ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנדה, צעירים מעשנים קנאביס

קנדה מגייסת צעירים שרוצים לעשן קנאביס בחינם

שתפו את החברים

אם אתם מתחת לגיל 18 ואוהבים לעשן קנאביס בחינם, זאת כנראה העבודה בשבילכם. ממשלת קנדה החלה לגייס כוח אכיפה עצמאי שיהיה מורכב מקטינים וישמש למבצעי “עוקץ” נגד עסקי קנאביס החשודים בעבירה על החוק. כחלק מהתפקיד יותר לצעירים לצרוך קנאביס בכדי…

אם אתם מתחת לגיל 18 ואוהבים לעשן קנאביס בחינם, זאת כנראה העבודה בשבילכם. ממשלת קנדה החלה לגייס כוח אכיפה עצמאי שיהיה מורכב מקטינים וישמש למבצעי “עוקץ” נגד עסקי קנאביס החשודים בעבירה על החוק. כחלק מהתפקיד יותר לצעירים לצרוך קנאביס בכדי לעבור מבחני אמינות אצל המוכרים, והם יקבלו תקציב ממשלתי כדי לרכוש אותו.

הלגליזציה בקנדה שעברה בחוק לפני שבועיים תחל באופן רשמי בשטח רק ב-17 לאוקטובר, אך המהלכים החקיקתיים והמערכתיים ליצירתו של שוק הקנאביס החוקי נמצאים כעת בהילוך גבוה.

משטרת קנדה, כמו כוחות השיטור של רבות מהמדינות שחוקקו בשנים האחרונות לגליזציה, עדיין לא רגילה להתמודד עם קנאביס חוקי ברחובות, ובצעד מפתיע היא מקימה כעת יחידה משטרתית שכאילו נלקחה מהסרט (והסדרה) “ג’אמפ סטריט 21”, ותהיה כנראה עבודת החלומות של צעירים רבים.

“קנאביס על חשבון הממשלה, למען החוק”

מדובר בכוח שיטור שיהיה מורכב כולו מקטינים לפי חוקי הקנאביס המקומיים, כלומר צעירים בני פחות מ-18 (בחלק מהמחוזות 19), שיתגייסו ליחידה חוץ-משטרתית שתפעיל מבצעי “עוקץ” מיוחדים במטרה לעצור סוחרי קנאביס חוקיים שעוברים על איסור המכירה לקטינים.

הצעירים שישתתפו בפעילות יקבלו תקציב ממשלתי לרכישת קנאביס, הן בכמויות קטנות בכדי ליצור קשר עם הסוחרים ולבסס איתם יחסי אמון, והן בכמויות גדולות שנועדו בכדי להרשיע את הסוחרים באישומים כבדים, ויוכלו גם לצרוך אותו, בהתאם לאופי הפעילות שיידרש מהם.

קנאביס והפחתה בפשע
מכירת קנאביס לקטינים – עבירה חמורה על החוק

באופן עקרוני, צריכת קנאביס בקרב קטינים היא כמובן דבר אסור על פי החוק גם במודל הלגליזציה, אך נוסח החוק המדויק מאפשר לקטינים לצרוך קנאביס למטרות לא רפואיות “באישור של יחידת אכיפה ממשלתית”, כלומר כאשר הם נשכרו על ידי הממשל או המשטרה בכדי להשתתף במבצעי “עוקץ”, לצורך ביצוע עבודה שכוללת בוודאות צריכה לא חוקית של קנאביס.

הכוח החדש, שעל הקמתו הכריזה השבוע וועדת מחוז ססקצ’ואן (Saskatchewan) לענייני אלכוהול והימורים (SLGA), הוא חידוש של תוכנית ממשלתית שפעלה בעשורים האחרונים לתפיסת אנשים המוכרים טבק ואלכוהול לקטינים, וכעת לקראת הלגליזציה משנה את סדר העדיפויות שלה לאיתור מוכרי קנאביס שלא מייחסים חשיבות רבה לחוק.

בהסתמך על נוסח החקיקה הנוגע לעבודה ממשלתית, מקים כעת הממשל המקומי בססקצ’ואן את יחידת הצעירים במודל שישמש דוגמה עבור שאר המחוזות, מתוכם כבר 5 הודיעו על כוונתם להקים יחידה דומה של צעירים קטינים שיפעלו נגד ספקי קנאביס חוקיים ולא חוקיים כאחד.

צריכת קנאביס
צעירים ואוהבים קנאביס? קנדה מחפשת אתכם

“הממשל חייב שתהיה לו יכולת לבקר את עסקי הקנאביס ולוודא שהם עושים את מה שנדרש מהם על פי החוק”, אמר ג’ים סאוות’הם (Jim Southam), איש עסקים בכיר בתעשיית הקנאביס המקומית, בראיון לרשת CBC. “מאד הגיוני שיוקמו כעת היחידות הללו, שנועדו לבדוק את מוכרי הקנאביס החוקיים בכל ההיבטים האפשריים ולוודא שהם עושים הכל לפי הספר. הצעירים יוכלו לצרוך קנאביס על חשבון הממשלה, למען החוק ושמירה על העקרונות החשובים מאחוריו”.

לפי קצב התקדמותה הנוכחי של הפעילות, הצפי הוא כי בתוך פחות משנה יוקמו יחידות כאלה בכל רחבי קנדה, תחת פיקוח ישיר של הממשל הפדרלי עצמו, ולכן בקרוב צפוי להתחיל גם גל תיירותי של צעירים רבים, שכולם חולמים לתפוס משרת חלומות משלהם.

מבדיקה שביצענו עם שגרירות קנדה, עולה כי צעירים ישראלים יוכלו לעבור מבחני שיבוץ ליחידות הקנאביס החדשות, אך ורק אם הנם בעלי אישור עבודה תקף מטעם ממשלת קנדה. במידה וצעיר בעל אישור רוצה להצטרף לכוח האכיפה המיוחד, הוא צריך לפנות לרשויות המחוז בו הוא מעוניין לעבוד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות