

לאחר מכן ידרשו כחודשיים נוספים עד שיחלו מכירות הקנאביס החוקי בפועל בכל מחוזות קנדה, אך בסופו של דבר, בסמפטמבר הקרוב כבר יהיה הרבה יותר שווה לטוס לשכנה הצפונית של ארה”ב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות