ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי (משרד החקלאות מכיר בקנאביס לריפוי סרטן)

משרד החקלאות מכיר בקנאביס לריפוי סרטן

שתפו את החברים

מסמך רשמי של משרד החקלאות שנוסח לקראת יישום רפורמת הקנאביס הרפואי, מציין כי לצמח ישנן סגולות רפואיות רבות – כולל בלימת התפתחות טרשת נפוצה, התמודדות עם נגיף האיידס וריפוי זנים מסוימים של מחלת הסרטן – מה שנוגד למעשה את עמדת…

מסמך רשמי של משרד החקלאות שנוסח לקראת יישום רפורמת הקנאביס הרפואי, מציין כי לצמח ישנן סגולות רפואיות רבות – כולל בלימת התפתחות טרשת נפוצה, התמודדות עם נגיף האיידס וריפוי זנים מסוימים של מחלת הסרטן – מה שנוגד למעשה את עמדת משרד הבריאות לפיה קנאביס הוא טיפול המיועד לשיכוך כאבים בלבד. אז למה משרד הבריאות שלנו כל כך מנותק?

בוועדת הבריאות “המתפוצצת” שנערכה בכנסת בשבוע שעבר, טען סגן הבריאות יעקב ליצמן כי היכולת הרפואית של צמח הקנאביס לא הוכחה מעולם, והוסיף כי מדובר בסם מסוכן שכל ייעודו הרפואי הוא שיכוך כאבים בלבד, זאת כחלק מהחזית האטומה של משרד הבריאות בנוגע לבעיות הרבות הקיימות ברפורמה.

למרות ההכחשות של משרד הבריאות, סגולותיו הרפואיות של הקנאביס הן דבר שאינו מוטל בספק, ולמרות שאין מחקרים קליניים מודרניים שהציגו אותן באופן מדויק, הן ניכרות באופן שאינו משתמע לשתי פנים בעדותם של עשרות אלפי מטופלי קנאביס רפואי בכל העולם, ומסתבר שאפילו משרד החקלאות מודע אליהן.

גם הממשלה יודעת: קנאביס משמש לריפוי סרטן

במסמך שערכה ופרסמה החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של משרד החקלאות, שנקרא “גידול קנאביס בישראל – חקלאות מתקדמת”, נכתב במפורש כי “לצמח הקנאביס סגולות רפואיות​ ייחודיות​ במיוחד בהתמודדות עם מחלות קשות”.

בין המחלות הקשות בהן מטפל הקנאביס, כך לפי חטיבת המחקר, ניתן למנות טרשת נפוצה, אפילפסיה, אלצהיימר, גלאוקומה, קרוהן, איידס ואפילו סרטן, עם דגש מיוחד על כך שטיפול בקנאביס יכול להוביל לריפוי מלא של זני סרטן מסוימים. מנסחי המסמך הגדירו את יכולתו של הקנאביס לטפל במחלות אלו כבעלת “משמעות דרמטית”, וציינו כי היא יכולה לתרום רבות לפיתוח עולם הרפואה המודרני.

לעיונכם: המסמך המלא

המסמך המדובר הופץ במאי 2016, בעת התפתחותה הראשונית של הרפורמה, והכיל מידע כללי לגבי צמח הקנאביס ושימושיו השונים בתעשייה וברפואה, וכן כלל את עמדתו של משרד החקלאות כלפי ההיבטים השונים של תעשיית הקנאביס בישראל, והפוטנציאל שיכול להיות לה בעזרת חקיקה מתאימה.

במסמך זה, שנוסח עוד לפני שמשרד הבריאות התחיל להיכנס לנבכי יישום הרפורמה, משרד החקלאות למעשה מאשר את מה שהמחקרים, המטופלים והרופאים טוענים כבר שנים: קנאביס הוא טיפול יעיל להתמודדות עם בעיות רפואיות רבות, שכאב כרוני הוא רק אחת מהן.

בניגוד למסמכים ממשלתיים אחרים העוסקים בקנאביס, נוסח המסמך הנ”ל אינו מגדיר את הקנאביס בתור “טיפול קו אחרון”, ולא טוען כי הוא מיועד לשיכוך סיפמטומים או הרגעה כללית של הגוף, כי אם מתייחס אליו כפי שהוא: טיפול טבעי ויעיל שיכול להביא אפילו לריפוי מלא של מחלות קשות.

שמן קנאביס
שמן RSO – קנאביס לריפוי סרטן

בנוסף לשימוש הרפואי בקנאביס פסיכואקטיבי, המסמך הממשלתי מפרט בצורה יוצאת דופן גם את איכותו הרפואית של השימוש בצמח ההמפ (קנאביס תעשייתי), ואת הצפי החיובי להתפתחותו הכלכלית של שוק הקנאביס העולמי, שבראשו שואפת ישראל להתייצב.

כאן זה כנראה הזמן לשאול: מדוע וכיצד משרד הבריאות שלנו מנותק כל כך מעמדתם של מרבית משרדי הבריאות בעולם (כולל ארגון הבריאות העולמי), ואף מעמדתו של משרד החקלאות שלנו?

לאף אחד לא ברור על מה, אם בכלל, מבוססת עמדתם של אלו האמונים על בריאות הציבור בנוגע לטיפול בקנאביס, אך לפחות ישנן ראיות לכך שחלק מהממשלה יודעת את האמת, ויש לקוות כי עם הזמן יהיה משרד הבריאות חייב להכיר בהן באופן מלא.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם סוכנות הידיעות של Ruderails Media.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות